سه شنبه 17 خرداد 1384

جام جهاني در انتظار ايران سرفراز، ميهن در انديشه جشن ملي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

« تيم ملي فوتبال ايران علي‌رغم پيروزي برابر تيم ملي ايرلند از صعود به مرحله نهايي رقابت‌هاي جام جهاني 2002 باز ماند. ديدار برگشت اين دو تيم از سري ديدارهاي مرحله Play Off آسيا و اروپا با نتيجه‌ي يك بر صفر به سود تيم ملي فوتبال ايران پايان يافت. علي‌رغم اين پيروزي تيم ملي ايران در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه‌ي دو بر يك مغلوب حريف شد و بدين ترتيب تيم ايرلند به مرحله‌ي نهايي جام جهاني كره و ژاپن راه‌ يافت. »

اين آخرين خبري بود كه روز بيست‌وپنجم آبان 80 و پس از ناكامي ايران در راهيابي به جام‌جهاني 2002 مخابره شد.

البته شايد شكست مقابل تيم بحرين تلخ‌ترين خاطره‌ي ايران در مقدماتي 2002 بود.

اما اينك تيم ملي ايران در آرماني‌ترين شرايط ممكن قرار دارد. گروه برانكو ايووانكويچ تا كنون كارنامه‌ي قبولي گرفته‌، آنها تنها به تثبيت جايگاه خود مي‌انديشند و با قدرتي مثال‌زدني قصد دارند فردا در آوردگاهي ملي قدرت خود را به رخ بكشند.

گروه قدرتمند برانكو مصمم‌تر از هميشه است، اگر روزي مقابل تيم بحرين زانو زد هم‌اكنون مدعي‌ترين تيم گروه خود براي حضور در جام جهاني است.

ايران ديگر به اماواگر نمي‌انديشد، روندي كه هميشه از آن واهمه داشتيم، كارنامه‌ي ايران مردودي نيست، شكست برابر اردن در مرحله‌ي اول مقدماتي نيز با پيروزي‌هاي شيرين اخير قابل پوشش است.

ايران به يك تيم تبديل شده، يك احساس در وجود 11 نفر نيست، 70 ميليون هوادار به دفاع از قدرت مثال‌زدني فوتبال ايران مي‌پردازد.

از ساعت 19 فردا، 90 دقيقه فرصت داريم تا جشن ملي را در ايران به راه بياندازيم.

ايران خود را در آوردگاه مهم‌تري در شهر ملبورن ثابت كرده‌ است، آنها فعل شدن را به معناي كامل صرف كردند.

مطمئن باشيد اين بار ايران به شيريني و به حق برنده است؛ بليت‌هاي پرواز به سوي جام جهاني 2006 آلمان در دستان ياران برانكو است.

آنها جشن بزرگ صعود تيم ملي فوتبال كشورمان به جام جهاني 2006 آلمان را با حضور رييس جمهور در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي برپا مي‌كنند.

بنابر گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال كشورمان كه با غلبه بر كره‌ي شمالي و با كسب 10 امتياز در صدر گروه دوم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان قرار دارد، براي حضور در اين رقابت‌ها تنها به يك امتياز ديگر نياز دارد.

فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه برنامه‌ي ويژه‌اي براي برپايي جشن صعود تيم ملي به جام جهاني دارد كه پس از پيروزي بر بحرين در محل استاديوم آزادي و با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور كشورمان برگزار خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، فدراسيون فوتبال تا كنون هماهنگي‌هاي لازم با مسوولان و كميته‌هاي مرتبط با برگزاري اين جشن را انجام داده و قرار است پس از پايان بازي با بحرين و به مدت يك ساعت برگزار شود.

هيات رييسه فدراسيون فوتبال نيز طي نشست‌هايي جداگانه پس از بررسي شرايط بازي برابر كره‌ي شمالي، آخرين برنامه‌ريزي‌ها براي برگزاري ديدار برابر بحرين را مورد بررسي قرار دادند.

