جمعه 13 خرداد 1384

با پيروزي در مقابل كره شمالي، تيم ملي ايران در آستانه سومين حضور در جام جهاني قرار گرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


تيم ملي فوتبال كشورمان با كسب پيروزي برابر كره شمالي در آستانه سومين حضور تاريخ خود در جام جهاني قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، در آغاز دور برگشت رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان بعدازظهر امروز دو تيم ملي ايران و كره شمالي در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر رفتند كه در نهايت تيم فوتبال كشورمان با تك گل رحمان رضايي كه در دقيقه 45 به ثمر رسيد، حريف خود را شكست داد.

در اين ديدار تيم ملي ايران كه به دليل محروميت تنها از حمايت 30000 تماشاگر برخوردار بود از ابتدا بازي را تهاجمي آغاز كرد.

تيم كره شمالي نيز كه با اميد كسب حداقل امتياز به ميدان آمده بود با دفاعي چند لايه مهاجمان ايران را در رسيدن به گل ناكام گذاشت.

تيم ايران در نيمه اول فرصتهاي خوبي را بر روي دروازه حريف ايجاد كرد كه ضربات زندي، مهدوي كيا، هاشميان و كعبي در باز كردن دروازه كره شمالي بي نتيجه ماند.

حريف ايران در اين بازي به ضد حمله ها چشم داشت و در چند نوبت نيز در اين ضد حملات خطرناك ظاهر شد.

در نهايت در دقايق پاياني نيمه اول اصرار تيم ملي كشورمان براي حمله از جناح راست نتيجه داد و رحمان رضايي توانست با ضربه سر دروازه تيم كره شمالي را باز كند. تا اميد تيم كره شمالي براي كسب امتياز از اين ديدار نااميد شود.

با آغاز نيمه دوم در حالي كه تيم كره شمالي با دفاعي فشرده تر سعي داشت تا گل كمتري از تيم ملي ايران دريافت كند بازيكنان كشورمان تهاجم خود را به دروازه حريف افزايش دادند اما بي دقتي مهاجمان ايران باعث شد تا فرصتهاي گلزني يك پس از ديگري از دست برود.

در دقيقه 65 بازي ارسال مهدوي كيا با ضربه علي دايي همراه شد كه اين ضربه بي نتيجه ماند.

در دقيقه 75 جواد نكونام در درون محوطه جريمه موقعيت خوبي را بدست آورد كه اصرار اين بازيكن بر حركات انفرادي باعث شد تا اين فرصت از دست برود.

در دقيقه 85 اشتباه مدافع كره‌اي فرصت ايده‌الي را براي علي دايي ايجاد كرد كه ضربه اين بازيكن بي نتيجه ماند.

گفتني است در نيمه دوم در تيم ملي كشورمان علوي و نيكبخت واحدي به ترتيب جايگزين فريدون زندي و علي كريمي شدند.

در اين ديدار رحمان رضايي و حسين كعبي از تيم ملي ايران و كيم سونگ چول و پاك چول و كيم يونگ نام از تيم كره شمالي كارت زرد دريافت كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين سرمربي تيم ملي كره شمالي به دليل اعتراض به داور مسابقه در دقيقه 80 از بازي اخراج شد. گفتني است تيم ملي كشورمان كه در تجربه حضور در جامهاي جهاني 1978 آرژانتين و 1998 فرانسه را دارد با كسب پيروزي امروز با 10 امتياز در صدر جدول رده بندي گروه قرار گرفت.

تيم ملي كشورمان با كسب يك امتياز از دو ديدار باقيمانده برابر بحرين و ژاپن صعود خود به جام جهاني را قطعي مي‌سازد.

تيم ملي ايران در پنجمين ديدار خود چهارشنبه هفته جاري به مصاف تيم ملي بحرين مي‌رود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23723

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با پيروزي در مقابل كره شمالي، تيم ملي ايران در آستانه سومين حضور در جام جهاني قرار گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016