جمعه 23 مرداد 1383

گزارش اختصاصي ايسنا از آخرين تمرين تيم ملي وزنه‌برداري

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
در آخرين تمرين دسته جمعي تيم ملي وزنه‌برداري، همه‌ي نامداران حضور داشتند. حتي كوروش باقري، حسين توكلي و علي فلاحتي نژاد تمرين مي‌كردند تا باعث روحيه‌ي مضاعف ‌٦ وزنه‌بردار اصلي تيم ملي براي حضوري قدرتمند در بازي‌هاي المپيك آتن شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر روز چهارشنبه، آخرين تمرين دسته جمعي وزنه برداران بزرگسال كشورمان، پيش از اعزام اولين گروه ورزشكاران اين تيم به مسابقات المپيك آتن، در محل سالن وزنه‌برداري مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد.
در اين تمرين همه بودند. از مهدي پانروان گرفته تا حسين رضازاده و مصدومان تيم ملي. تنها سيد هادي پانزوان بود كه در جمع بزرگان حضور نداشت. البته به غير از وزشكاران، جمع زيادي از رسانه‌هاي گروهي نيز سالن تمرينات وزنه‌برداران را شلوغ كرده بودند.

* مهدي پانزوان و بدشانسي در آستانه‌ي مسابقات
سيد مهدي پانزوان وزنه‌بردار دسته‌ي وزن ‌٦٩ كيلوگرم كشورمان، با توجه به آخرين ركوردهايي كه ثبت كرده بود، فاصله‌ي چنداني با كسب مدال در المپيك نداشت. وي طي روزهاي گذشته با مصدوميت از ناحيه زانوي پاي راست مواجه شده است. به گفته‌ي پزشكان تاندون داخلي زانوي پاي راست پانزوان، دچار پارگي خفيف شده است. اما با رعايت يك‌سري اصول و شرايط، وي مي‌تواند در حين مسابقات به ركوردهايي كه در تمرينات ثبت كرده است، برسد. با وجود اين شرايط، او نيز كورتون مصرف كرده و اين مورد توسط متخصصان فدراسيون پزشكي مورد تاييد قرار گرفته است.
با اين حال پانزوان در تمرينات با درد، كار خود را ادامه مي‌داد و فشار زيادي را تحمل مي‌كرد.

* محمدحسين برخواه و صرف فعل خواستن
در آخرين تمرين تيم ملي، محمد حسين برخواه، فشار بسيار بالايي را تحمل مي‌كرد. وي كه اكنون پس از گذشت ‌٩ ماه از مصدوميت سنگينش، همه‌ي خاطرات تلخ گذشته را فراموش كرده است، بسيار مصمم به كسب مدال المپيك است. برخواه در حالي به آتن رفت كه از هيچ‌گونه آسيب‌ديدگي رنج نمي‌برد و با صلابت تنها به مدال مي‌انديشيد. به هر حال برخواه نقطه‌ي عطف آخرين تمرين دسته جمعي تيم ملي بود و حركات وي مورد توجه تمامي وزنه‌برداران بود. محمدحسين برخواه در بازي‌هاي المپيك آتن در دسته‌ي ‌٧٧ كيلوگرم، به روي صحنه خواهد رفت.

* اصغر ابراهيمي خوش شانس و مصدوم
ابراهيمي كه در آخرين لحظات به كاروان المپيك ايران پيوست، در دسته‌ي ‌٩٤ كيلوگرم وزنه خواهد زد. نكته نگران كننده در مورد وي، مصدوميت پاي راستش است. او كه مدت كوتاهي تمرينات تيم ملي را به علت كشيدگي عضلات رها كرده بود، اينك تلاش مضاعفي براي رسيدن به بهترين ركوردهاي زندگي‌اش دارد.
ابراهيمي با توجه به اين كه براي نخستين بار به المپيك مي‌رود و با توجه به ركوردهايي كه ثبت كرده است، شانس چنداني براي كسب مدال ندارد. اما بايد بدين موضوع اعتقاد داشت كه اصغر ابراهيمي خوش‌شانس، جوان و بسيار مصمم و سخت‌كوش است.

* شاهين نصيري‌نيا، خندان و فوق‌العاده اميدوار
نصيري‌نيا تا به حال، كمتر در وزن ‌٩٤ كيلوگرم به رقابت پرداخته است. ولي اكنون مي‌خواهد در بازي‌هاي المپيك آتن در اين وزن به رقابت بپردازد. وي فوق‌العاده به كسب نخستين مدال المپيكي‌اش اميدوار است. البته از دست‌يابي به اين مهم نيز فاصله‌ي چنداني ندارد. نصيري‌نيا با كمي تلاش صاحب يك مدال المپيك خواهد شد. او نيز در تمرينات بسيار سرحال، خوشحال و خندان بود. از آمادگي جسماني و بدني بسيار خوبي نيز برخوردار است و از هيچ‌گونه آسيب‌ديدگي رنج نمي‌برد.

