جمعه 6 شهريور 1383

كاروان ايران در شوك شكست دبير: دو شكست پنج پيروزي در صبح روز اول براي كشتي آزاد، ايپنا

رقابت‌هاي كشتي آزاد المپيك آتن روز گذشته با شكست پراميدترين كشتي‌گير كشورمان آغاز شد.
عليرضا دبير مرد مداله ايران و دارنده مدال طلاي المپيك سيدني مقابل حريف جوان خود كه براي اولين بار در چنين ميدان بزرگي حضور يافته بود شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.
عليرضا دبير كه با بحث‌هاي بسيار زياد كميته فني و انتقادهاي بسيار دوبنده پيراهن تيم‌ملي را براي حضور در اين رقابت‌ها برتن كرده بود در اولين ديدار خود در مرحله مقدماتي المپيك آتن مقابل ماخاچ مرتضي‌علي‌اف ناكام ماند.
دبير آن دبير سيدني نبود و بدون انگيزه به روي تشك آمد وي تا پايان كشتي فقط سه بار اقدام به زيرگيري كرد كه هيچ امتيازي نيز در برنداشت. در اوايل وقت نخست اين ديدار علي‌اف دبير را در خاك خود نشاند تا يك بر صفر پيش افتاده و در ادامه با استفاده از فنون دست تو و يك پا روي كار توانست نتيجه را سه بر صفر كند.
ماخاچ مرتضي علي اف روسي در ادامه ديدار نيز توانست يك امتياز ديگر از مرد پرافتخار كاروان كشتي ايران بگيرد و دبير را با شكستي زود هنگام مواجه كند و افتخارات سيدني همچنان براي صاحبان آنها غير قابل تكرار باقي بماند.
در وزن 55 كيلوگرم نيز بابك نورزاد با يك شكست زودهنگام در مقابل ناران باتار مغولستان نتيجه‌اي بهتر از شش بر صفر به دست نياورد و به ديدار حريف كره‌اي خود رفت و اين ديدار را با نتيجه شش بر چهار شكست داد. بابك نورزاد نيز انتخاب سؤال‌برانگيزي داشت و پس از شكست سه بر يك در مقابل غلامرضا محمدي در مسابقات انتخابي تيم‌ملي توسط كميته فني انتخاب و به عضويت تيم‌ملي در آمد. هر چند نورزاد در ديدار دوم خود مقابل حريف كره‌اي ناكامي اول خود را كمرنگ نشان داد ولي ديگر براي جبران دير شده بود و مدال المپيك آتن براي هميشه در وزن 55 كيلوگرم دور از دسترس تيم كشورمان ماند.
در وزن 84 كيلوگرم مجيد خدايي ديگر ملي‌پوش كشورمان در ديدار اول خود بر حريفي از هند پيروز شد و حريف چغرهندي را با نتيجه5 بر 1شكست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف كرد. خدايي در اين ديدار زيرگيري‌هاي خوبي انجام داد و دو بار فن فيتيله‌پيچ را به نمايش گذاشت. خدايي در ديدار بعدي خود مقابل حريفي از ژاپن به نام هيدوكازو يوكوهاما قرار گرفت و با نتيجه 8 بر1 پيروز شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خدايي در دور سوم با قرعه استراحت روبرو شد و فرصت خوبي براي استراحت به دست آورد. خدايي علي‌رغم جوان بودن و عدم برخورداري از تجربه حضور در رقابت‌هاي المپيك بسيار خوب ظاهر شد و قابليت‌هاي خود را به نمايش گذاشت هر چند خدايي با قرعه چندان دشواري روبرو نبود اما بسيار خود ظاهر شد و نسبت به حريفانش برتري قابل توجهي داشت.
عليرضا رضايي ملي‌پوش سنگين وزن كشورمان نيز در ديدارهاي صبح ديروز خود در مقابل حريفاني از بلغارستان و مغولستان به پيروزي رسيد و رضايي در مقابل حريف بلغار خود يك بارانداز بسيار ديدني را به اجرا گذاشت و در نهايت با نتيجه5 بر 0 شكست داد و در ديدار خود مقابل حريف مغول در پايان سه دقيقه اول در كمرگيري يك امتياز به دست آورد و در نهايت با وجود برخورداري حريف از قد و قامت بلندتر در كمرگيري دوم نيز يك امتياز ديگر به دست آورد رضايي اين ديدار را با نتيجه3 بر صفر پيروز شد.
رضايي نيز در دو ديدار اول خود كار زيبايي را به نمايش گذاشت و تلاش زيادي براي شكست اين حريفان به خرج داد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11319

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كاروان ايران در شوك شكست دبير: دو شكست پنج پيروزي در صبح روز اول براي كشتي آزاد، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016