سيد محمد خاتمي، رييس جمهور كشورمان كه بر اساس اعلام قبلي قرار است بازي ايران ـ بحرين را از نزديك تماشا كند در جشن صعود حضور خواهد داشت و هدايايي را به بازيكنان و كادر فني اهدا خواهد كرد.

** اهالي ورزش از تمهيدات ديدار فردا مي‌گويند:

هواداران ايراني براي اين لحظه چهار سال لحظه‌شماري كردند. از پيروزي يك بر صفر برابر ايرلند جنوبي در ديدار برگشت Play off جام جهاني 2002 بر فوتبال ايران روزهاي تلخ و شيرين فراواني گذشته است.

برانكو ايوانكوويچ و گروهش به اندازه بحرين به امتياز يا امتيازهاي اين ديدار انتخابي جام جهاني نياز دارند.

شيوه‌ي محتاطانه برابر تيم نماينده‌ي اعراب كه در غافلگير كردن تيم‌هاي بزرگ مهارت فراواني دارد منطقي است. اما، اگر اين شيوه‌ به آرايش دفاعي تبديل شود دقايق دلهره‌آوري در انتظار يكصد هزار تماشاگر و ده‌ها ميليون بيننده ايراني تا پايان بازي خواهد بود.

هدف سه امتياز ديدار چهارشنبه است. با تساوي هم به جام جهاني مي‌رويم اما هدف تقسيم امتيازها در تهران نيست.

به هر حال برانكو از خط دفاعي تيمش در ديدار فردا مطمئن است، سرمربي ايران در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت:« در مورد جانشين رحمان رضايي تصميم گرفته‌ام. تركيب و تكليف اين خط به طور كامل روشن است و مشكلي وجود ندارد.»

ايوانكوويچ نمي‌خواهد از جانشين رضايي يا آرايش هجومي ايران حرف بزند. مشت او تنها با شنيده شدن سوت شروع بازي چهارشنبه باز مي‌شود.

اما تدبير، هدف و آرزوي ولفگانك سيدكا سرمربي بحرين در روز سرنوشت او و تيمش چيست؟

سيدكا با هيچ خبرنگاري حتي بحريني‌ها هم گفت‌وگويي نداشته است. او از برانكو هم محافظه‌ كارتر است.

عبدالله عاشور خبرنگار روزنامه الميثاق و آسوشيتدپرس (AP) درباره‌ي آرايش بحرين به ايسنا گفت:« شايد چيدمان 2 ـ 4 ـ 4 بازي با ژاپن چهارشنبه هم تكرار شود. سيدكا چيزي براي از دست دادن ندارد. پس با شيوه‌ي هجومي بازي خواهد كرد.»

عاشور درباره‌ي برگ‌هاي برنده‌ي تيم سوم گروه B انتخابي جام جهاني گفت:« طلال يوسف، حسين علي و محمد هبيل بهترين‌هاي بحرين خواهند بود. اين تيم به دنبال پيروزي است.»

فهرست مصدومان و محرومان دو تيم هم مشخص شده است. ايوانكوويچ درباره‌ي سياهه‌ي تيمش گفت:« ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل محمدي و وحيد هاشميان مصدوم هستند. اما، به بازي فردا مي‌رسند. ساير بازيكنان تيم در شرايط عالي به سر مي‌برند و روحيه بسيار خوبي دارند.»

رحمان رضايي، مدافع مسينا به سبب گرفتن كارت زرد برابر كره‌ي شمالي بازي بزرگ بحرين را از دست داد.

شرايط محمد سالمين هنوز روشن نيست. او پسر احمد سالمين، اسطوره‌ي فوتبال بحرين است كه نخستين گل جام خليج فارس را در مارس 1970 به ثمر رساند.

حسين بابا و محمد حسين به تركيب اصلي سيدكا بازگشته‌اند. اين بهترين خبر براي بحريني‌ها بود.

