سه شنبه 23 فروردين 1384

بازيهاي كشورهاي اسلامي؛ كارنامه‌ي ايران تا پايان روز سوم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


در پايان روز سوم از نخستين دوره‌ي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي كاروان ورزشي كشورمان با كسب ‌٤ مدال طلا، ‌٣ نقره و يك برنز به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به عربستان، كارنامه‌ي كاروان ورزشي كشورمان در روز سوم نخستين دوره‌ي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي در رشته‌هاي كاراته، پينگ‌پنگ، شمشيربازي و شيرجه به شرح ذيل است:


كاراته:

در ابتداي مسابقات روز گذشته سعيد فرخي كاراته‌كا كشورمان در وزن ‌٨٠- كيلوگرم به ديدار پاياني مسابقات اين وزن صعود كرد.

وي پس از پيروزي بر حريفاني از كشورهاي پاكستان، عربستان، مراكش و آذربايجان توانست به ديدار پاياني اين وزن صعود كند.

اما در ادامه‌ي رقابت‌هاي اين وزن با شكست سه بر دو حريف الجزايري صاحب گردن آويز طلا شد.

همچنين رضا عزيزي كاراته‌كا وزن ‌٨٠+ كيلوگرم كشورمان پس از يك پيروزي و دو شكست از گردونه‌ي رقابت‌ها كنار رفت.

اين در حالي است كه مهدي بي‌باك تكواندوكاي كشورمان در وزن چهارم از دور مسابقات حذف شد. مهدي بي‌باك با حساب ‌٥ بر ‌٤ از حريف اردني خود كه قهرمان آسيا بود شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت.

قبل از اين ديدار بابك جزياري در وزن اول با حساب ‌٣ بر ‌٢ بر حريف گابني خود پيروز شد و با حساب ‌٤ بر ‌٢ از حريف عراقي خود شكست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

در ادامه‌ي اين مسابقات امير بهنام‌فر، كاراته‌كاي وزن آزاد كشورمان با غلبه بر حريفان خود به ديدار نهايي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي راه يافت.

وي در دور اول، حريفي از كويت را با نتيجه‌ي ‌٤ بر صفر شكست داد، در دور دوم در رقابت با حريف عربستاني ‌٥ بر صفر پيروز شد و در ديدار سوم، ‌٢ بر يك كاراته‌كاي سنگالي را شكست داد و راهي فينال شد.

بهنام‌فر پس از پيروزي‌هاي ‌٤ بر صفر، ‌٣ بر ‌٢ و ‌٢ بر يك مقابل حريفان خود از كشورهاي كويت، اردن و سنگال، با نتيجه‌ي ‌٤ بر يك مغلوب قهرمان كاراته‌ي جهان از تركيه در سال ‌٢٠٠٢ شد و مقام دوم را به دست آورد. كشورهاي سنگال و عربستان سعودي به طور مشترك در سكوي سوم قرار گرفتند.

جاسم ويشگاهي كاراته‌كاي كشورمان در وزن ‌٧٥ـ كيلوگرم پس از پيروزي ‌٨ بر ‌٢ برابر حريف خود از كشور سوريه كاراته‌كاي عربستاني را ‌٥ بر صفر از پيش رو برداشت و حريف قطري را ‌٣ بر صفر شكست داد اما در ديدار پاياني با حساب ‌٤ بر ‌٢ بازي را به حريف آذربايجاني واگذار كرد و به مدال نقره دست يافت. در اين وزن كاراته‌كاهاي سوريه و تركيه به طور مشترك به مدال‌هاي برنز دست يافتند.


پينگ‌پنگ:

تيم ملي پينگ پنگ كشورمان چهارمين ديدار خود را با پيروزي برابر الجزاير پشت سر گذاشت و سرگروه شد.

در اين ديدار شاهين اخلاق پسند با حساب ‌٣ بر يك حريف خود را پشت سر گذاشت، مهران احدي ‌٣ بر ‌٢ بازي را واگذار كرد و افشين نوروزي ‌٣ بر صفر نتيجه را از آن خود كرد و در چهارمين ديدار اخلاق پسند با حساب ‌٣ بر يك حريف خود را شكست داد و با اين نتيجه ايران الجزاير را از پيش رو برداشت و سرگروه شد.

