Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 24 خرداد 1384

توضيحات سيمين بهبهانی در رابطه با استفاده انتخاباتی از "دوباره می سازمت وطن!"

• من که اعلام کرده بودم که در انتخابات شرکت نمی کنم، ديگر چرا بايد هزينه ی آن را با شعر بپردازم؟!

• و اکنون اصالتا از جانب خود و وکالتا از جانب رفتگان حيرت خود را از اين ادب دوستی اظهار می دارم: اگر چه مصلحت آيينم ولی صلاح نمی بينم که صحه از سر نادانی بر اين مصالحه بگذارم


خانم سيمين بهبهانی در پاسخ به عده‌ای از دوستداران ادب سيمين - در اصفهان- در خصوص استفاده برخی از كانديداهای رياست جمهوری دوره نهم از شعر «دوباره مي سازمت وطن!» متن زير را در پاسخ ارسال داشته است:

«دوباره می سازمت وطن!»

اين شعر در سال 1360 سروده شد و به همراه شعر «کوچه» مجله ی چراغ خانم سيما کوبان را خاموش کرد. سپس سال ها در بايگانی وزارت ارشاد خاک خورد و منتشر نشد تا عاقبت به مدد کشف هم وطنان خارج از کشور در روزنامه ها چاپ شد و به مجلات ايران هم رسيد و بر سر زبان ها افتاد و داريوش هم با صدای خوب خود آن را به گوش ها رساند.
نمی دانم اکنون کدام معجزه روی داده است که نامزدهای رياست جمهوری شعردوست و شعرشناس شده اند و پرچم های خود را با شعر می آرايند.
من از وقوع اين معجزه همان قدر بی خبرم که زنده يادان نيما و شاملو و فروغ و... اصلا من که اعلام کرده بودم که در انتخابات شرکت نمی کنم، ديگر چرا بايد هزينه ی آن را با شعر بپردازم؟!
و اکنون اصالتا از جانب خود و وکالتا از جانب رفتگان حيرت خود را از اين ادب دوستی اظهار می دارم:
اگر چه مصلحت آيينم ولی صلاح نمی بينم که صحه از سر نادانی بر اين مصالحه بگذارم.

24/3/84 – سيمين بهبهانی

کليشه توضيح سيمين بهبهاني:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24455

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيحات سيمين بهبهانی در رابطه با استفاده انتخاباتی از "دوباره می سازمت وطن!"' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005