Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

کروبي: اين يكي از اوراق تاريكي است كه به پرونده خاتمي اضافه گرديد، قهر نكردن با صندوق مشت اين آقايان را باز مي‌كند، ايسنا

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌السلام و المسلمين مهدي كروبي عصر امروز در كنفرانس مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و به تشريح اهداف حزب در شرف تاسيس پرداخت.

وي با بيان اين‌كه اعتراضاتش همچنان به قوت خود باقي است خاطرنشان كرد: در اين رابطه لازم است دو نكته را ذكر كنيم نكته اول دخالت بخشي از نيروهاي شبه‌نظامي در انتخابات بود كه در اين راستا اسناد و مداركي وجود دارد.

وي بحث دوم را اعمال نفوذ نيروهاي يك نهاد نظامي عنوان كرد و گفت: اين مساله در برخي حوزه‌ها منجر به درگيري و زد و خورد شده و راي‌گيري چند باره از افراد صورت گرفته است.

كروبي با بيان اين‌كه حادثه‌اي كه در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري رخ داد در هيچ يك از انتخابات رخ نداده و بسيار عجيب است، يادآور شد: راي‌ها معمولا در استان‌ها پراكنده است و اين‌گونه نيست كه يك استان در انتخابات سرنوشت‌ساز باشد. هركدام از ما كانديداها در استان خودمان راي اول را داشتيم. بنده در استان لرستان، هاشمي رفسنجاني در كرمان، لاريجاني در مازندران، احمدي‌نژاد در سمنان، قاليباف در خراسان، مهرعليزاده در آذربايجان بيشترين راي را داشتند كه اين به دليل تعصبات محلي است.

وي با بيان اينكه اگر دكتر معين در اصفهان راي اول را نياورد بايد ببينيم به چه دليل بوده اظهار داشت: ‌اصفهان نيروهاي چپ فراواني دارد و راي داده شده به احمدي‌نژاد تعجب‌آور است زيرا اين نيروها با اين كانديدا هيچ تناسبي نداشتند.

رييس مجلس ششم خاطرنشان كرد: در 27 استان، حداقل يك ميليون و 400 هزار و اندي راي بيش از احمدي‌نژاد داشتم. تنها سه استان قم،‌ اصفهان و تهران تمام سرنوشت انتخابات را تغيير داده است بنده روحاني هستم و در قم سوابق طولاني دارم و كمك‌هاي زيادي به حوزه‌هاي علميه كردم.

وي از خبرنگاران خواست تا بررسي كنند كه تا به حال چنين انتخاباتي در ايران برگزار شده است يا خير؟ بنده بسيار تاكيد داشته‌ام كه زمان انتخابات را تمديد نكنيد. يك مساله عجيب ديگر استان خراسان جنوبي و بيرجند بود. در اين استان 270 هزار و 127 نفر واجد شرايط براي شركت در انتخابات بودند كه 298 هزر راي به صندوق ريخته شده. آقاي هاشمي 37 هزار، بنده 37 هزار، معين 23 هزار، احمدي‌نژاد 101 هزار و 638 راي داشته است.آيا اين راي‌ها راي‌هايي هستند كه فرشته‌هاي آسماني به صندوق‌ها ريختند. در هيچ انتخاباتي وجود ندارد كه در آن تمام واجدان شرايط شركت كنند حتي در اوايل انقلاب نيز اين‌گونه نبود.

دبير كل سابق مجمع روحانيون مبارز، گفت: برگزاري انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري توسط دولت كريمه اصلاحات و با نظارت شوراي نگهبان انجام شد و يكي از اوراق تاريكي است كه به پرونده خاتمي اضافه گرديد.

كروبي با بيان اين‌كه عده‌اي مطرح مي‌كنند كه ممكن است احمدي‌نژاد به جهت اينكه شهردار تهران بوده از راي بالايي دراين شهر برخوردار بوده است گفت: اگر اين فرض را درست بدانيم وي در اردبيل استاندار بوده، چرا آنجا راي نياورده است.

وي تاكيد كرد كه تاييد نظر شوراي نگهبان انتخابات را تاييد كرده و ما هم پذيرفته‌ايم. اما به ملت ايران پيام مي‌دهم كه حتما روز جمعه پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند. با صندوق قهر نكنيد، زيرا مانند مجلس هفتم و شوراي دوم خواهد شد. قهر نكردن با صندوق مشت اين آقايان را باز مي‌كند.

