شنبه 20 فروردين 1384

بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي رسما گشايش يافت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

مراسم افتتاحيه‌ي نخستين دوره‌ي بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي جمعه شب در ورزشگاه ملك عبدالعزيز شهر مكه‌ي مكرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به عربستان، در مراسم افتتاحيه‌ي اين رقابت‌ها كه در آن رييس كميته‌ي ملي المپيك كشورمان و روساي 55 كميته‌ي ملي المپيك كشورهاي حاضر در اين مسابقات و 42 رييس فدراسيون جهاني حضور داشتند پس از قرائت سوره‌ي ابراهيم توسط شيخ سجاد، كاروان‌هاي ورزشي از جلوي جايگاه مخصوص رژه رفتند و كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران با پرچم داري عباس صميمي به عنوان هفتمين كشور وارد ورزشگاه عبدالعزيز شد.

پس از پايان رژه‌ي تيم‌هاي حاضر پيام پادشاه عربستان كه مردم جهان را به صلح و دوستي فرا خواند و اسلام را دين صلح و عطوفت معرفي كرد قرائت شد.

پس از آن امير مكه و دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي هر يك در سخناني جداگانه ضمن خوش‌آمدگويي به حاضران، برگزاري اين مسابقات را باعث تحكيم روابط ملل اسلامي دانستند.

سپس يكي از سواركاران عربستاني به نيابت از ساير ورزشكاران سوگند ياد كرد و پس از آن پرچم مسابقات توسط احمد بن ناصر نايب رييس برگزاري مسابقات برافراشته شد.

در ادامه بر روي پرده‌هاي تعبيه شده در ورزشگاه داستان آفرينش و مبعوث شدن پيامبران الهي به نمايش گذاشته شد و پس از آن تصاويري از مكه‌ي مكرمه و مدينه‌ي منوره به نمايش گذاشته شد.


در حاشيه‌ي مراسم افتتاحيه:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* كاروان خبرنگاران كشورهاي مختلف كه از جده به سمت ورزشگاه عبدالعزيز مكه حركت مي‌كردند به وسيله‌ي نيروهاي امنيتي ويژه تا رسيدن به ورزشگاه اسكورت شدند.

* با توجه به رايگان بودن حضور تماشاگران در مراسم افتتاحيه، حدود 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه 38 هزار نفري ملك عبدالعزيز مكه حضور داشتند.

* بر خلاف ساير مسابقات كه تيم‌ها بر اساس حروف الفباي انگليسي وارد زمين مي‌شوند اين بار كاروان‌ها بر پايه حروف الفباي عربي رژه رفتند.

* اطراف ورزشگاه به شدت توسط نيروهاي امنيتي مراقبت مي‌شد.

*سمبل اين مسابقات كبوتر صلح و نخل است و شعار آن سلام به معناي صلح است.

* از ميان 55 تيم حاضر تنها 2 كشور آذربايجان و تركيه از اروپا حضور داشتند.

* اين براي نخستين بار پس از فروپاشي دولت بعث عراق و سرنگوني صدام بود كه كشور عراق با نام جمهوري خوانده شد.

* گوينده ورزشگاه با شوق فراواني فلسطين را «فلسطين الحبيب» ناميد و اين كاروان اين كشور بيش از همه‌ي تيم‌هاي حاضر مورد تشويق قرار گرفت، به طوري كه پس از دقايقي همچنان، تماشاگران اين تيم را تشويق مي‌كردند.

* كاروان اعزامي جمهوري اسلامي ايران نيز مورد تشويق شديد تماشاگران عربستاني قرار گرفت. (در رژه كاروان ورزشي ايران تيم فوتبال حضور نداشت و تنها دكتر ذوالفقارنسب به عنوان نماينده ساير نفرات را همراهي مي‌كرد.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20331

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي رسما گشايش يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016