Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 25 خرداد 1384

جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي: در شرايط كنوني هيچ منفعت و چشم‌اندازي براي تحريم و عدم مشاركت در انتخابات نمي‌بينيم، ايسنا

جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد: هزينه و فائده‌ي مشاركت يا عدم مشاركت در انتخابات و فردي كه به رياست جمهوري مي‌رسد متوجه تك تك ايرانيان خواهد بود.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه آمده است: « يكبار ديگر فرصت انتخابات همه‌ي ما شهروندان ايراني را در آستانه‌ي يك تصميم‌گيري سرنوشت‌ساز و تاريخي قرار داده است. روند تحولات داخلي و خارجي، به ويژه آنچه در كشورهاي پيراموني ما رخ داده است و هم‌چنين چالش‌هاي پيشاروي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌ي بين‌المللي، انتخابات رياست جمهوري را به يك نقطه‌ي عطف و كليدي در تعيين چگونگي آينده‌ي ايران تبديل كرده است و يقينا ميزان مشاركت مردم در اين انتخابات و فردي كه انتخاب مي‌شود مي‌تواند نقشي بسزا در تبيين جايگاه و مسير آينده‌ي كشورمان در عرصه‌ي داخلي و خارجي داشته باشد. هزينه و فائده‌ي مشاركت يا عدم مشاركت در انتخابات و فردي كه به رياست جمهوري مي‌رسد متوجه تك تك ايرانيان خواهد بود و پس از انتخابات هيچ شهروندي نمي‌تواند دامن خود را از مسووليت چنين رخدادي بري بداند.


جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي به همراه ديگر گروه‌هاي حامي معين بر پايه‌ي چنين نگاه و تحليلي به اين نتيجه رسيده‌اند كه تنها در سايه‌ي مشاركت فعال و گسترده‌ي مردم در اين انتخابات و انتخاب دكتر معين به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان پيشرو مي‌توان از شرايط دشوار و پيچيده كنوني كه كشور با آن مواجه است، با كمترين هزينه عبور كرد.


نويسندگان اين بيانيه ابراز عقيده كرده‌اند: ما به خوبي مي‌دانيم بخشي از مردمي كه در دوم خرداد 76 به آقاي خاتمي و اصلاحات راي دادند و با تداوم اين مشي در انتخابات دور اول شوراها، مجلس ششم و انتخابات دوباره آقاي خاتمي در 18 خرداد 80 بر عزم خود در دفاع از اصلاحات و اصلاح‌طلبان مهر تاييد نهادند، امروزه به دلايل گوناگون و بسيار نسبت به تداوم اصلاحات دلسرد و مايوس شده و راه قهر از انتخابات و دوري از صندوق‌هاي راي را در پيش گرفته‌اند، و هم‌چنين ما مي‌دانيم كه چه ايرادها و اشكالاتي در ساختار حقوقي موجود وجود دارد كه راه را بر روي نهادهاي منتخب مردم مي‌بندد و نمي‌گذارد راي مردم در نظام سياسي و اداره‌ي امور كشور به خوبي بازتاب يابد و مجري شود، و البته اين را نيز به خوبي مي‌دانيم كه ساختار حقيقي جامعه‌ي ما براي دستيابي به دموكراسي بايد تغييرات بسيار كند تا از بازتوليد استبداد و ديكتاتوري فاصله گيرد و با سازماندهاي تشكل‌هاي مدني و نهادينه كردن آن‌ها جامعه‌ي مدني به مفهوم واقعي شكل گيرد و مردم جامعه در سه وجه ساختار حقوقي، ساختار حقيقي و نهادهاي مدني مقوم حاكميت قانون، مردم‌سالاري و آزادي شوند. ما بر اين امر واقفيم كه روند و سرعت اصلاحات در هشت سال گذشته مطلوب نظر بسياري از شما نبوده است و گلايه‌ها، دلخوري‌ها و انتقادي‌هاي بسيار اصلاح‌طلبان و از جمله جبهه‌ي مشاركت داريد. ما تا حد امكان اينها را شنيده‌ايم و تلاش كرده و مي‌كنيم كه در حد توان‌مان به جبران كاستي‌ها و ضعف‌هاي خود بپردازيم، اما با همه‌ي اينها راهي به جز ادامه‌ي اصلاحات نمي‌شناسيم و با شعار «اصلاحات، گاهي به پيش» به ميانه ميدان سياست و انتخابات پا نهاده‌ايم تا با استفاده از امكان موجود راه اصلاحات در ساختار حقوقي و حقيقي موجود در مسير آينده بگشاييم و به تحقق آرزوي يك قرنه ايرانيان يعني دموكراسي و آزادي مدد رسانيم.


در اين بيانيه‌ هم‌چنين خاطرنشان شده است: ايجاد ناامني و بمب‌گذاري‌هاي اخير كه بدون شك دشمنان مردم ايران با تحليل تضعيف مشاركت مردم در انتخابات تدارك ديده‌اند سختي راهي كه به سوي تحقق مردم‌سالاري و آزادي پيش‌رو داريم را نشان مي‌دهد.


جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي تاكيد كرده است: در عين حال كه راي دادن يا ندادن را حق هر ايراني مي‌دانيم و به همه‌ي نظرها احترام مي‌گذاريم اما چون در شرايط كنوني هيچ منفعت و چشم‌اندازي براي تحريم و عدم مشاركت در انتخابات نمي‌بينيم، لذا همه‌ي ايرانيان را به مشاركت و حضور فعال در انتخابات دعوت مي‌كنيم، در عين حال از يكايك شهروندان آن مي‌خواهيم كه با حضور فعال در پاي صندوق‌هاي راي، پيگيرانه مراقب سلامت انتخابات نيز باشيد چرا كه با توجه به حضور سازماندهي شده وابستگان برخي نهادها، نگراني از تقلب سازمان يافته در راي ملت وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صادركنندگان اين بيانيه آورده‌اند: ما بر اين نظريم كه با راي دادن به نامزد اصلاح‌طلبان پيشرو، دكتر معين، مي‌توان ادامه‌ي اصلاحات را با قدرت بيشتر پي گرفت. دكتر معين با «اعلام جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر» راه را به سوي همه‌ي دموكراسي‌خواهان و آزادي‌طلبان گشوده است و يقينا با پشتوانه راي اكثريت مردم مي‌تواند فراز جديدي را در تاريخ ايران رقم بزند. ما مي‌دانيم راه پيش‌رو بسيار ناهموار و صعب‌العبور است و هم‌چون «شب تاريك و بيم موج و گردابي چنين حائل». ما فكر مي‌كنيم نبايد سبكبال در ساحل نشست و بايد به دريا و موج زد و به پيش رفت روز 27 خرداد روز به دريا زدن است و روزي كه دوباره اصلاحات مي‌تواند در اين سرزمين جان گيرد و گامي به پيش رود، و راي شما در آنروز به دكتر معين دميدن روح در كالبد جان اصلاحات است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24518

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي: در شرايط كنوني هيچ منفعت و چشم‌اندازي براي تحريم و عدم مشاركت در انتخابات نمي‌بينيم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005