وي يادآور شد: من نمي‌گويم به چه كسي راي دهيد، اگر پاي صندوق‌هاي راي حاضر نشويد وضعيتي درايران به وجود مي‌آيد كه تحجر، دگم بودن و واپس‌گرايي از نتايج آن خواهد شد. مردم با راي خود جلوي اين كار را بگيرند.

كروبي در خصوص تشكيل حزب جديدش و اينكه چرا مي خواهداقدام به تاسيس اين حزب كرده است، اظهار داشت: نظام ما ضمن اين‌كه نظامي ولايتي است و در راس آن رهبري وجود دارد اما تمام اركانش با راي مردم انتخاب مي‌شود. پس بايد حزب نيرومند، قوي و فراگيري ايجاد شود تا بر نهادها نظارت كند. حزبي مستقل و مردمي كه از پايين شكل گرفته باشد.

وي اساس حزبش را در قالب جمهوري اسلامي، مردم‌سالاري، دموكراسي، دفاع از حقوق مردم و شعار ميزان راي ملت است عنوان كرد و گفت:‌ البته جمهوري اسلامي به قرائت بنده و قانون اساسي و نه قرائتي كه قيموميت بر مردم دارد در خدمت مردم است، البته ممكن است مخالفاني وجود داشته باشند كه با آن‌ها تعامل خواهيم داشت.

كروبي تاكيد كرد: ملت ايران در داخل و خارج همه شهروند اول هستند و شهروند درجه دومي وجود ندارد. حزبي كه از آن صحبت مي‌كنم پيام صلح و دوستي براي مردم و دنيا دارد اسلام ما اسلام رافت است و اسلام خشونت‌گرايي و تند نيست.

وي به تشريح اهداف حزبش پرداخت و بر بهره‌گيري از چهره‌ها و شخصيت‌هاي دانشگاهي تاكيد كرد و گفت: اگر بتوانيم بنا داريم كه تلويزيون خصوصي تاسيس كنيم اما اگر اجازه ندهند اين تلويزيون در خارج آغاز به كار مي‌كند. البته راضي نيستم كه در خارج از كشور اين كار صورت گيرد. اما اگر زنده باشم كاري مي‌كنم كه ديگر شوراي نگهبان و ناظران نتوانند اين‌گونه رفتار كنند.

دبير كل سابق مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد: تخلفاتي در انتخابات صورت گرفته و وزارت كشور مانند يتيمي كه پدرش از دنيا رفته و اموالش را غارت مي‌كنند اعلام مي‌كند كه ليستي كه ما داريم غير از آن چيزي است كه شوراي نگهبان مطرح مي‌كند اين وضع را دولت اصلاحات به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام مهدي كروبي در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد نظرتان درباره نامه رييس روابط عمومي سپاه و وزارت اطلاعات درباره اظهارات شما چيست ؟ گفت: اين‌كه گفته‌اند كه من بايد حرف‌هايم را پس بگيرم بايد بگويم اگر من حرفم را پس بگيريم مشكل حل مي‌شود؟ مقابل چشم مردم نوارها و رفت و آمدهايي كه صورت گرفته چه مي‌كنيد؟ من كه حرف‌هايم را پس نمي‌گيرم. اين‌ها در مقابل تاريخ مي‌ماند. در مورد وزارت اطلاعات نيز بيان كردم كه نظرسنجي‌هاي انجام شده كاذب بوده البته توجه داشته باشيد كه نظر من عموم وزارت اطلاعات يا بسيج يا سپاه نيست. خيلي از آن‌ها با ما هستند.

رييس ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سوال خبرنگاري از رسانه‌هاي خارجي كه پرسيد شما انتقاداتي را به عملكرد و بينش احمدي‌نژاد وارد كرده‌ايد و از مردم براي شركت درانتخابات دعوت مي‌كنيد اين دعوت شما به معناي دعوت براي راي دادن به هاشمي رفسنجاني نيست و چرا اين مسئله را صراحتا عنوان نمي‌كنيد گفت؟ بنده عضو كوچكي از انقلاب هستم و در سخت‌ترين شرايط بيان مي‌كردم بايد پاي صندوق‌هاي راي حاضر باشيد. اين نظر را هميشه داشتم زيرا معتقدم تحريم درايران جواب نمي‌دهد. اگر اسم شخص خاصي را مطرح نمي‌كنم به اين جهت است ك ه مردم خودشان تشخيص مي‌دهند كه بايد به چه كسي راي دهند.

