دوشنبه 2 شهريور 1383

امروز چهار فرنگي‌كار ايران حريفان خود را مي‌شناسند، آشنايي با رقباي رنگرز، زيدوند، جمشيدي و برزي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
چهار فرنگي‌كار كشورمان ساعت 17:30 دقيقه‌ي امروز براي شركت در مسابقات المپيك، وزن كشي مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن رنگرز جدي‌ترين مدعي كسب مدال طلاي المپيك در وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي است. حسن رنگرز پس از كسب تجربه در المپيك سيدني، در سال 2001 چشم‌ها را خيره كرد و پس از سال‌ها مدال طلاي جهان در كشتي فرنگي را براي ايران به ارمغان آورد تا فني‌ترين كشتي‌گير آن سال شود. در رقابت‌هاي جهاني 2002، توانايي‌هاي رنگرز همانند سال قبل جلوه كرد. اما دچار بدشانسي شد.
اما مدافع عنوان قهرماني جهان در وزن 55 كيلوگرم «داريوژ جابلونسكي» از لهستان است كه در فينال رقابت‌هاي جهاني فرانسه «ايم دائه وون» از كره‌ي جنوبي را شكست داد كه هر دوي اين فرنگي‌كاران اصلي‌ترين رقباي رنگرز در المپيك هستند.
لازاروريواس دارنده‌ي چندين عنوان جهاني و المپيك از كوبا، گيدار مامد علي‌يف قهرمان سال 2002 جهان از روسيه،آست ايمانبايف قهرمان آسيا در سال 2003 از قزاقستان و دنيس هال از آمريكا از جمله‌ي رقيبان رنگرز هستند.

پرويز زيدوند كه سابقه‌ي حضور در بازي‌هاي سيدني را دارد، در آتن دومين المپيك خود را در وزن 66 كيلوگرم تجربه مي‌كند. زيدوند تا كنون دو بار در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مدال طلا رسيده و ميدان‌هاي مهم جهاني و المپيكي را تجربه كرده است؛ اين تجربه و نيروي جواني مي‌تواند كمك زيادي به فرنگي‌كار خوزستاني بكند تا در صورت خودباوري، در آتن به مهمترين مدال دوران ورزشي خود دست يابد.
«آرمن واردانيان» قهرمان امسال اروپا و نفر دوم سال گذشته جهان از اكراين، «مانوچار كويركليا» قهرمان سال گذشته‌ي جهان از گرجستان، «كيم اين ساب» قهرمان سابق جهان و امسال آسيا از كره جنوبي،«فردي لونت» نفر سوم مسابقات جهاني فرانسه از مجارستان، «شرف اراوغلو» دارنده‌ي يك طلا و دو نقره جهان از تركيه، « خوان مارن» دارنده‌ي سه مدال نقره و برنز المپيك از كوبا، «جيمي ساموئلسون» قهرمان سال 2001 جهان از سوئد
فريد منصوراف نايب قهرماني سال 2002 جهان از آذربايجان و «ريچارد ولني» قهرمان المپيك آتلانتا، از جمله حريفان زيدوند هستند.

بهروز جمشيدي كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي و نماينده‌ي ايران در وزن 84 كيلوگرم، سهميه‌ي از دست رفته‌ي اين وزن را با مدال طلاي مسابقات گزينشي تاشكند بازگرداند.
«تيتيا شويلي» فرنگي كار روسي الاصل رژيم اشغالگر قدس مدافع قهرماني اين وزن است. اين كشتي‌گير، سابقه‌ي حضور در دو المپيك را دارد و در سال 1995 نايب قهرمان جهان شده است كه بايد منتظر وزن كشي مسابقات و گروه‌بندي‌ها بود. پرافتخارترين كشتي‌گير اين وزن پس از المپيك سيدني، آرا آبراهاميان سوئدي است كه در سالهاي 2001 و 2002، مدال طلا را بر گردن آويخت و سال گذشته به نايب قهرماني قناعت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حمزه يرلي كايا قهرمان دو المپيك سيدني و آتلانتا و قهرمان سالهاي 1993 و 1995 جهان از تركيه، مخران واختانگادزه قهرمان سال 2001 جهان از گرجستان، الكسي ميشين نايب قهرمان سال 2001 جهان از روسيه، الكساندر دراگان نفر سوم سال 2001 از اكراين، براد ورينگ از آمريكا و محمد عبدالفتاح نفر سوم سال 2002 جهان از مصر، از جمله مدعيان وزن 84 كيلوگرم هستند.

سجاد برزي نماينده‌ي وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي ايران در المپيك، يك سال اخير زحمات بسيار زيادي متحمل شده كه مزد اين تلاش‌ها نيز حضور در المپيك آتن است. وي در مرحله‌ي دوم رقابت‌هاي گزينشي المپيك در تاشكند اول شد تا سهميه المپيك را كسب كند.
حسن باروئف قهرمان سال گذشته‌ي جهان، امسال نيز نماينده‌ي روسيه در اين وزن است. مدافع قهرماني المپيك در اين وزن، رولان گاردنر آمريكايي است كه براي رسيدن به طلاي المپيك، به افسانه‌ي الكساندر كارلين پايان داد. گاردنر در سال 2001 نيز قهرمان شد.
يكي از پديده‌هاي وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي، ميخاييل لوپز كوبايي خواهد بود كه تا كنون برابر چهره‌هاي نامدار جهان از جمله گاردنر غلبه كرده، اما هنوز به عنوان جهاني دست نيافته است.
ميهالي ديك باردوس برنده‌ي چهار مدال نقره‌ي جهان از مجارستان، گئورگي تسورتسويا قهرمان امسال آسيا و نقره‌ي سوم سال 2003 جهان از قزاقستان، ميزگايتيس نفر چهارم مسابقات جهاني فرانسه از ليتواني، كوتسيوباس دارنده‌ي مدال نقره‌ي سال 2001 جهان از يونان، موريكو دارنده‌ي چهار مدال نقره و برنز جهان و المپيك از بلغارستان، ديگر مدعيان سرشناس وزن 120 كيلوگرم كشتي فرنگي هستند.
گفتني است، يوري يوسيچك از رژيم اشغالگر قدس نيز سهميه‌ي المپيك را كسب كرده كه اميدواريم با برزي هم‌گروه نشود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11177

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امروز چهار فرنگي‌كار ايران حريفان خود را مي‌شناسند، آشنايي با رقباي رنگرز، زيدوند، جمشيدي و برزي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016