چهارشنبه 24 دي 1382

ورزش‌هاي همگاني 14 درصد رشد داشته است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
رييس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني از رشد 14 درصدي ورزش‌هاي همگاني در ايران خبر داد.
محمد‌ عليپور در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و با اشاره به مراحل تدوين طرح سازمان ورزش‌هاي همگاني گفت: از حدود 50 روز پيش كار اجرايي براي سازمان ورزش‌هاي همگاني، با 14 جلسه‌ي تخصصي و با حضور صاحبنظران شروع شده است و تا به حال در اين زمينه سياست‌ها، راهبردها، اهداف و ماموريت‌ها مشخص شده است و تا يك ماه و نيم آينده مي‌توان كار اجرايي را شروع كرد.
وي با اشاره به كمبود نيروهاي انساني و مالي در اين طرح افزود: دولت بايد حمايت ويژه خود را از ورزش‌هاي همگاني كه اساس سلامت و تندرستي همه‌ي مردم است اعلام كند. هر چند كه در اين زمينه پيشنهاداتي مثل تعلق گرفتن عوارض شهرداري به ورزش‌هاي همگاني و درآمدهاي اختصاصي صورت گرفته است اما جوابگو نمي باشد.
عليپور تصريح كرد: در دنيا سيستمي در حال اجرا است كه يكي از بزرگ‌ترين حمايت كنندگان ورزش‌هاي همگاني به شمار مي رود. در ايران هم تصميمي براي راه‌اندازي چنين سازماني با اعضاي افتخاري وجود دارد. هر چند كه براي ايجاد انگيزه و پرداختن به ورزش‌هاي همگاني اهدافي وجود دارد كه بايد مدنظر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه، تعيين نشان‌هاي افتخار در سطوح مختلف، آيين نامه‌هاي تشويقي و رفاهي براي افراد شركت كننده در تمام سنين از عوامل ايجاد انگيزه‌اند، تصريح كرد: در كشور كانادا در هفته سه ساعت اضافه كار تشويقي ورزشي براي كارمندان وجود دارد كه اين مبلغ به حقوق آنها اضافه مي‌شود هر چند كه 60 تا 70 درصد كار عمومي و خدمات همگاني را نيز در اين كشور شهرداري‌ها انجام مي‌دهند. در ايران هم كمك و مساعدت شهرداري و شوراي شهر براي توسعه هر چه بيشتر اين ورزش‌ها لازم و ضروري است.
مامور تشكيل سازمان ورزش همگاني خاطر نشان كرد: در دنيا با هدف و سياست برقراري توسعه ارتباط، سازمان‌ها و نهادهاي منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله، فدراسيون ورزش‌هاي همگاني در آسيا، يونيسف و ديگر سازمان‌هاي كمك‌هاي بين‌المللي فراواني را در جهت ترويج اين ورزش ارايه مي‌كنند. با توجه به اينكه بسياري از تجارب در اجرا به دست مي‌آيد، توجه به مناطق جغرافيايي و مسايل فرهنگي استان‌ها در كشور ما بسيار مهم است و اين مساله مطرح است كه بعضي از استان‌ها ظرفيت و توانايي قبول بعضي از ورزش‌ها را ندارند.
وي افزود: در حال حاضر 14 درصد از مردم كشور ما ورزش مي‌كنند كه طبق طرح 10 ساله‌ي جامع سازمان بايد به حدود 45 درصد برسد. چيزي كه هنوز در كشور ما جا نيفتاده است احساس نياز و ضرورت تفريح سالم و ورزشي است كه يكي از اهداف اين سازمان در آينده به نوعي سازماندهي آن است.
عليپور در پايان و با اشاره به رشد ورزش همگاني در كشورهايي چون آمريكا، كانادا، استراليا، آلمان، ژاپن، سنگاپور و سوريه گفت: رشد ورزش همگاني در اين كشورها بالاي 70 درصد است كه اين رقم در ايران زير 30 درصد است، اين در حالي است كه در جهان كمتر كشوري است كه مثل ايران رشد زير 15 درصد داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3339

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ورزش‌هاي همگاني 14 درصد رشد داشته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016