Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 5 تیر 1384

مجيد حاجي بابايي: جامعه‌ي ما نيازمند جريان سوسيال دموكرات است، ايسنا

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) اظهار داشت: نيروهاي آزادي‌خواه و دموكراسي‌خواه بايد تئوري عدالت را به صورت جامع و فراگير و نه صرفا جنسيتي و سياسي تنظيم كنند، كساني هم كه رأي آوردند نبايد صرفا بر عدالت اقتصادي تأكيد كنند چراكه دوام نمي‌آورند.
«مجيد حاجي‌بابايي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين انتخابات نشان داد كه جامعه‌ي ما فضاي يك‌بعدي صورت گرفته مبتني بر توسعه‌ي سياسي را جدي نگرفته و مطالبات مردم مبناي معيشتي داشته است، به همين دليل شعارهاي اقتصادي مورد توجه قرار گرفت. به نظر من جامعه‌ي ما نيازمند جرياني شبيه سوسيال دموكرات است.
وي افزود: جامعه‌ي ما نشان داد كه مرجعيتي كه دانشگاهيان در گذشته داشته‌اند، از دست داده و اين پرسشي است كه در آينده بايد به آن پرداخت. متأسفانه 3 سال پيش دانشگاهيان خود را حاشيه‌نشين نشان دادند و احساس كردند به بن‌بست رسيده‌اند كه اين به دو دليل بود، يكي اين كه بخشي از اصلاح‌طلبان محكم روي ايده‌هاي خود نايستادند، مثل كوي دانشگاه و لوايح دوگانه و ديگر اينكه نيروهايي با تحليل‌هاي غلط و انحرافي در فضاي تحريم دميدند.
اين فعال دانشجويي گفت: جريان روشنفكري بايد با مردم همزبان شود و اگر در حلقه‌هاي روشنفكري خود باشيم شكافي بين جريان روشنفكري و جامعه مي‌افتد. لذا روشنفكران بايد به جامعه و خواست مردم بازگردند و براي درك آنها و كمك به انتخاب آگاهانه‌تر مردم تلاش كنند.
حاجي‌بابايي با بيان اينكه «براي گذار به دموكراسي و مدرنيته نيازمند نقد و شناخت سنت هستيم»، اضافه كرد: كساني كه معتقد بودند ساختار سياسي به بن‌بست رسيده، يا بايد به زندگي خصوصي و شخصي بپردازند و يا راه جديدي را بيان كنند، چراكه در انفعال جامعه نقش داشتند.
وي گفت: گام اولي كه بايد جريان اصلاح‌طلبي متحمل شود پذيرش اين شكست است، البته روش اصلاح‌طلبي شكست نخورده است، بايد بحث جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر را ادامه داد تا اين مسير را بدون هزينه طي كنيم.
اين فعال دانشجويي گفت: جنبش دانشجويي بايد احساس شرم به معناي مدرن آن را احيا كند و گذشته‌ي مورد ستم جامعه را در 2500 سال پيش نقد كند و فارغ از اين كه چه جرياني حاكم است، آسيب شناسي فرهنگي را به دست گيرد.
وي همچنين درباره‌ي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه)، گفت: با توجه به مواضع تحكيم در 3 سال اخير كه در فضاسازي براي شكست اصلاح‌طلبان نقش زيادي داشته در برابر پرسش تاريخي قرار گرفته كه در اين شرايط سياسي چطور مي‌خواهد موضع‌گيري كند؟ البته ما معتقديم استفاده از فضاي دانشگاه حق ماست و بايد از آن بهره‌برداري كنيم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي‌بابايي ادامه داد: تحكيم نبايد دچار سرخوردگي و احساسات شود و مي‌بايست راه عقلانيت را در پيش گيرد و نبايد از كساني كه تحليل غلطشان اين جنبش را به انفعال كشانده استفاده كند، بلكه بايد به كساني روي آورد كه در چند سال گذشته منادي عقلانيت و سياست ورزي قانوني بوده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25265

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد حاجي بابايي: جامعه‌ي ما نيازمند جريان سوسيال دموكرات است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005