Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 8 تیر 1384

باهنر: به آقاي يونسي گفتم چرا تيم اطلاعاتي شما به احمدي نژاد گير مي دهد؟ انتخاب

محمد رضا باهنر نائب رییس مجلس هفتم وسخنگوي شوراي همامنگي انقلاب براي انكه از دلگيري احمدي نژاد و يارانش از شوراي هماهنگي كه " حاضر نشد نام" احمدي نژاد " را به عنوان كانديداي خود اعلام كند ) بکاهد طي سخناني در جامعه مهندسين ، پشتيباني ها و ساپورتهای گذشته خودش را از احمدي نژاد ياداور شد .از جمله به نقش خود در انجام مقدمات شهردار شدن احمدي نژاد و سهمي كه او درراضي كردن "وزارت اطلاعات "برای آنکه از مخالفت با شهردار شدن احمدى نژاد دست بردارد / اشاره كرد.



سايت خبرى - تحليلى " انتخاب "

7 /4/ 1384

باهنر ادامه داد :زمانی كه شورای شهر تهران قصد داشت احمدی‌نژاد را به عنوان شهردار تهران انتخاب كند و زمانی كه این پیشنهاد مطرح شد، وزیراطلاعات اظهار داشت؛ : خوب نیست احمدی‌نژاد شهردار تهران شود، مشكل پیش می‌آید . من پیش ایشان رفتم و در این مورد بحث كردم. خطاب به جناب آقای یونسی گفتم
: چطور سیستم اطلاعات شما اجازه می‌دهد كه شخصی مانند ملك‌مدنی كه فوق دیپلم نساجی دارد بیاید و شهردار تهران شود و تیم اطلاعاتی شما به احمدی‌نژاد گیر می‌دهد. ؟ به جناب یونسی همان موقع گفتم احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ماست و شهرداری برای او دست‌گرمی است، اگر می‌خواهید فكری كنید فكری برای رییس‌جمهور شدن وی كنید. البته آن زمان فكر رییس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد مطرح نبود و صحبت و برنامه‌ی ما این نبود ولی من اولین كسی بودم كه بحث ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را خطاب به جناب آقای یونسی مطرح كردم. البته ما خود نیز فكر نمی‌كردیم كه احمدی‌نژاد بتواند این مقدار آرا را كسب كند. تا 15 روز قبل از برگزاری انتخابات آرای وی پایین بود ولی بعد از آن بود كه سونامی احمدي نژاد ايجاد شود.
دبیركل جامعه‌ی اسلامی مهندسین در ادامه سخنانش گفت: می‌گفتند قیافه احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری مناسب نیست و خود دكتر احمدی‌نژاد به این تخریب جواب محكمی دادند و گفتند درست است قیافه من به درد ریاست نمی‌خورد، من نیز برای ریاست نیامده‌ام بلكه برای خدمت آمده‌ام .
باهنردر بیان توصیه‌هایی به احمدی‌نژاد آورد: رقابت‌ها درحال حاضر پایان گرفته و باید اكنون دوستی را آغاز كرد، فضا را به سمت دوستی و وحدت پیش برد. مملكت را با بحران زايي نمي توان اداره كرد .
به گزارش " انتخاب " محمدرضا باهنردر جلسه‌ی ماهانه‌ی جامعه‌ی اسلامی مهندسین كه به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهدای 7 تیر برگزارشد، با اشاره به اینكه اصولگرایان توانستند گام سوم را نیز با موفقیت به اتمام برسانند، اظهار داشت: این اولین بار است كه بعد از انقلاب به غیر از مدت كوتاهی كه شهید رجایی نخست وزیر بود تمام مسوولیت‌ها و اختیارات در دست اصول‌گرایان قرار گرفته و این زمینه را برای خدمت همه‌جانبه به مردم از سوی اصول‌گرایان فراهم كرده است و اكنون دیگر بهانه‌ای دست كسی باقی نمانده كه از خدمت‌كردن به مردم سرپیچی كند.