پانزده دقيقه ابتدايي و پاياني ديدار چهارشنبه راز كاميابي ايران خواهد بود. بايد به اين نكته توجه داشت. شروع و پايان بازي تا چه اندازه‌اي حياتي است. روانشناسان پيرامون تيم ملي وظيفه دارند يازده مردي كه براي اين سي دقيقه اعصاب پولادين دارند را به ميدان بفرستند.

ايران بايد در اين دقايق زهردار و رويين تن باشد.

بحرين موزيانه نتيجه مي‌گيرد اما، نمي‌تواند با دريافت كردن يك گل شكيبا و با انگيزه كارش را دنبال كند.

** هماهنگي‌هاي لازم پيش از ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان برابر بحرين انجام شده و مجموعه‌ي ورزشي آزادي آماده برگزاري اين مسابقه است. پس از پايان آخرين جلسه‌ي هماهنگي پيش از اين ديدار كه با حضور مقامات اجرايي، امنيتي و نظامي برگزار شد، مدير كل حراست سازمان تربيت بدني به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: آخرين هماهنگي‌هاي لازم براي برگزاري هر چه بهتر ديدار تيم ملي كشورمان و بحرين با حضور مسوولان مربوطه برگزار شد و با توجه به اين كه مسووليت اصلي نظم ورزشگاه بر اساس مصوبه‌ي شوراي امنيت ملي كشور بر عهده نيروي انتظامي است توافقاتي براي حفظ امنيت و حراست انجام گرفت.

محمدپور با تاكيد بر اين كه به هيچ وجه در روز بازي بليت فروشي انجام نخواهد شد، افزود: از تماشاگراني كه موفق به تهيه بليت از مراكز اعلام شده نشده‌اند درخواست داريم كه از طريق گيرنده‌هاي خود بازي را تماشا كنند.

وي افزود: با توجه به حساسيت بالاي ديدار چهارشنبه، نيازمند همكاري و تعامل تماشاگران كه بليت تهيه كرده و به ورزشگاه خواهند آمد با عوامل اجرايي و انتظامي هستيم و بي‌ترديد با اين همكاري روز چهارشنبه بازي در نهايت آرامش و سلامت برگزار خواهد شد و اين همكاري باعث اجرايي شدن برنامه‌هاي بعدي مي‌شود.

مدير كل حراست سازمان تربيت بدني درباره‌ي زمان گشوده شدن درهاي ورودي ورزشگاه آزادي، گفت: تماشاگراني كه بليت تهيه كرده‌اند مي‌توانند از ساعت 14 به بعد به ورزشگاه عزيمت كنند و از آنها مي‌خواهيم كه زودتر از ساعت اعلام شده در اطراف ورزشگاه تجمع نكنند.

وي افزود: با توجه به اين كه آقاي خاتمي براي تماشاي ديدار تيم ملي برابر بحرين به ورزشگاه خواهند آمد به طور قطع اقدامات و محدوديت‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته خواهد شد.

محمدپور درباره‌ي جشن صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني پس از ديدار برابر بحرين، تصريح كرد: با هماهنگي كه بين فدراسيون فوتبال و سازمان صدا و سيما انجام گرفته برنامه‌هاي خاصي براي پس از پايان بازي تا ساعت 22 شب در نظر گرفته شده است.

** رييس پليس 110 كشور در خصوص بازي تيمهاي ملي فوتبال ايران و بحرين گفت: تمهيدات لازم را براي هرچه بهتر برگزار كردن مسابقه فوتبال و جشن‌هاي احتمالي در سراسر كشور به مناسبت صعود به جام جهاني پيش‌بيني كرده‌ايم؛ از اين رو آمادگي لازم براي برقراري نظم در مراسم‌ شادي را داريم.

به گزارش ايسنا، سردار مؤمني افزود: تامين امنيت روز بازي به طور كامل بر عهده فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است؛ از اين رو توصيه مي‌كنم با توجه به اينكه ايران به دليل مسائل وقوعي قبلي، از نظر بين‌المللي زير ذره بين است كليه همكاران تمام توان خود را بكار گيرند و از ورود افراد بدون بليت به ورزشگاه جدا جلوگيري كنند.