كروبي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه آيا تضميني وجود دارد كه اتفاقات افتاده در دور اول انتخابات مجددا در سوم تير اتفاق نيفتد و نظرتان در مورد اين شايعه كه برخي كانديداي رياست جمهوري از اصلكله‌هاي غيرمجاز كه شما از آن نام برده بوديد براي فعاليت‌هاي انتخاباتي استفاده مي‌كردند گفت: بحث اسكله‌هاي غيرمجاز را چند سال پيش در مجلس مطرح كردم كه در حال حاضر بخشي از اين اسكله‌ها تعطيل شده‌اند اما اين كه منابع به كجا مي‌رود اطلاع ندارم و فردي را هم متهم نمي‌كنم.

وي تاكيد كرد: حق من ضايع شد اما مهم نظام است. پيش‌بيني مي‌كنم هاشمي رفسنجاني رييس جمهورمي‌شود اما آن افراد هم بدنامي را كشيدند و هم چيزي نصيب‌شان نشد. شايد اين اقدام من براي گذشته مفيد فايده نباشد اما براي آينده مفيد خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي در پاسخ به اين سوال كه آيا شب گذشته ديداري با هاشمي رفسنجاني داشته‌ايد گفت: بنده جلسه‌اي با مسوولان ستادهاي استاني‌ام داشتم. با هاشمي رفسنجاني هم مي‌خواستند كه ديداري باشداما به جهت گرفتاري‌ها موفق به انجام ديدار نشدم و تلفني صحبت كرديم. البته از آن‌جايي كه همواره آدم مصيبت‌زده را دلداري مي‌دهند آقاي هاشمي با من صحبت كردند.

وي درباره ديدار با مقام معظم رهبري اظهارداشت. جلسه خوب و محبت‌آميزي بود و حرف‌هايم را زدم. از من خواسته شد كه مداركم را براي پيگيري ارائه كنم.


كروبي با اعلام اين نكته كه : من هيچ شكايتي را مطرح نمي‌كنم زيرا شوراي نگهبان متهم و وزارت كشورمنفعل است. در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه وزارت كشور مجري انتخابات بوده، شما انتقادتان به چه كسي است گفت: برويد از كساني كه مسوول برگزاري و نظارت بر نتخابات بودند سوال كنيد. از شما مي‌خواهم از كوچك و بزرگ اصفهان سوال كنيد كه آيا راي مطرح شده در اين استان واقعي بوده است؟

كروبي در پاسخ به اين سوال كه آيا حزب شمااسم دارد و آيا اين حزب سياسي است و يا اپوزوسيون داخل و آيا از چهره‌هايي مانند آيت‌اله طاهري و منتظري براي عضويت درحزب دعوت مي‌شود گفت: بايد براي اسم حزب فكري كنم از هفته آينده كارها را آغاز خواهيم كرد. حزبي كه تشكيل مي‌دهيم در درون نظام كار مي‌كند اما با خصوصيات مردمي. آيت‌اله طاهري و منتظري شان‌شان حضور در حزب نيست و من هم از آن‌ها دعوت نمي‌كنم. البته از روحانيون دعوت مي‌كنم من تنها تصميم‌گيرنده نيستم و دوستان خوبي در سراسر كشور دارم.

كروبي در پايان در خصوص سرنوشت مجمع روحانيون مبارز پس از استعفاي وي گفت: احساس مي‌كنم در 18 سال كه اين مجمع تشكيل شده اما با تركيب جمعيتي و اوضاع و احوال موجود كشور فكر مي‌كنم حزبي كه دربرگيري بيشتري داشته باشد مفيد خواهد بود. البته عده‌اي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز همراه من هستند و عده‌اي كه مي‌مانند خودشان مي‌دانند كه كارشان را ادامه دهند يا خير؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24983

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: اين يكي از اوراق تاريكي است كه به پرونده خاتمي اضافه گرديد، قهر نكردن با صندوق مشت اين آقايان را باز مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005