در ادامه تيم ملي پينگ پنگ كشورمان با غلبه بر كويت، به جمع چهار تيم نخستين دوره‌ي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي صعود كرد.

اين تيم عصر روز گذشته با تركيب سربخشيان،‌ نوروزي و اخلاق‌پسند با نتيجه‌ي ‌٣ بر صفر تيم كويت را شكست داد و توانست به جمع چهار تيم نيمه‌نهايي راه پيدا كند.


شمشيربازي:

در ادامه‌ي سومين روز از نخستين دوره‌ي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي شمشيربازان ايران به پيروزي رسيدند. عسگري، عابدي و رضايي در اسلحه‌ي اپه‌ي انفرادي پس از عبور از دور مقدماتي به جمع ‌٣٢ ورزشكار نهايي راه يافتند.

گفتني است، پرويز درويشي، مجتبي عابديني، پيمان فخري و حميدرضا طاهرخاني اعضاي تيم اسلحه سابر و جواد رضايي، كيوان جوانشير، محمد مير محمدي و وحيد پارسافر اعضاي تيم اسلحه فلوره را تشكيل مي‌دهند.

اما در اسلحله‌ي اپه شمشيربازان كشورمان با پيروزي بر حريفان خود به ديدار نيمه نهايي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي راه يافتند. رضايي و عابدي عصر روز گذشته با غلبه بر رقباي خود به جمع چهار نفر پاياني رقابت‌هاي شمشيربازي اسلحه اپه صعود كردند و در ديدار نيمه‌نهايي بايد با يكديگر پيكار كنند.

عابدي عصر روز گذشته شمشيربازي از آذربايجان را با حساب ‌١٥ بر ‌٩ مغلوب كرد.

در ادامه‌ي اين مسابقات «محمدحسين عابدي» پس از قبول شكست در ديدار پاياني برابر حريف مصري خود، نخستين مدال نقره‌ي كاروان جمهوري اسلامي ايران را در رشته‌ي اپه‌ي انفرادي شمشيربازي كسب كرد.

عابدي پس از پيروزي در ديدار برابر رضايي از كشورمان به ديدار پاياني مسابقات شمشميربازي اپه انفرادي صعود كرد اما در ديدار نهايي با قبول شكست در برابر حريف مصري به مدال نقره رسيد. رضايي نيز به نشان برنز دست يافت.

سيامك فيض‌عسگري ديگر نماينده‌ي كشورمان در اين رشته به مقام چهارم دست يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيرجه:

نماينده‌ي شيرجه ايران به فينال بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي راه يافت.

سعيد طاق بستاني، شيرجه‌روي ايران در قسمت پرش از سكوي ده متر، عصر روز گذشته در سه بار پرش خود با كسب امتيازهاي ‌‌٧٠ /‌‌٤٧، ‌‌٤٠ /‌‌٣٨ و ‌‌٤٨ پس از شيرجه رو اهل مالزي با كسب بالاترين امتياز به جمع نه نفر حاضر در فينال اين رقابتها راه يافت.

سعيد طاق بستاني و قائم ميرابيان شيرجه‌روهاي اعزامي تيم ايران به اين مسابقات هستند كه ميرابيان در قسمت پرش از تخته فنري سه متر، مقام چهارم را به دست آورد.

طاق بستاني و ميرابيان مقام نايب قهرماني مسابقات كشورهاي اسلامي كه سال قبل در تهران برگزار شد را به همراه دارند.

با اين توصيف كاروان ورزشي اعزامي كشورمان به نخستين دوره‌ي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي در پايان روز سوم با كسب چهار مدال طلا، سه نقره و دو برنز به كار خود پايان داد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20937

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازيهاي كشورهاي اسلامي؛ كارنامه‌ي ايران تا پايان روز سوم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016