** فرمانده پليس تهران بزرگ نيز با تاكيد بر اين كه برگزاري جشن پيروزي تيم ملي فوتبال كشور حق جامعه است گفت: درب‌هاي ورزشگاه آزادي در روز بازي تيمهاي ملي فوتبال ايران و بحرين تنها بين ساعات 12 تا 14 براي ورود هواداران باز خواهد بود.

فرمانده پليس تهران بزرگ با اشاره به تدارك تسهيلات ويژه ترافيكي و انتظامي در سطح شهر و آمادگي كامل ماموران نيروي انتظامي جهت همراهي با مردم براي بر پايي جشن پيروزي تصريح كرد: هواداراني كه بليت بازي را تهيه كرده‌اند، قبل از ساعت 12 به ورزشگاه مراجعه نكرده و حتي‌المقدور از آوردن وسيله نقليه شخصي جلوگيري و از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند؛ چرا كه از ورود خودروهاي شخصي در روز بازي از ضلع غربي ورزشگاه آزادي جلوگيري شده، در نتيجه هواداران داراي وسيله نقليه شخصي بايد خودروهاي خود را در بيرون ورزشگاه پارك كنند.

** جليل سازگارنژاد، عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال در اين خصوص به خبرنگار ايسنا گفت: فدراسيون فوتبال معمولا پس از هر بازي و كسب پيروزي پاداش نقدي را به بازيكنان هديه مي‌كند اما قرار است در جشن صعود، رييس جمهور پاداش ويژه هيات دولت را به مناسبت كسب اين صعود شيرين به تيم ملي هديه كند.

به گفته‌ي سازگارنژاد،‌ جوايزي از سوي فدراسيون فوتبال به بازيكنان اهدا خواهد شد.

** مديرعامل سابق باشگاه پيروزي معتقد است كه صعود مقتدرانه تيم ملي فوتبال كشورمان به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان نتيجه‌ي برنامه‌ريزي مسوولان، هم صدايي رسانه‌ها و عزم ملي بوده است.

اكبر غمخوار به خبرنگار ايسنا گفت: حضور تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات جام جهاني كه مي‌تواند دستاوردها و تاثيرات بسزايي در تغيير شرايط ورزش و فوتبال كشور داشته باشد حاصل برآيند فكري و هم صدايي ايجاد شده در رسانه‌ها، اراده‌ي ملي مديران و ورزشكاراني بود كه با اثبات توانمندي‌هايشان خواستند و ثابت كردند كه مي‌توانند مقتدرانه صعود كنند اما اين پايان راه نيست و بايد با بهره‌گيري از اين شرايط به تغييرات كارساز دست يافت.

وي افزود: بايد مديران ورزش به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه علاوه بر اثبات توانمندي‌هاي فني و حرفه‌اي فوتبال ايران در جريان رقابت‌هاي جام جهاني بتوانيم تاثيرات اين حضور را با تغييرات اساسي و تحولات كارساز در ساختار فني و مديريتي ورزش شاهد باشيم.

غمخوار خاطر نشان كرد: حضور تيم‌ها در جام جهاني همواره ثابت كرده است كه چقدر مي‌تواند براي فوتبال آن كشور تحول آفرين باشد، توجه باشگاه‌ها و فوتبال دنيا به بازيكنان و مزيت‌هاي اقتصادي حاصله از صعود به جام جهاني تنها از مزيت‌هاي ظاهري اين مهم است كه مي‌تواند براي آينده فوتبال موثر باشد.

وي با اشاره به تحولات فوتبال ايران پس از صعود به جام جهاني 1998 گفت: مديران ورزشي بايد با آمادگي دو چندان بيشترين استفاده را از شرايط موجود ببرند. بايد برنامه‌ريزي مدون و حساب شده‌اي داشت تا با آمادگي كامل به استقبال ايجاد يك شرايط حرفه‌اي در ساختار ورزش كشور برويم.

غمخوار معتقد است كه اگر نتوانيم بعد از جام جهاني سطح ورزش و فوتبال را ارتقا دهيم قطعا فرصت و موقعيت مناسب‌تري حاصل نخواهد شد كه به اين مهم دست يابيم.

