Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

بزرگترین ناکام انتخابات، احسان نیک آیین

با معلوم شدن نتایج نهمین انتخابات ریاست جمهوری تمام کسانی که به شکلی در این انتخابا ت در گیر بودند مگر یک نفر ناکام شدند مشارکت 63 درصدی ایرانیان تحریم کنندگان را ناکام گذاشت هر چند که باید گفت که تمرین بسیارخوبی برای دفعات بعد بود و درسهای بسیار برای آنان داشت اما باید اعتراف کرد که ناکامی را برای تحریم کنندگان به همراه داشت معین با کسب 7 درصد آرا رای دهندگان طعم شکست را چشید و در کنار او مشارکتی ها هم که بر سرانتخاب دربین گزینه های عدم شرکت و یا شرکت فعالانه مانده بودند با این نتایج هر دو فرصت را از دست دادند و عملا تحریم کنندگان را نیز به ناکامی کشاندند و با همین انتخاب اشتباه سالهای سال هم از یک طرف قدرت را از دست دادند و هم از طرف دیگر جامعه ای که سالها از آنها دفاع کرده بود از خود بی اعتماد کردند و از دست دادند. قالیباف نیز که با طراحی شکل جدیدی از تبلیغات امید فراوانی برای پیروزی در انتخابات متصور بودند به ناگاه از گردونه به بیرون پرتاب شد و اصولگریان به اشاره مصباح وضو ساختند نمازگزاردند و به احمدی نژاد رای دادند و او و علی لاریجانی را به کل ناکام گذاشتند.
آقای هاشمی رفسنجانی نیز که به امید ورود به یکباره وطی یک مرحله انتخابات بسر می برد با اکثریت نسبی آرا به مرحله دوم راه یافت و کروبی نیز هرچند که رای چند میلیونی اش شگفت انگیز بود اما با اعتراض به سلامت انتخابات نارضایتی خود را از آرا بروز داد اما در این میان کامیاب انتخابات تنها احمدی نژاد است که حالا با یک دوره شهرداری تهران مدت کوتاهی استانداری اردبیل، به سمت کرسی ریاست جمهوری خیز برداشته است.
طرفه آنکه همان اتفاق سال 2002 در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ایران نیز روی آورده است احمدی نژاد همان ژان مری لوپن فرانسوی است که حتی بعضی از احزاب دسته راستی نیزاز ریاست جمهوری او به وحشت افتاده اند و حضور او در مرحله دوم انتخابات می تواند هاشمی رفسنجانی را برای رئیس جمهور بودن مطمئن کند زیرا همه از طیفهای مختلف وارد صحنه كارزار خواهند شد تا راست تند رو را از راهيابي به كاخ رياست جمهوري باز دارند و علي رغم آنكه از شيراك دل خوشي ندارند اما به ناچار باید براي جلوگيري از پيش روي لوپن همه در يك اتحاد مسخره و خنده دار به او راي دهند.
در اين انتخابات هيچ كس گمان نمي كرد كه شعار دسته چندي پرداخت ماهيانه 50 هزار تومان اين همه راي جمع كند و احمدي نژاد نيز بايد با توجه به گروههاي مختلف عليه او براي پيروزي همان قول 50 هزار تومان را به مردم بدهد وبا خيالي آسوده منتظر آرا مردم در روز جمعه باشد تا به اين ترتيب او نيز كه در مرحله اول تنها كام يافته انتخابات است ناكام نشود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما به عقيده من بزرگترين ناكام انتخابات محسن رضايي است كه بيش از موعد انصراف داد و از لذت اضطراب براي شمارش آرا محروم ماند قبل از معلوم شدن نتايج دلايل اين دستور مراجع به محسن رضايي نا مكشوف باقي ماند اما اينك كه مشخص شده است نظاميان به عنوان يك حزب عمل كرده اند دليل اصلي انصراف رضايي نيز از پرده بيرون مي افتد بي شك بايد گفت كه محسن رضايي تنها كانديداي اصول گرايان بود كه دخالت متحد و يكپارچه نظاميان و شبه نظاميان را در انتخابا ت با دو پارگي مواجه مي كرد و احتمالا شكست سناريو را به همراه داشت كه اين مشكل با دستور مراجع حل گرديد وبلافاصله نیز سایت بازتاب از پیروزی قریب الوقوع احمدی نژاد خبر داد حال آنکه هیچ کس تا آن لحظه چنین اتفاقی را متصور نبود در این حالت آقاي رضايي نيز به نفع هيچ كس اما در اصل به نفع احمدي نژاد انصراف داد .
اما كاميابي و ناكامي مردم را در طي چهار سال آينده مي توان حدس زد بنابراين مقال را به وفت ديگري وا مي گذارم.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24951

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بزرگترین ناکام انتخابات، احسان نیک آیین' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005