دوشنبه 2 شهريور 1383

وزن‌كشي مسابقات كشتي فرنگي انجام شد، قرعه‌ي دشوار رنگرز و برزي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
وزن‌كشي چهار وزن اول 55، 66، 84 و 120 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي المپيك آتن انجام شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به آتن، وزن‌كشي اوزان 55، 66، 84 و 120 كيلوگرم كشتي فرنگي المپيك انجام شد و ملي پوشان ايران حريفان خود را شناختند.
در وزن 55 كيلوگرم، حسن رنگرز با لازارو ريواس نايب قهرمان المپيك سيدني و قهرمان جهان در سال 1999 از كوبا و سمير بن‌چناف از الجزاير در يك گروه قرار گرفت.
در وزن 66 كيلوگرم پرويز زيدوند در دور اول به مصاف كانابت بگاليف از قرقيزستان مي‌رود. در دور دوم استراحت مي‌كند و در دور سوم با مويسس سانچز از اسپانيا كشتي مي‌گيرد.
بهروز جمشيدي در وزن 84 كيلوگرم در دور اول با قرعه‌ي استراحت روبرو شد و در دورهاي دوم و سوم به مصاف ديميتريوس آوراميس نايب قهرمان امسال اروپا و نفر سوم سال 1999 جهان از يونان و فريتز آنس از نروژ مي‌رود.
سجاد برزي نيز در دور اول به استراحت خواهد پرداخت و در دورهاي بعدي به مصاف ميهالي ديك باردوس دارنده‌ي چهار مدال نقره‌ي جهان از مجارستان و يوها آهوكاس قهرمان سال 2003 اروپا از فنلاند مي‌رود.
گفتني است، در اوزان 84 و 120 كيلوگرم كشتي‌گيران رژيم اشغالگر قدس حضور داشتند كه ملي‌پوشان ايران با آنها هم‌گروه نشدند.
----------------------------------------------

محمدرضا طالقاني:
تنها قرعه‌ي رنگرز دشوار است
نگراني قرعه‌ي جمشيدي و برزي رفع شد
هيچ مشكلي متوجه آزادكاران نيست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
رييس فدراسيون كشتي پس از انجام مراسم وزن‌كشي كشتي فرنگي المپيك آتن، از قرعه‌ي كشتي‌گيران ايران ابراز رضايت كرد.
محمدرضا طالقاني پس از انجام اين مراسم به خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به آتن، گفت:
از قرعه‌كشي انجام‌شده حسن رنگرز به لحاظ هم‌گروه شدن با حريف كوبايي قرعه‌ي دشواري دارد. اين در حالي است كه برزي، زيدوند و جمشيدي با قرعه‌ي خوبي مواجه شده‌اند.
وي افزود:‌ همه‌ي كشتي‌گيران آماده‌اند و ضعف بدني كه ناشي از وزن كم كردن است تا فردا برطرف مي‌شود و ملي پوشان با آمادگي كامل روي تشك حاضر خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس فدراسيون كشتي با اشاره به قرعه‌ي سخت حسن رنگرز، گفت: بالاخره اينجا المپيك است و چگونگي قرعه تفاوتي نمي‌كند؛‌ چرا كه تمام حريفان براي كسب مدال طلا با يكديگر رقابت مي‌كنند تا روي سكو قرار گيرند. بر اين اساس هر كشتي‌گيري خواهان كسب مدال طلاي المپيك است نبايد از هيچ حريفي هراس داشته باشد و بايد با تمام توان خود روي تشك حاضر شود؛ كسب مدال طلاي المپيك اين سختي‌ها را نيز به دنبال دارد، بنابراين نبايد به قرعه توجه كنيم.
وي با بيان اين كه پيش از اين نگران دو وزن جمشيدي و برزي بودم، اظهار كرد: اين احتمال وجود داشت كه دو كشتي‌گير فوق با حريفان اسراييلي هم‌قرعه شوند. بنابراين در هنگام وزن‌كشي به گونه‌اي عمل كرديم كه جمشيدي و برزي با حريفان اسراييلي هم‌گروه نشدند.
طالقاني با ابراز رضايت از آمادگي آزادكاران تيم ملي ايران، توضيح داد: كليه‌ي كشتي‌گيران تمرينات خود را به صورت منظم پيگيري مي‌كنند و هيچ مشكلي متوجه آنها نيست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11208

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزن‌كشي مسابقات كشتي فرنگي انجام شد، قرعه‌ي دشوار رنگرز و برزي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016