وي در ادامه با اشاره‌ي مجدد و با تاكيد بر اهميت دادن به نقش رسانه‌ها در شرايط كنوني تيم ملي گفت: وحدت رسانه‌ها نقش بسزايي در پيروزي‌هاي تيم ملي داشته است. رسانه‌ها در شرايط حضور تيم ملي در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني تصميم گرفته بودند كه با حمايت همه جانبه از تيم ملي شرايط صعود را هموار كنند و اين حمايت نيز امروز به بار نشسته است.

غمخوار در پايان خواستار توجه جدي‌تر به باشگاه‌هاي ورزشي به عنوان سازندگان اصلي فوتبال شد.

** مدافع جوان و شيرازي تيم ملي فوتبال كشورمان تاكيد كرد: اراده وصف ناشدني براي پيروزي برابر بحرين در بين ملي‌پوشان ايران وجود دارد.

ستار زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: انگيزه و روحيه‌ي بسيار بالايي براي موفقيت در ديدار روز چهارشنبه بين بازيكنان تيم ايران وجود دارد، ما به خوبي از حريف شناخت داريم و بي‌ترديد فردا آنها را شكست مي‌دهيم.

وي افزود: به تماشاگران كشورمان اين قول را مي‌دهم كه فردا بازي زيبايي را از طرف تيم ايران شاهد خواهند بود و با حمايت صد هزار تماشاگر تنها براي پيروزي و گرفتن جشن صعود در تهران به ميدان مي‌رويم.

زارع تصريح كرد: فكر مي‌كنم تكنيك و تاكتيك بازيكنان ما بر قدرت بدني بازيكنان بحرين برتري يابد و بتوانيم بازي را تحت كنترل داشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به مصدوميت دو سه بازيكن بحرين آنها در خط حمله دچار مشكل هستند و با اين وجود براي كسب سه امتياز دست به حمله مي‌زنند كه اين فرصت خوبي است تا بتوانيم دروازه آنها را باز كنيم.

ستار زارع تصريح كرد: به عنوان مدافع تيم ملي در صورتي كه با نظر كادر فني وارد ميدان شوم، با تمام توان براي موفقيت تيم ملي تلاش مي‌كنم.

وي تاكيد كرد: بي‌ترديد پيروزي در بازي فردا و برپايي جشن صعود به همراه ساير هموطنانمان در ورزشگاه آزادي بزرگ‌ترين خاطره دوران ورزشي من خواهد بود.

** مربي تيم ملي فوتبال كشورمان در خصوص آخرين وضعيت تيم ملي براي حضور در برابر بحرين گفت: تمامي بازيكنان در آمادگي كامل به سر مي‌برند و هيچ مشكلي براي ديدار برابر بحرين وجود ندارد. تمام شرايط براي انجام يك بازي زيبا و جذاب فراهم است. كليه‌ي بازيكنان در آمادگي كامل به سر مي‌برند و هيچ مشكلي براي اين ديدار وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: از هر لحاظ تيم براي انجام يك ديدار مقتدرانه آماده است و با رفع مصدوميت جزيي ميرزاپور، گل محمدي و هاشميان نيز دغدغه‌اي در خصوص مشكلات ناشي از مصدوميت نخواهيم داشت.

مربي تيم ملي فوتبال اظهار داشت: با توجه به حساسيت‌هاي ايجاد شده قبل از ديدار برابر بحرين تيم ملي فارغ از كليه‌ي اين جريانات به دنبال انجام يك بازي حرفه‌اي است، سعي و تلاشمان را خواهيم كرد تا يك بازي هدفمند و مقتدر را كه لايق فوتبال كشورمان است ارايه دهيم.

فركي با اشاره به شرايط تيم ملي فوتبال بحرين گفت: بحرين انگيزه‌ي زيادي براي كسب برتري در برابر ايران دارد و قطعا انتحاري به ميدان خواهد آمد. ما نيز برنامه‌اي هماهنگ را براي نتيجه‌گيري برابر اين تيم آماده كرده‌ايم كه در زمين به نمايش خواهيم گذاشت.