وی با اشاره به حضور بی‌نظیر و مقتدرانه مردم در صحنه ی انتخابات اظهار داشت: مردم در دو مرحله‌ی انتخابات سنگ تمام گذاشتند و خیلی از ما تصور نمی‌كردند كه مردم چنین حضوری را ثبت كنند، البته كم‌هوشی و فراموشی سردمداران كاخ سفید نیز به كمك ما آمد و مردم برای جواب دادن به سخنان این افراد بار دیگر به میدان آمدند. دركل می‌توان گفت سقف انتظار تحلیل‌گران سیاسی پایین‌تر از آن بود كه مردم در صحنه‌ی انتخابات متبلور كردند و در اینجا باید از مردم هوشمند ایران تشكر كرد كه خوب و به موقع تصمیم می‌گیرند و آن را به نحو احسن نیز عمل می‌كنند.

باهنر هم‌چنین با اشاره به تدبیرهای به موقع مقام معظم رهبری در طرح سیاست راهبردی مشاركت حداكثری اظهارداشت: این خود زمینه‌ای را فراهم كرد كه ما انتخاباتی بی‌نظیر داشته باشیم. در این انتخابات سلایق مختلف دارای كاندیدا بودند و حتی مشاهده كردیم در درون خود جناح‌ها نیز كاندیداهای متفاوتی در صحنه كاندیداتوری حضور داشتند. مجموع آرا در مرحله‌ی اول و دوم در جهت تثبیت پایه‌های نظام خواهد بود.

وی با اشاره به وجود اختلافاتی در معرفی كاندیدای واحد درجریان اصول‌گرا اظهار داشت: اگر اختلافاتی دراین جریان وجود داشت، این اختلافات در مورد صلاحیت كاندیداها نبود بلكه بحث بر روی مقبولیت آن‌ها بود و ابزاری كه اصول‌گرایان دراختیار داشتند، نظرسنجی بود. بعضی از اصول‌گرایان اصلا نظرسنجی را قبول نداشتند و بعضی دیگر آن را به صورت نسبی و عده‌ایی دیگر آن را صد در صد قبول داشتند و این دلیل عمده‌ای بود كه دوستان دچار اختلاف نظر شدند. البته درجریان اصول‌گرا در مورد زمان اعلام كاندیدای نهایی نیز اختلاف نظر بود و ما در اینجا لازم می‌بینیم از مردم از این بابت عذرخواهی كنیم. ولی به هرحال نتیجه‌ی انتخابات به مذاق مردم اصول‌گرا شیرین آمد.

دبیركل جامعه‌ی اسلامی مهندسین با بیان این كه پیام مقام معظم رهبری در مورد انتخابات را باید آویزه‌ی گوشمان كنیم، خاطرنشان كرد: توجه داشته باشیم، همانطوركه ایشان تاكید كردند زمان رقابت تمام شد، گرچه نتیجه‌ی رقابت مطلوب بود و اكنون ما همه وظیفه داریم كه تمام تلاش خود را برای كمك به دولت منتخب به كار ببریم و دراین راستا باید تمام امكانات خود را بسیج كنیم.

باهنر با اعتقاد بر اینكه گفتمان حاكم بر انتخابات عدالت‌خواهی، رفع تبعیض و فساد بود، گفت: ما در این انتخابات مشاهده كردیم كه كاندیداها تاكید بسیار زیادی بر مساله‌ی عدالت‌خواهی داشتند و این مساله در آخر نیز حاكم برنتیجه‌ی انتخابات شد. اولین مطالبه‌ی مردم عدالت‌خواهی بود.

وی با اشاره به روند رقابت كاندیداها در مرحله دوم انتخابات نیز اظهار داشت: در مرحله‌ی دوم از همه‌ی مطالبات مردم سبد خوبی بیرون آمد. مثلا كسانی كه به هاشمی رای دادند تاكید اصلی‌شان بر روی روان‌شدن روابط خارجی و دكترین تعامل سازنده با تمام كشورهای دنیا بود و این خود یكی از محورهای چشم‌انداز 20 ساله است. و دوستانی كه به احمدی‌نژاد رای دادند كسانی بودند كه بر روی عدالت‌خواهی، رفع فساد و كارآمدسازی نظام دیوانی كشور تاكید داشتند.

باهنر معتقد است: رایی كه مردم دادند، می‌توان در راستای رای مردم در 8 سال پیش دانست. مردم در 8 سال پیش به دنبال عدالت بودند و گویی تحولات در این 8ـ7 ساله مردم را قانع نكرد و بعضی گفتند كه تحولی ایجاد نشده و بعضی دیگر اظهار داشتند این تحولات در راستای خواسته‌های مردم نبود و مردم دیروز به یك تحول‌خواهی دیگر رای دادند.

