چهارشنبه 15 مهر 1383

مهدوي‌كيا در گفت‌وگو با Stern آلمان: اين بازي، بازي آساني براي آلمان نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
صعود تيم ملي فوتبال كشورم به بازي‌هاي جام جهاني 2006 در وطن دومم (آلمان) آرزو و روياي من است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي مهدوي‌كيا، بازيكن تيم فوتبال هامبورگ آلمان و عضو تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت‌وگو با مجله‌ي آلماني زبان Stern در خصوص اهميت بازي ايران و آلمان گفت: «اين اولين باري است كه تيم فوتبال آلمان در تهران بازي مي‌كند و به همين دليل اين بازي براي ما اهميت خاصي دارد. آلمان برنده‌ي سه دوره‌ي جام جهاني است، ما 4 روز پس از اين مسابقه يك بازي حساس با قطر داريم.»
وي در پاسخ به اين سوال كه نظرتان در رابطه با تيم آلمان و انتظارتان از اين تيم چيست؟ گفت: «ما صميمانه از اين تيم استقبال مي‌كنيم، اما اين بازي، بازي آساني براي آلمان نيست. آلمان براي آماده‌سازي تيمش براي بازي‌هاي جام جهاني 2006 با تيم‌هاي مطرح جهان بازي خواهد كرد و ايران نيز در آسيا مطرح‌ترين تيم است.»
ستاره‌ي هامبورگ در پاسخ به اين كه احساس شما نسبت به برگزاري اين مسابقه به خاطر كمك به زلزله زدگان بم چيست؟ تصريح كرد: «به عنوان يك ايراني و به نمايندگي از ملت ايران نه تنها از فدراسيون فوتبال آلمان بلكه از يكايك بازيكنان اين تيم به خاطر برگزاري اين مسابقه تشكر مي‌كنم.»
مهدوي‌كيا در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه تيم آلمان تا چه حد در ايران محبوبيت دارد؟ گفت: «اين تيم در ايران خيلي محبوب است و يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي آلمان نزد همه‌ي ايرانيان دوست داشتني است.»
وي ادامه داد: «در هنگام وقوع زلزله‌ي رودبار در چندين سال پيش هم كلينزمن كمك زيادي كرد و اين هرگز از ياد مردم ايران نخواهد رفت و در خاطره‌ها باقي خواهد ماند.»
مهدوي‌كيا در پاسخ به اين سوال كه كدام يك از بازيكنان آلماني در ايران شناخته شده‌تر از بقيه هستند؟ گفت: تمام بازيكناني كه با فوتباليست‌هاي ايراني حاضر در بوندس ليگا همبازي هستند براي ايرانيان شناخته شده‌ترند. اما به نظر من ميشاييل بالاك در ميان ايرانيان محبوب‌تر از بقيه است.
وي در خصوص جايگاه بوندس ليگا گفت: جايگاه بوندس ليگا در ايران بسيار بالاست چرا كه تعدادي از لژيونرهاي ايراني در بوندس ليگا حاضرند. در مجلات و روزنامه‌هاي ايران هر روز يك صفحه اختصاص به خبرهاي بوندس ليگا دارد.
مهدوي كيا در پاسخ به اين سوال كه نگاه ايران به بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني چيست؟ گفت: بازي مقابل قطر بزرگ‌ترين و مهم‌ترين بازي ماست. ما بايد در بازي با اين تيم برنده باشيم تا بتوانيم به دور بعد صعود كنيم.
مهدوي‌كيا گفت: بزرگ‌ترين روياي من اين است كه تيم ملي كشورم در بازي‌هاي جام جهاني 2006 در وطن دوم من (آلمان) حضور داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درخصوص شانس ايران در بازي با آلمان گفت: فكر مي‌كنم شانس خوبي داشته باشيم. در عين حال فكر مي‌كنم تيم آلمان هم تيم خوبي است و با وجود حضور بازيكنان جوان در اين تيم بهترين بازيكنان در آن حضور دارند.
وي در خصوص وضعيت تيم هامبورگ گفت: ما در بازي‌هاي خارج از خانه خيلي ضعيف هستيم. اما بايد سعي كنيم كه موفق‌تر عمل نماييم.
مهدوي‌كيا در خصوص نيمكت نشيني‌اش در هامبورگ گفت: ‌از اين موضوع خيلي ناراحتم. من قصد دارم با تمرين بيشتر جايگاه قبلي‌ام را در هامبورگ پيدا كنم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با تاپ مولر مشكلي داريد؟ گفت: نه من با او هيچ مشكلي ندارم.
وي در رابطه با كادر مربي‌گري فعلي هامبورگ گفت: من در اين مورد صحبتي ندارم و فقط در خصوص كار خودم صحبت مي‌كنم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12764

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوي‌كيا در گفت‌وگو با Stern آلمان: اين بازي، بازي آساني براي آلمان نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016