جمعه 17 مهر 1383

برانكو در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي: اتحاد بازيكنان رمز پيروزي ما بر آلمان است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
برانكو ايوانكوويچ رمز موفقيت تيم ملي فوتبال ايران را در بازي فردا برابر آلمان، بازيكنان و اتحاد آنها دانست.
به گزارش خبرنگار ايسنا، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي گفت: حضور فراوان خبرنگاران داخلي و خارجي بهترين گواهي براي اين است كه اين ديدار از چه اهميت بالايي برخوردار است.
وي افزود: بازي با آلمان افتخار بزرگي است چون اين تيم نايب قهرمان جام جهاني است، البته من قبول دارم شايد از لحاظ زمان خيلي مطلوب ما نباشد. ولي قبول كنيد كه در بهترين زمان ممكن نمي‌توان با بهترين تيم جهان مسابقه داد. از طرف ديگر ما چهار روز براي بازي قطر زمان داريم و با توجه به سطح آمادگي بازيكنان اين چهار روز فرصتي كافي است براي اين كه ما بازيكنان خود را آماده كنيم. در ضمن بازي با آلمان ما را براي جام جهاني 2006 كمك خواهد كرد تا بتوانيم جايگاه خود را در سطح فوتبال جهان بهتر بشناسيم و در كنار همه‌ي اين مسايل اين بازي به ما كمك خواهد كرد تا نقاط ضعف و قوتمان را بهتر بشناسيم و در پي رفع نقاط ضعفمان باشيم. در واقع چيزي كه در فوتبال ما كم است وجود چنين بازي‌هاي بين‌المللي همانند ديدار با آلمان است و اين بازي براي بازيكنان جوان ما تجربه‌ي فوق‌العاده‌اي خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال كه نسبت به آلمان چه شناختي داريد و اين تيم آيا از بازيكنان اصلي خود استفاده مي‌كند يا خير؟ گفت: من اعتقادم اين است كه آلمان با بهترين بازيكنانش آمده است. البته اين تيم بازيكنان مصدومي همچون كوراني، فرينگز و فرانهورست را دارد و اليوركان نيز براي اين بازي دعوت نشده است. چون آلماني‌ها ميزبان جام جهاني هستند فرصت دارند با بازيكنان جوان خود تيم جديدي را براي جام جهاني آماده كنند.
برانكو درباره‌ي مساله‌ي مصدوميت احتمالي بازيكنان در آستانه ديدار با قطر گفت: مصدوميت در هر مقطعي ممكن است اتفاق بيفتد. ولي من به بازيكنان و آمادگي‌شان اعتقاد دارم و قطعا اين آمادگي يكي از بهترين وسايل پيشگيري براي مصدوميت است. اگر مصدوم شدند اتفاقي است كه افتاده و بايد آن را پذيرفت . البته مصدوميت ممكن است در تمرينات نيز رخ دهد همانطور كه در مورد خطيبي، معدنچي و نكونام اين اتفاق افتاد. ولي همه‌ي ما اميدواريم اين اتفاق در بازي فردا رخ ندهد.
برانكو همچنين درباره فريدون زندي گفت: من اطلاع دارم كه بازي‌هاي خوبي را در كايزرسلاترن انجام داده ولي ما تمام تلاش خود را براي پيوستن او به تيم ملي انجام داديم. همانطور كه هشت ماه پيش تمامي مدارك درخواستي فيفا را براي آنها ارسال كرديم و ايشان در آن زمان آمادگي خود را براي پيوستن به تيم ملي ايران ابراز داشت. منتها بعد از اين كه جام ملت‌ها تمام شد وي تصميم خود را عوض كرد و بعد از آن مرحله ديگر ما با وي تماس نگرفتيم و اين تمام مسايلي بود كه هنوز پرونده‌ي زندي را گشوده نگه داشته است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما نگراني از آشنايي مربيان قطر با بازي ايران پس از تماشاي ديدار با آلمان نداريد؟ گفت: به احتمال زياد قطري‌ها اطلاعاتي از اين بازي به دست خواهند آورد. ولي با اين حال آنقدر مساله مهم نيست و اين بازيكنان هستند كه نتيجه را رقم مي‌زنند. از طرفي ديگر تيم ملي ما توانسته با انگيزه و تلاش بازيكنان نتايج بسيار خوبي را به دست آورد و اين بازيكنان هستند كه نتيجه را به سود ما تمام مي‌كنند.
وي با اشاره به بازي شنبه‌ي تيم ملي كشورمان در برابر آلمان گفت: به بازيكنانم و آمادگي آنها اعتقاد راسخ دارم و بدون توجه به اين كه با چه حريفي بازي مي‌كنيم تنها به پيروزي در بازي فردا فكر مي‌كنيم. علاوه بر اين به دنبال يك بازي خوب نيز هستيم. اگر بتوانيم نتيجه‌ي لازم را به دست آوريم حاصل تلاش بچه‌ها خواهد بود و ما هم در كادر فني در كنار بازيكنان هستيم كه بهترين راهنمايي را داشته باشيم.
وي بازي آلمان و كرواسي را در جام جهاني 98 با ديدار فردا مقايسه كرد و گفت: از جمع تمام بازيكنان آلمان در جام جهاني 98 تنها كريستين ورنز حضور دارد و سعي مي‌كنيم در ديدار فردا نتيجه‌ي خوبي را به دست آوريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگاري از برانكو پرسيد آيا شما نگراني در خصوص غرور پس از پيروزي احتمالي برابر آلمان داريد يا خير كه وي جواب داد: از زماني كه تمرينات خود را در كمپ تيم ملي شروع كرديم بر روي مسايل روحي و رواني بازيكنان بسيار كار كرديم و از اين نظر كوچك‌ترين مشكلي نداريم. اگر قرار بود در جام جهاني بازي كنيم نمي‌توانستيم حريفان را خودمان انتخاب كنيم ولي اين بازي راه فوتبال را به ما نشان داده و با فوتبال روز دنيا بيشتر از پيش آشنا مي‌شويم.
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به اين سوال كه در روز بازي با آلمان به كلينزمن چه خواهيد گفت اظهار داشت: ما هر دو مربي هستيم و مشكلات خاص خودمان را داريم ولي به دليل فشار بسيار زياد مطبوعات و رسانه‌هاي آلمان بر كلينزمن، براي وي در جام جهاني 2006 آرزوي موفقيت مي‌كنم.
وي با اشاره به غيبت دايي در بازي روز شنبه برابر آلمان گفت: ما نمي‌توانيم از وجود دايي در بازي فردا استفاده كنيم. به همين دليل هاشميان به جاي وي در تركيب تيم قرار خواهد گرفت. در مورد تركيب بازي فردا در دو پست تصميم نگرفته‌ايم اما بعد از تمرين بعد از ظهر امروز تركيب اصلي تيم شناخته خواهد شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12836

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي: اتحاد بازيكنان رمز پيروزي ما بر آلمان است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016