پنجشنبه 13 اسفند 1383

تختى جام تنها، شرق

جام جهان پهلوان تختى ديروز در ورزشگاه آزادى آغاز شد. آنچنان كه پيش بينى مى شد اين دوره از مسابقات با استقبال اندك تماشاگران روبه رو شد. حضور نيافتن تيم هاى قدرتمند و برعكس تعدد فراوان كشتى گيران داخلى باعث شده كه جام تختى چندان مورد استقبال تماشاگران قرار نگيرد. به هر حال براى برگزارى جامى در شأن نام تختى بايد برنامه ريزى وسيع ترى كرد. اتفاقات روز اول مسابقات هم بيشتر حول و حوش كشتى گيران ايرانى بود.
• آزادى پر از صندلى هاى خالى
مسابقات جام تختى راس ساعت ۱۰ صبح آغاز شد تا كشتى گيران ايرانى و خارجى رقابت هاى خود را آغاز كنند. همان طور كه از قبل هم پيش بينى مى شد سالن ۱۲ هزار نفرى آزادى از صندلى هاى خالى پر است. انگار نه انگار مسابقه بين المللى در اين سالن در حال برگزارى است. به هر حال نبود ستاره هاى خارجى و ايرانى اين پيامد را هم دارد. ظاهراً تماشاگران كشتى هم مثل دوستداران فوتبال با سالن هاى كشتى قهر كرده اند. ورزشگاه آزادى صبح خالى بود در حالى كه فدراسيون براى جذب تماشاگر بليت هاى اين مسابقات را رايگان در اختيار علاقه مندان به كشتى گذاشته است.
• معصومى: غيبت رضايى به نفع من است
«با غيبت عليرضا رضايى قهرمانى از آن من است. فردين معصومى كشتى گير ۱۲۰ كيلوگرمى تيم راه آهن خراسان يكى از مدعيان قهرمانى در مسابقات جام تختى است. او درباره آمادگى اش مى گويد: بدنم خيلى آماده است. روحيه خيلى خوبى هم دارم. بعد از مسابقات ليگ برتر تمريناتم را به طور مرتب در شهرم ماسوله دنبال مى كردم. البته به دليل برف و باران شديد بيشتر اوقات نتوانستم به سالن بروم به همين دليل حدود ۱۰ روزى است كه به تهران آمدم و تمريناتم را در پايتخت دنبال مى كنم. معصومى درباره حريفانش در رقابت هاى جام تختى ادامه مى دهد: سخت ترين حريفم عليرضا رضايى بود كه به دليل سفر به نيويورك در مسابقات غايب خواهد بود. در غياب او راحت تر مى توانم كشتى بگيرم چون او واقعاً كشتى گير قدر و توانمندى است. البته كشتى گرفتن با ياسر نورزايى و تورج كفايى بسيار دشوار است اما من اميدوارم پيروز شوم تا بتوانم در مسابقات جام جهانى تاشكند حضور پيدا كنم.
• توكلى: براى اول شدن آمدم
با درخششى كه مهدى توكلى در مسابقات جام جهانى تهران از خود نشان داد حالا اهالى كشتى روى او حساب ويژه اى باز كرده اند و انتظار مى رود اين كشتى گير ۶۶ كيلوگرمى در جام تختى يكى از مدعيان كسب مدال باشد. البته خود توكلى هم با همين طرز تفكر قصد دارد پا به اين ميدان بگذارد. توكلى در مورد حضورش در جام تختى مى گويد: با توجه به آمادگى كامل جسمى و شناخت كامل از حريفان داخلى اميدوارم در تمام كشتى ها پيروز ميدان باشم تا مقام اول اين دوره از مسابقات را به دست بياورم چون با هدف قهرمانى در اين رقابت ها شركت مى كنم. توكلى در مورد سطح مسابقات جام تختى افزود: سطح كيفى مسابقات به خاطر حضور كشتى گيران خوب داخلى و خارجى بسيار بالا است اما تعداد زياد شركت كنندگان باعث مى شود كه كشتى ها زياد و مقدارى خسته كننده باشند.
• پيروزى گنجى در يك مبارزه پاياپاى
مسابقات بين المللى جام تختى هرچند با غيبت نامداران ايرانى و خارجى از صبح آغاز شد اما اين تورنمنت ميدانى است براى عرض اندام كشتى گيران جوان و جوياى نام. جعفر دليرى و اميرعباس گنجى دو جوان با انگيزه در وزن ۹۶ كيلوگرم نيز صبح رودرروى يكديگر قرار گرفتند. جعفر دليرى از كرمانشاه و اميرعباس مرادى گنجى از مازندران در حالى پنجه در پنجه يكديگر قرار دادند كه از لحاظ فيزيكى و نوع كشتى برابر بودند اما در نهايت اميرعباس مرادى گنجى توانست در دو تايم اول كشتى به ترتيب با نتيجه ۲ - ۰ و ۱ - ۰ و در مجموع ۳- ۰ حريف چغر خود را شكست دهد.
• درخشش كريم فر در مبارزه اول
بعد از اينكه رضا زيدوند به حريفش مسعود هاشم زاده در وزن ۹۶ كيلوگرم باخت، احسان كريم فر همشهرى زيدوند اين شكست را با يك برد شيرين جبران كرد تا به ديگر هم استانى ها و هموطنانش روحيه بدهد.
احسان كريم فر در اين مبارزه برابر حريفش ايستاد و در تايم اول در حالى كه رقيب آذربايجانى اش قصد داشت او را خاك كند كريم فر با زيركى و سرعت اول او را به پل برد و ۳ امتياز گرفت و تايم اول با اين نتيجه به پايان رسيد. در تايم دوم شير مرد خوزستانى تيم ايران زيباتر از تايم قبل كشتى گرفت و با ۳ امتياز ديگر ۶ - ۰ حريفش را شكست داد و پيروز ميدان شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