وی ادامه داد: مهمترین خصوصیت احمدی‌نژاد نوع تعامل وی با مردم است. مردم احساس می‌كنند رییس‌جمهوری را انتخاب كردند كه از جنس خودشان است.

نائب رییس مجلس هفتم با بیان این كه كاندیداهای عرصه‌ی این انتخابات قبول كردند كه ارباب اصلی حاكمیت و مردم هستند و اگر كسی بخواهد به مردم خدمت كند باید رضایت ارباب خود یعنی مردم را جلب كند، اظهار داشت: رییس‌جمهور باید از جنس مردم باشد و اگر بخواهد بالاتر بپرد مردم آن را پس می‌زنند.

وی با اشاره به این كه باید زمینه را برای شركت‌دادن نخبگان و مردم در مسایل اجرایی فراهم كرد، اظهارداشت: اگر مردم این مشاركت را حس كنند، حتی بیشتر از نتایج خدمات كیف می‌كنند. آن موقع رضایت بیشتری خواهند داشت.

باهنر تخریب‌هایی كه در نهمین انتخابات ریاست جمهوری در مورد برخی كاندیداها صورت گرفت را یادآور شد و اظهار داشت: ما شاهد بودیم كه در این عرصه تخریب‌های زیادی در مورد برخی از كاندیداها صورت گرفت كه بشدت زننده بود ولی در آخر دیدیم این تخریب‌ها بر ضد كسانی نتیجه داد كه خود عامل تخریب بودند.

وی با اشاره به وضعیت اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در این انتخابات اصلاح‌طلبان ساختارشكن كم وزنی خود را در نظام ایرانی و جامعه‌ی بین‌المللی مشاهده كردند و آن‌ها نتایج شعارهای تندی را كه سر می‌دادند در مجموع آرای خود مشاهده كردند. در شورای شهر و روستا وزن آن‌ها مشخص شده بود ولی در جریان انتخابات مجلس هفتم بهانه‌گیری كردند و گفتند كه به ما اجازه ندادند كه در عرصه حضور پیدا كنیم ولی در انتخابات ریاست جمهوری همگی وزن آن‌ها را در بین مردم مشاهده كردیم. و حتی روزنامه‌ی اقبال كه متعلق به این طیف است در قبل از انتخابات تندروی می‌كرد و بعد از برگزاری مرحله‌ی اول انتخابات مشاهده كردیم كه رویكرد مردمی پیدا كرد و اقرار كردند كه مردم بدنبال ساختارشكنی نیستند و تحول‌خواه هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باهنر در مورد كابینه‌ی دولت آینده اظهار داشت: انتخاب كابینه در كشور ما كمی پیچیده است و رییس‌جمهور برای انتخاب كابینه‌ی خود باید با مقام معظم رهبری مشورت كند. دولت احمدی‌نژاد دولت نون و روغن نیست در دولت آینده مایه گیرمان نمی‌آید بلكه باید مایه بگذاریم.

وی در مورد بازسازی شورای هماهنگی نیز گفت: بازسازی شورای هماهنگی كاری ضروری است. ما انشاءالله به ریزش و رویش‌هایی كه در این شورا شده توجه خواهیم كرد و در دو ماه آینده تعریف خوبی از شورای هماهنگی ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با گام چهارم جبهه‌ی اصول‌گرا گفت: دیگر گام چهارمی وجود ندارد و ما در آینده انتخابات خبرگان، شهر و روستا و مجلس را در پیش داریم و باید بر آن سرمایه‌گذاری كنیم.

دبیركل جامعه‌ی اسلامی مهندسین افزود: دولت آینده نباید خود را از نیروی انسانی ماهر محروم كند و اگر بخواهد رییس‌جمهوری تمام مدیران خود را عوض كند باید با 8-7 قطار از مدیران بیاید. دولت آینده باید در مورد مسوولیت‌های حساس تغییراتی ایجاد كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باهنر: به آقاي يونسي گفتم چرا تيم اطلاعاتي شما به احمدي نژاد گير مي دهد؟ انتخاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005