** محرم نويدكيا كه اين روزها با روحيه و آمادگي خاص در تمرينات تيم ملي حضور دارد به خبرنگار ايسنا گفت: بحرين را شكست مي‌دهيم تا خاطره شكست تلخ چهار سال پيش براي هميشه از ذهن مردم ايران پاك شود. شرايط بازيكنان تيم ملي بسيار ايده‌آل است به خصوص از نظر روحي تمامي نفرات تنها يك انگيزه دارند و آن شكست دادن بحرين است.

وي افزود: مردم كشورمان چهار سال پيش، زماني كه در منامه تيم ملي ايران از بحرين شكست خورد ناراحتي و عذاب بسياري كشيدند و در حال حاضر وظيفه بازيكنان تيم ملي است تا با شكست دادن بحرين در بازي روز چهارشنبه آن خاطره تلخ را براي هميشه از ذهن مردم دور كنند.

نويدكيا خاطرنشان كرد: البته نبايد به هيچ وجه بحرين را دست كم بگيريم چرا كه آنها به پيروزي در اين ديدار نياز دارند و با انگيزه‌ي زيادي به تهران مي‌آيند و بي‌ترديد در بازي روز چهارشنبه با چنگ و دندان براي كسب سه امتياز مي‌جنگند.

وي افزود: بنابراين سه امتياز ديدار براي هر دو تيم اهميت زيادي دارد چرا كه از يك طرف مي‌تواند ما را به جام جهاني ببرد و از طرفي بحريني‌ها را به صعود اميدوار مي‌سازد.

با اين حال نويدكيا اعتقاد دارد زماني كه با شكست بحرين ضمن صعود به جام جهاني زمينه‌ي حذف حريف را نيز فراهم مي‌آوريم آن وقت جشن صعود در ورزشگاه آزادي تهران بسيار پرخاطره خواهد بود، جشني باشكوه‌تر از آنچه كه بحريني‌ها براي صعود عربستان برپا كردند.

** رييس فدراسيون فوتبال نيز به ايسنا مي‌گويد: تمامي مسوولان فدراسيون و كادر فني تيم ملي تلاش خواهند كرد كه روز چهارشنبه يك روز خوب براي فوتبال ايران باشد و تيم ملي كشورمان اين بار بدون دغدغه به جام جهاني راه پيدا كند. با آنكه تيم ملي كشورمان با يك تساوي به جام جهاني راه پيدا مي‌كند، اما بايد در بازي روز چهارشنبه حداكثر امتياز را بدست آوريم.»

رييس فدراسيون فوتبال مي‌افزايد: «مردم كشورمان همواره در لحظات حساس يار و ياور تيم ملي فوتبال كشورمان بوده‌اند و با توجه به اينكه براي بازي روز چهارشنبه نزديك به 80 هزار بليط فروخته مي‌شود، اميدواريم مانند هميشه تماشاگران در ورزشگاه حاضر شوند و با حمايت خود از ملي پوشان روحيه و انگيزه‌ي آنها را بالا ببرند. روز چهارشنبه روز بزرگي براي فوتبال و ملت ايران است و به همين دليل پس از پايان بازي بحرين كه به لطف خداوند با صعود تيم ملي فوتبال كشورمان همراه است، جشن ويژه‌اي را در ورزشگاه آزادي برپا ‌خواهيم كرد.»

عضو هيات رييسه‌ي فدراسيون فوتبال با تجليل از نقش نقادانه و هدايتگر رسانه‌هاي گروهي در پيشبرد برنامه‌هاي تيم ملي و در نهايت صعود به جام جهاني گفت: نمي‌توان منكر تاثيرگذاري رسانه‌ها در رشد فوتبال ملي شد.

