چهارشنبه 16 ارديبهشت 1383

گفت‌وگوي ايسنا با گروه 9 نفره تيم ملي بوكس: بـا هـزينـه‌ي شخصـي در اردو هستيـم!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
ملي‌پوشان بوكس در سومين مرحله‌ي گزينشي المپيك براي كسب سهميه ورودي المپيك پنجشنبه به مصاف با حريفان مي‌روند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «10 ماه اردو ،‌ 40 روز تمرينات فشرده، رژيم‌هاي غذايي و دارويي براي كم كردن وزن، تمرينات سنگين بدنسازي، تاكتيكي، فني و عدم توجه كافي مسوولان و رسانه‌ها، همه و همه را تنها به عشق راهيابي به المپيك و افتخار آفريني براي كشورمان پذيرفته‌ايم.» اين سخنان تنها گوشه‌اي از دردهاي ملي‌پوشاني است كه مورد بي‌مهري رسانه‌ها و مسوولان ورزشي قرار گرفته‌اند.
گروه 9 نفره تيم ملي بوكس چشم به سومين مرحله‌ي مسابقات گزينشي المپيك در لاهور پاكستان دوخته‌اند، تا با اثبات حقانيت خود، جرقه‌هاي اميد را در رشد و توسعه‌ي اين رشته شعله‌ور كنند.
مرتضي فرجي يكي از ملي‌پوشاني است كه در وزن 51 كيلوگرم، در اولين مرحله‌ي اين رقابت‌ها موفق به كسب سهميه نشد و در مرحله‌ي دوم كه از شانس بيشتري براي كسب مدال برخوردار بود، به علت آسيب ديدگي از همراهي تيم ملي بازماند.
فرجي، در ابتدا، سرمربي جديد تيم ملي را مورد تمجيد قرار داد و مي‌گويد: «با بودن استادم، نوهرودي، از آمادگي خوبي برخوردارم. در اين اردوي 40 روزه از لحاظ بدنسازي بسيار پيشرفت داشته‌ام، البته ‌براي كسب آمادگي‌ بيشتر، مدت زمان كافي‌ نداشتيم.»
فرجي، گفت: از حريفانم شناخت كامل دارم و با سه تن از پنج حريف اصلي‌ام، پيكار كرده‌ام، لذا در اين مرحله با حريفاني از كره‌ي شمالي و قزاق روبرو خواهم شد، بر همين اساس شانس زيادي براي كسب سهميه دارم.
وي اضافه كرد: مطمئنا حضور رييس فدراسيون بوكس بر سر تمرينات حتي براي يك بار در افزايش انگيزه‌ي ما براي كسب سهميه تاثير زيادي داشت، البته معتقدم وي تنها به علت مشغله‌ي زياد بر سر تمرينات نيامدند.
طاهر جباري بوكسور وزن 81 كيلوگرم، كه در مرحله‌ي نخست اين رقابت‌ها در فيليپين با بدشانسي از دور رقابت‌ها حذف شد، در مرحله‌ي دوم حضور نداشت. جايگزين وي محمدرضا قاروني نيز در مسابقات چين موفق به دريافت سهميه نشد.
جباري مي‌گويد:«زير وزن هستم و آمادگي‌ام 80 درصد است، تقريبا از 10 ما پيش زير نظر مربيان تمرين مي‌كنم و در شرايطي به سر مي‌برم كه قادر به شكست حريفان تركمن، سوري، ازبك و پاكستاني‌ام هستم.»
وي در مدت حضورش در تمرينات تيم ملي، زير نظر هر سه مربي، برايف، مساعديان و نوهرودي تمرين كرده و در اين مورد مي‌گويد: «برايف از كشوري كه در دنيا صاحب بوكس بوده و همواره مدال‌هاي جهاني را كسب كرده آمده بود و من نيز با نظر وي به اردو دعوت شدم لذا معتقدم فرشته‌ي نجات من برايف بود. اما تمرينات نوهرودي كه از شاگردان «آسه‌بال» و «ساگارو» است، بسيار راضي كننده بود همچنين تمرينات بدنساز تيم (انصاري) نيز در كسب آمادگي‌ام تاثير زيادي داشت.
اما در وزن 54 و 69 كيلوگرم دو چهره‌ي جوان و جديد، تيم ملي را در رقابت‌هاي پاكستان همراهي خواهند كرد.