• دومين پيروزى مرادى گنجى
مسابقات بين المللى جام جهان پهلوان كشتى در وزن هاى ۹۶ و ۶۶ كيلوگرم در دو رشته آزاد و فرنگى برگزار شد. در وزن ۹۶ كيلوگرم آزاد اميرعباس مرادى گنجى به مصاف سعيد اميرى رفت كه در تايم اول اميرى توانست با قانون قرعه زير گيرى كند و يك امتياز از حريفش بگيرد اما در تايم دوم با امتياز يك بر صفر و در مبارزه سوم با نتيجه دو بر يك مغلوب حريف خود شد و اين كشتى به سود اميرعباس مرادى گنجى به پايان رسيد تا دومين پيروزى مرادى گنجى به ثبت برسد.
• نعمتى با اقتدار پيروز شد
در مبارزه سوم رقابت هاى صبح احسان نعمتى موفق شد با نتيجه پنج - صفر عثمان اوزلن از تركيه را شكست دهد. در اين رقابت آزاد كار خرم آبادى تيم ايران با قضاوت داور قرقيزستانى مبارزه خود را در مقابل حريف ترك آغاز كرد كه تايم اول اين كشتى نعمتى يك بار حريف خود را خاك كرد و يك امتياز گرفت اما يك امتياز براى او راضى كننده نبود و در لحظه اى كه كشتى گير ترك مچ پاى نعمتى را بالا برد تا او را خاك كند، ملى پوش كشورمان با يك قيچى زيبا پاى او را بيرون آورد و حريف خود را به زمين پرت كرد و يك امتياز ديگر به امتيازات خود اضافه كرد. او توانست تايم اول را با نتيجه ۲ - ۰ به سود خود پايان ببرد.
در تايم دوم نعمتى بهتر از قبل و آماده تر از تايم اول به روى تشك آمد و با يك فن كمر زيبا در بيرون از تشك ۳ امتياز گرفت و اين تايم را با نتيجه ۳-۰ به سود خود رقم زد تا دستش به عنوان فرد پيروز در اين مسابقه بالا برود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18930

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تختى جام تنها، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016