** علي تاجرنيا نيز به خبرنگار ايسنا گفت: حضور موفق تيم ملي فوتبال كشورمان در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان محصول پيگيري مجدانه مسوولان فدراسيون و تلاش‌ها و زحمات كادر فني و بازيكنان است كه با نظارت موشكافانه و دقيق رسانه‌ها نيز به نتيجه رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: مطبوعات و رسانه‌ها با پيگيري دقيق شرايط و پوشش كامل برنامه‌هاي تيم ملي به عنوان يكي از اصلي‌ترين عوامل موفقيت، نقش سازنده‌اي در صعود به جام جهاني ايفا كرده‌اند كه نمي‌توان به راحتي از آن گذشت.

تاجرنيا خاطرنشان كرد: اگرچه مطبوعات در برخي موارد انتقادهايي خارج از دايره‌ي انصاف ارايه مي‌كنند ولي معتقدم كه اين نقادي‌هاي بي‌پروا نيز علاوه بر هوشيار نگه داشتن مسوولان، راه را براي ادامه‌ي فعاليت مثبت هموارتر مي‌كند و اين مهم نيز مسيري جز پيشرفت را ترسيم نمي‌كند.

وي افزود: بايد نقش تاثيرگذار جامعه‌ي رسانه‌اي را بر رشد و توسعه پذيرفت .

عضو هيات رييسه‌ي فدراسيون فوتبال همچنين با اشاره به نقش و جايگاه مديريت فدراسيون در شكل‌گيري شرايط موفقيت كنوني تيم ملي گفت: مجموعه‌ي فدراسيون فوتبال و خصوصا هيات رييسه سعي كرد با حمايت‌ها و تصميمات خود بهترين شرايط را براي تيم ملي ايجاد كند كه قطعا اين مهم نيز نقش ارزنده‌اي در شكل‌گيري شرايط كنوني تيم ملي داشته است.

وي افزود: احيا هيات رييسه فدراسيون براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران و تاثيرگذاري آن بر شرايط فوتبال مشهود و آشكار است اما معتقدم كادر فني با دانش نوين برانكو و تلاش بازيكنان در كنار نقش هميشه ناظر و چشمان باز رسانه‌ها موجب رقم خوردن شرايط كنوني شده است.

تاجرنيا تاكيد كرد: دست يافتن به شرايط كنوني و صعود به جام جهاني نبايد نقطه پايان تلقي شود.

وي افزود: جام جهاني افتخار است اما بايد به دنبال ساختن بهشت براي فوتبال بود به گونه‌اي كه حضور در جام جهاني ابتدايي‌ترين سرفصل آن باشد.

عضو هيات رييسه‌ي فدراسيون فوتبال در پايان ابراز اميدواري كرد كه پس از مسابقات جام جهاني با تنظيم و اجرايي كردن برنامه‌هاي كاري در جهت حفظ شرايط برتر فوتبال ايران در آسيا و ارتقا آن در جهان تلاش لازم صورت گيرد.

** مجيد جلالي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: صعود به جام جهاني قله‌ي فوتبال نيست بلكه هدف نهايي رشد و گسترش امكانات و زيرساخت‌هاي استعداديابي است كه آينده‌ي فوتبال را بيمه مي‌كند. فوتبال همواره متناسب با گذر زمان در حال پيشرفت است، زمان براي رشد فوتبال متوقف نمي‌شود نبايد با درك اين واقعيت صعود به جام جهاني را قله‌ي آرزوهاي فوتبال ملي دانست و از مسير پيشرفت نهايي آن دور شد.

وي تصريح كرد: لزوم برخورد حرفه‌اي در فوتبال به برنامه‌ريزي حرفه‌اي براي رشد نيازمند است، صعود به جام جهاني بايد جزيي از برنامه‌ريزي چندين ساله‌اي باشد كه با نگاه حرفه‌اي طراحي شده و همواره به دنبال ايجاد تغيير و ترقي است.

جلالي خاطر نشان كرد: تمامي كشورهاي صاحب فوتبال با اهميت دادن به جام جهاني بر اساس برنامه‌اي عمل مي‌كنند كه آن را معيار حركت خود قرار داده‌اند، ما نيز بايد در كنار توجه و بها دادن به حضور در جام جهاني به شرايط پس از صعود نيز بيانديشيم. شرايطي كه اگر دقت كافي در گذر از آن نشود، تمام سرمايه‌ها و هزينه‌هاي معنوي و مادي كنوني را به هدر خواهد داد.