ارشاد روح بخشيان، بوكسور 54 كيلوگرم كشورمان، از اينكه موفق به پوشيدن پيراهن تيم ملي شده بسيار خوشحال است و افتخار مي‌كند.
روح بخشيان مي‌گويد:«براي بار اول اعزام مي‌شوم و همه چيز تيم ملي برايم تازگي دارد، مربيان تيم ملي در مدت 40 روزه اردوي فشرده عصاره‌اي از دانسته‌هايشان را به ما منتقل كرده‌اند، لذا معتقدم با وجود مربياني چون نوهرودي، انصاري، اسفنديار محمدي و كوروش مولايي كه از قهرمانان سابق تيم ملي هستند، اين اردو از سطح بسيار بالايي برخوردار بود و چنانچه زمان كافي در اختيار داشتيم به جرات مي‌گفتم كه هر 9 نفر نيز بدون سهميه از پاكستان برنمي‌گشتيم.»
وي سطح آمادگي خود را 75 درصد عنوان كرد و افزود: در وزن 54 كيلوگرم جايگزين اكبر احدي كاپيتان تيم ملي شده‌ام و اميدوارم جانشين شايسته‌اي براي وي باشم، البته در مراحل قبل اين رقابت‌ها پنج تن از حريفان اصلي موفق به كسب سهميه‌ شده‌اند و مطمئنم در سطح آمادگي بسيار خوبي براي كسب موفقيت به سر مي‌برم و هيچ استرسي نيز ندارم چرا كه پدرم مربي بوكس بوده و من از كودكي با اين ورزش بزرگ شده‌ام و تنها مشكلم عدم حضور قبلي در سطح مسابقات آسيايي است، بر همين اساس عزم خود را براي قدرداني از اعتماد مربيانم را سخت‌تر كرده‌ام.
كريمي، بوكسور وزن 69 كيلوگرم نيز يكي از بوكسورهايي است كه براي نخستين بار به رقابت‌هاي برون مرزي اعزام مي‌شود.
كريمي، اظهار داشت: مشكل وزني‌ام حل شده و از آمادگي خوبي برخوردارم و مطمئنم با وجود نوهرودي حداقل با پنج سهميه بازمي‌گرديم، البته از هموطنانم مي‌خواهم براي موفقيت ما دعا كنند.
مرتضي سپهوند، بوكسور وزن 64 كيلوگرم، مي‌گويد:«مدت چهار سال عضو تيم ملي هستم اما حضورم در رقابت‌هاي بين‌المللي به اندازه‌ي سال‌هاي عضويتم در تيم ملي نبوده، قبلا در وزن 60 كيلو مسابقه مي‌دادم ولي با اضافه وزن به 64 كيلو آمدم، در حال حاضر به 75 درصد از آمادگي دست يافته‌ام و حريفان اصلي‌ام نيز از كره‌ي شمالي و جنوبي و پاكستان هستند، لذا براي گرفتن سهميه اميدوارم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سپهوند كه در دومين مرحله‌ي اين مسابقات در كشور چين موفق به كسب سهميه نشد در اين مرحله اولين شانس سهميه را براي هم تيمي خود طاهر جباري در وزن 81 كيلوگرم مي‌داند و با انتقاد از شرايط اردو، گفت: اعضاي تيم ملي با هزينه‌ي خود در اردو به سر مي‌برند و حتي پول قرصي را كه بايد مصرف كنند را پرداخت مي‌كنند، در مدت چهار سالي كه عضو تيم ملي بودم تنها پنج ماه حقوق گرفتم، آن هم به طور كامل! فدراسيون بوكس حمايت نمي‌شود، رسانه‌ها هيچ توجهي به اين رشته‌ ندارند، ولي انتظار كسب سهميه از ما بسيار زياد است، ما ملي‌پوشان بوكس مي‌خواهيم بدانيم چرا مسابقات بوكس پخش تلويزيوني ندارد. خشونت رشته‌هاي رزمي بيشتر از بوكس است اما پخش مي‌شود!

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7264

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوي ايسنا با گروه 9 نفره تيم ملي بوكس: بـا هـزينـه‌ي شخصـي در اردو هستيـم!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016