يكشنبه 30 فروردين 1383

ايران قهرمان رقابت‌هاي كشتي آزاد آسيا شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - كشتي
تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با سه طلا، دو نقره و يك برنز قهرمان آسيا شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در پايان فينال‌هاي چهار وزن دوم اين رقابت‌ها، فريدون قنبري و فردين معصومي به مدال طلا دست يافتند و حسن طهماسبي به مدال نقره رسيد.
در وزن 84 كيلوگرم، فريدون قنبري كه با پيروزي چهار بر صفر مقابل حريف عراقي به فينال راه يافته بود، در اين مرحله براي بار ديگر به مصاف ”اي جائه مون” دارنده سه مدال نقره جهان و المپيك از كره جنوبي رفت كه با پيروزي پنج بر دو، دومين طلاي ايران را نصيب خود كرد.
قنبري در كمرگيري اول ”جائه مون” را به پل برد و دو امتياز گرفت اما در كمرگيري دوم با خاك و فتيله حريف دو امتياز از دست داد تا كشتي در وقت اضافه دنبال شود؛ قنبري در وقت اضافه با زيرگيري حريف خود را به پل زد تا با پيروزي پنج بر دو مدال طلاي وزن 84 كيلوگرم دست يابد.
”ماگمه علي كورويگلف” نفر سوم سال 2003 آسيا و نايب قهرمان پوسان از قزاقستان در اين وزن سوم شد.
همچنين در وزن 120 كيلوگرم ”فردين معصومي” سومين مدال طلا را براي تيم ايران به ارمغان آورد.
معصومي كه پس از پيروزي 10 بر صفر برابر ”گانخوياك” از مغولستان راهي فينال شده بود، در اين كشتي برابر ”چيما سينگ” نايب قهرمان آسيا در سال گذشته از هند قرار گرفت كه به پيروزي شش بر سه دست يافت. دو خم معصومي در اين كشتي ديدني بود كه سه امتياز اوليه را براي وي به همراه داشت.
در اين وزن ”كانگ چين كيو” از كره‌جنوبي سوم شد.
در وزن 55 كيلوگرم، ”محمد رضايي” در نيمه‌نهايي برابر ”آدخام آشيلوف” نايب‌قهرمان جهان در سال 99 و قهرمان آسيا در سال 96 از ازبكستان قرار گرفت و در حالي كه كشتي پنج بر پنج مساوي بود، رضايي بر اثر «نيم‌تيغ كردن» حريف به دو پل رفت و با ضربه فني بازنده‌ كشتي شد تا راهي پيكار رده‌بندي شود.
رضايي در رده‌بندي مقابل ”كيم هو ساب” كه سهميه المپيك را براي كره جنوبي كسب كرده است قرار گرفت كه در اين كشتي نيز چهار بر سه مغلوب شد و به مقام چهارم دست يافت.
در فينال اين وزن، ”آدخام آشيلف” از ازبكستان سه بر يك، ”ناران باتار” از مغولستان را مغلوب كرد و به مدال طلا رسيد؛ (”ناران باتار” در جام تختي بر ”محمد اصلاني” غلبه كرده بود.)
در وزن 66 كيلوگرم، ”حسن طهماسبي” در نيمه‌نهايي به مصاف ”باتزوريگ” از مغولستان رفت كه به پيروزي چهار بر صفر دست يافت اما در فينال در حالي كه دو بر صفر از ”كازوهيكو ايكه ماتسو” نفر سوم رقابت‌هاي جهاني نيويورك از ژاپن عقب بود، قصد اجراي فيتو را داشت كه به روي پل رفت و با ضربه‌ فني مغلوب حريف قدر ژاپني شد.
”طهماسبي” در فينال سال گذشته قهرماني آسيا بر اين كشتي ژاپني غلبه كرده بود. در اين وزن ”باتزوريگ” از مغولستان با ضربه فني ”رامش كومار” از هند را مغلوب كرد و به مدال برنز رسيد.
در پايان هفدهمين دوره رقابت‌هاي كشتي قهرماني آسيا، تيم ايران با سه طلا، دو نقره و يك برنز و كسب 63 امتياز قهرمان شد و تيم‌هاي كره‌جنوبي و مغولستان به ترتيب با 45 و 44 امتياز در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند. همچنين در اين مسابقات تيم‌هاي ازبكستان، ژاپن و هندوستان به ترتيب رده‌هاي چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6589

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران قهرمان رقابت‌هاي كشتي آزاد آسيا شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016