* محسن بيرانوند و جانشيني شايسته براي قهرماني
محسن بيرانوند كه با توجه به آسيب‌ديدگي حسين توكلي به عنوان وزنه بردار دسته‌ي ‌١٠٥ كيلوگرم به آتن مي‌رود، بسيار جوان است. او در ركوردگيري لنگرود بهترين وزنه‌هاي عمرش را به روي سر برد. اما پس از آن هنوز نتوانسته به آن ركوردها دست يابد. وي در روزهاي اخير افت كرده و در تلاش براي افزايش ركوردهايش است. او با كمي تلاش، حتي مي‌تواند به كسب مدال المپيك بيانديشد. مساله‌ي مهم براي بيرانوند اين است كه در آستانه‌ي بازي‌هاي آتن از مصدوميت سنگيني رنج نمي‌برد. وي با الگو قرار دادن حسين توكلي كه پيش از بازي‌هاي المپيك سيدني در گروه B جهان قرار داشت و به يك باره در المپيك طلايي شد، وي مي‌تواند روزهاي خوشي را داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*حسين رضازاده، آرام و استوار همچون كوه
از حسين رضازاده خبرهاي خوشي به گوش مي‌رسد. وي در تمرينات وزنه‌ي ‌٥/٢٦٧ كيلوگرم در حركت دو ضرب را به روي سر برده و حتي رسيدن اين خبر به گوش حريفانش، آنان را از ادامه‌ي رقابت باز مي‌دارد. به هر ترتيب ستاره‌ي طلايي كاروان ايران و كل بازي‌هاي المپيك، با توجه به آمادگي‌اش مي‌خواهد بار ديگر عنوان قوي‌ترين مرد جهان را به خود اختصاص دهد. اين در حالي است كه در آستانه‌ي بازي‌هاي المپيك آتن، وي داراي يك مربي اختصاصي نيز شده است.

* وقتي كوروش باقري مربي مي‌شود
آري كوروش باقري، قهرمان مصدوم تيم ملي وزنه برداري كشورمان و صميمي‌ترين دوست حسين رضازاده، در حالي كه نمي‌تواند به عنوان يك ورزشكار در قالب كاروان وزنه‌برداري حضور يابد، اينك به عنوان مربي در اختيار تيم است. وجود وي براي رضازاده نه تنها يك شارژ روحي است، بلكه به عنوان يك مربي، نكات تكنيكي و فني را به وي گوشزد مي‌كند. اين در حالي است كه پيش از آغاز بازي‌ها، حسين رضازاده، باقري را عامل موفقيت و يا عدم موفقيت خود مي‌داند. با اين وجود فشار زيادي بر باقري حاكم است.

* توكلي لنگ لنگان بچه‌ها را تشويق مي‌كرد
حسين توكلي غايب نامداري در آتن خواهد بود. اما با اين وجود وي در حالي كه لنگ لنگان قدم مي‌زد، با لباس تمرين به جمع ديگر ملي پوشان در محل اردوي تيم ملي پيوسته بود. وي با روحيه‌‌اي شاداب و بشاش به حمايت و تقويت روحي ديگر وزنه‌برداران مي‌پرداخت. اميدواريم حسين توكلي هر چه زودتر به اوج بازگردد.

* فلاحتي‌نژاد هم هارتل خالي مي‌زد
محمدعلي فلاحتي‌نژاد با مردانگي در آخرين لحظات از تيم ملي كنار كشيد. وي از ناحيه‌ي مچ دست چپ احساس درد مي‌كرد و در حالي كه نمي‌توانست به خوبي تمرين كند، اما با اين وجود بر سر تمرين ديگر ملي پوشان آمده بود. او نيز مايه‌ي افزايش روحيه‌ي ديگر ملي پوشان بود.
با اين شرايط محمدحسين برخواه به همراه مهدي پانزوان، به عنوان نخستين نفرات به آتن اعزام شدند و طي روزهاي آتي نيز ديگر اعضاء در دهكده‌ي المپيك حضور پيدا خواهند كرد.
به اميد تكرار درخشش سيدني.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10876

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش اختصاصي ايسنا از آخرين تمرين تيم ملي وزنه‌برداري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016