Click for Amazing Phone Card








شنبه 28 خرداد 1384

خاتمي: تنها نتايجي كه از طريق وزارت كشور اعلام مي‌شود رسميت دارد، ايسنا

رييس‌جمهور تصريح كرد: تنها نتايجي كه از طريق وزارت كشور اعلام مي‌شود، رسميت دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در حاشيه‌ي بازديد سرزده‌ي صبح امروز خود از ستاد انتخابات كشور تاكيد كرد: نتايج انتخابات را تنها بايد وزارت كشور اعلام كند.

وي همچنين در ارزيابي از اظهاراتي كه درباره‌ي سالم نبودن انتخابات بيان مي‌شود،‌ گفت:‌ تمام تلاش ما اين است كه انتخابات سالم برگزار شود و از راي مردم حفاظت مي‌كنيم.

رييس‌جمهور همچنين درباره‌ي دليل بازديد سرزده‌اش از ستاد انتخابات كشور اظهار داشت: ‌امروز براي عرض خسته‌نباشيد به دست‌اندركاران ستاد انتخابات به ستاد آمده‌ام و در مورد انتخابات هم بايد بگويم آنچه به ما مربوط مي‌شود سالم بوده و الان هم در نهايت دقت خواندن آراء انجام مي‌شود اما اين كه كسي اظهار نظر بي‌جا و يا با جايي كرده حرف ديگري است.

وي ادامه داد گزارشات دريافتي از ستاد انتخابات حاكي از آن است كه شمارش آرا در فضاي آرام و سالم در حال انجام است و ما تلاش خود را براي حفاظت از آراء مردم به كار خواهيم گرفت.

وي در خصوص اخلاف آمار وزارت كشور شوراي نگهبان گفت:‌ فكر نمي‌كنم در اين مورد اختلاف نتيجه‌اي باشد يك صدم و يا دو صدم ملاك نيست بايد كل اين‌ها را روي هم گذاشته و نتيجه را ا علام كنيم.

خاتمي همچنين در ارزيابي از تفاوت مطالب عنوان شده در نظرسنجي‌ها و آنچه در شمارش آراء روي داد، نيز گفت: نظرسنجي‌هاي ممكن است دقيق نباشد راي مربوط به كل كشور است اما نظرسنجي‌ها در كل كشور انجام نشده.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود تلاش‌هايي براي خواندن راي به نفع يك كانديدا در حال انجام است گفت: انشاء لله كه اين طور نيست و نبوده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاتمي تصريح كرد: انتخابات بر اساس نتايج آمار شوراي نگهبان يا وزارت كشور فقط يك وظيفه دارد كه توسط وزارت كشور اعلام مي‌شود، فكر نمي‌كنيم در اين زمينه اختلاف‌نظر يا نتيجه باشد بايد همه‌ي صندوق‌ها شمارش شوند و فكر نمي‌كنم با پايان شمارش اختلاف نتيجه‌اي وجود داشته باشد.

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت اختلاف نظر ميان شوراي نگهبان و وزارت كشور، انتخابات مرحله‌ي دوم طبق نظر شورا را برگزار مي‌كنيد، گفت: ما فقط يك نتيجه داريم و آن نتيجه‌اي است كه از سوي وزارت كشور اعلام مي‌شود و فكر نمي‌كنم در اين زمينه اختلاف نظري وجود داشته باشد.

وي در خصوص اينكه با پايين بودن راي معين فكر مي‌كنيد كه آرايش سياسي كشور تغيير مي‌كند، گفت: اميدوارم نتيجه هر چه باشد به خير كشور باشد، من هم در آينده يك شهروند در كنار شما هستم.

رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا جريان اصلاحات از روند اعلام نتايج آرا راضي است، اظهار داشت: اصلاحات راه خودش را ادامه مي‌دهد و جلو مي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص احتمال راهيابي كانديداي اصولگرايان به دور دوم انتخابات نيز گفت: تا جايي كه ما بوديم اين طور نبوده و آراي نفرات نوسان دارد و يكسان نيست.

رييس‌جمهور هم‌چنين در بخشي از اظهاراتش با اشاره به اطلاعيه‌ي اخير ستاد انتخابات، خاطرنشان كرد: ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه‌اي تاكيد كرده كه نبايد شوراي نگهبان نتايج انتخابات را اعلام كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24717

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي: تنها نتايجي كه از طريق وزارت كشور اعلام مي‌شود رسميت دارد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005