اين كارشناس فوتبال معتقد است اگر هدف فوتبال صعود به جام جهاني باشد، پس از صعود همگان خود را ارضاء شده مي‌بينند و به دنبال مطالبات خواهند رفت. از اين نگاه است كه نزول فوتبال و خروج از مسير پيشرفت رقم مي‌خورد، چيزي كه حاصل آن تكرار مجدد برنامه‌ها و هزينه‌هايي است كه هيچ تاثير كارساز و القا انديشه‌اي جديد را به همراه نخواهد داشت.

جلالي تاكيد كرد: براي عقب نماندن از مسير پيشرفت فوتبال بايد برنامه‌هاي بلند مدت داشته باشيم. بايد دامنه حركت و مسير رشد را وسيع‌تر ديد، بايد ساختار تشكيلاتي، تربيت نيروي انساني، تامين منابع، گسترش تاسيسات و ورود تكنولوژي را جدي‌تر گرفت.

وي افزود: تربيت مديران، مربيان و بازيكنان كه بدنه‌ي اصلي فعاليت حرفه‌اي در فوتبال را تشكيل مي‌دهند بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، ما تاكنون در اين بخش كمترين هزينه را داشته‌ايم.

جلالي با اشاره به شرايط حضور تيم ملي فوتبال در جام جهاني 2006 آلمان گفت: تيم فوتبال كشورمان در حال حاضر با تكيه افراطي بر قابليت‌هاي فردي و عدم وجود يك ساختار تيمي هماهنگ وضعيت بهتري نسبت به جام جهاني 98 ندارد. بر اين اساس 90 دقيقه‌هاي سختي را در مصاف با حريفان و در بازي‌هاي جام جهاني خواهيم داشت.

وي در پايان با ارزشمند دانستن نقش تمام گزينه‌هاي مرتبط با تيم ملي در صعود اين تيم به جام جهاني، ‌خواستار اتحاد و همدلي بيشتر براي حضور موفق‌تر در ادامه‌ي رقابت‌هاي جام جهاني شد.

** فريدون زندي نيز به خبرنگار ايسنا گفت: بازي در تيم ملي ايران در جام جهاني يك افتخار بزرگ براي من خواهد بود و اميدوارم در آنجا بازي‌هاي خوبي انجام دهم تا تيم ايران در جام جهاني آلمان نيز موفق باشد.

وي در مورد ديدار روز چهارشنبه ايران برابر بحرين نيز تصريح كرد: بازي سختي خواهد بود چرا كه آنها براي گرفتن امتياز به دروازه ايران حمله مي‌كنند اما تصور مي‌كنم بتوانيم آنها را شكست دهيم.

زندي افزود: در بازي رفت در بحرين مقابل اين تيم بازي كرده‌ام و با شيوه‌ي كار آنها آشنايي دارم و با توجه به وضعيت دو تيم ايران و بحرين، معتقدم اين تيم ايران است كه بازي چهارشنبه را به نفع خود خاتمه مي‌دهد.

فريدون زندي در مورد ميزان آمادگي خود نيز خاطر نشان كرد: از ناحيه‌ي مچ پاي چپ مقداري مصدوميت داشتم اما اين آسيب ديدگي چندان جدي نيست و مي‌توانم برابر بحرين بازي كنم.

هافبك تيم ملي كشورمان بزرگ‌ترين آرزوي خود را برگزاري جشن صعود همراه ساير مردم ايران در ورزشگاه آزادي عنوان كرد.

زندي در خاتمه گفت: از زماني كه به ايران آمده‌ام، مردم بسيار با من مهربان بودند و من نيز تمامي ايراني‌ها را دوست دارم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23957

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جام جهاني در انتظار ايران سرفراز، ميهن در انديشه جشن ملي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016