دوشنبه 27 تير 1384

علي شاهرخي، قهرمان پرتاب ديسك نوجوانان جهان: حمايت شوم طلاي جوانان جهان را كسب مي‌كنم، ايسنا

* مي‌خواستم ركورد جهان را بزنم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


سيد علي شاهرخي پس از كسب مدال طلاي پرتاب ديسك نوجوانان جهان و بازگشت به ايران گفت: هدف بعدي من كسب مدال طلاي جوانان آسيا و جهان در سال آينده است و اميدوارم به اين هدف خود دست پيدا كنم.

قهرمان پرتاب ديسك نوجوانان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مسابقات جوانان جهان بسيار عالي بود. حريفان نيز همه از بهترين‌هاي جهان بودند. اين موضوع را در ركوردهايي كه كسب شد مي‌توان ديد به طوري كه فاصله‌ي نفرات در ركوردها يك متر بود.

وي با اشاره به گرماي شديد هوا در كشور مراكش يادآور شد: هواي محل برگزاري مسابقات بسيار گرم بود و اين مساله مشكلات زيادي را براي من به وجود آورده بود اگر چند درجه گرماي هوا كمتر بود مطمئنا ركورد بهتري را كسب مي‌كردم. هدف من پس از كسب مدال طلا در اين مسابقات ثبت ركورد جديد براي جهان بود و توانايي ثبت اين ركورد را داشتم اما متاسفانه اين امر مهم محقق نشد. من در خرم‌آباد كه تقريبا سردسير است تمرين مي‌كنم و به هيچ وجه به گرماي هوا عادت نداشتم.

قهرمان پرتاب ديسك نوجوانان جهان ادامه داد: از طرفي ديگر ما يك روز ديرتر به مراكش رفتيم. 26 ساعت در هواپيما بوديم و روز بعد بايد مسابقه مي‌دادم. اين مساله براي من كمي مشكل بود. خستگي راه و گرماي هوا دست به دست هم داد تا نتوانم ركوردي جديد براي جهان ثبت كنم. اما به طور كلي تجربه‌ي خوبي براي من بود كه در آينده به طور حتم از آن استفاده خواهم كرد.

وي با اشاره به مسابقه‌ي مقدماتي خود در پرتاب ديسك نوجوانان جهان به ايسنا گفت: در دور مقدماتي كه با 35 ورزشكار رقابت مي‌كردم ركورد 56 متر را براي صعود به فينال قرار دادند كه من با هفتاد درصد قدرت خود توانستم ركوردي حدود 58 متر را در پرتاب اول ثبت كنم و بدين ترتيب به راحتي ركورد ورودي به فينال را كسب كردم. اما در فينال رقابت به شدت نزديك به هم بود. من 61 متر انداختم و حريفم 60 متر و ديگر پرتابگر 59 متر. اين نشان از سطح رقابت بسيار بالا در فينال مسابقات داشت.

علي شاهرخي با بيان اين كه به زودي به اردوي چين خواهم رفت يادآور شد: يك دوره اردوي پانزده روزه از طرف كنفدراسيون آسيا در چين برگزار مي‌شود و براي آمادگي هر چه بيشتر به اين اردو خواهم رفت. هدف بعدي من مسابقات جوانان آسيا و جوانان جهان در سال آينده است كه بايد عملكرد خود را در آنجا نشان دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اين كه اگر مشكلات من حل شود دو مدال طلا سال آينده كسب خواهم كرد تصريح كرد: مطمئن باشيد اگر فدراسيون دووميداني مشكلات موجود من را حل كند به غير از طلاي جوانان آسيا، طلاي جوانان جهان را هم براي ايران به ارمغان مي‌آورم. اما اميدوارم در فرصت يك ساله‌ي باقيمانده فدراسيون توجه بيشتري به من كند تا كنون من از سوي فدراسيون مورد توجه ويژه‌اي قرار نگرفته‌ام و تنها از روي استعدادهاي فردي و حمايت‌هاي پدرم كه مربي اختصاصي‌ام است به اين نتيجه‌ي مهم دست پيدا كرده‌ام اما اميدوارم از اين پس مورد توجه بيشتري قرار گيرم و مشكلاتي كه اكنون با آن روبرو هستم در سال جاري حل شود. مسابقات جوانان سطح بالاتري نسبت به مسابقات نوجوانان دارد و بايد تلاش بيشتري انجام دهم.

قهرمان پرتاب ديسك نوجوانان جهان در پايان با بيان اين كه هدف نهايي من كسب مدال طلاي المپيك است خاطر نشان كرد: من از رده‌ي دانش‌آموزان شروع كرده‌ام و اكنون در مرحله‌ي نوجوانان قرار دارم. پيش بيني اين كه در آينده چه نتيجه‌اي را خواهم گرفت سخت است. اما در توانايي خود مي‌بينم كه بتوانم مدال طلاي پرتاب ديسك در بزرگسالان جهان و مدال طلاي پرتاب ديسك المپيك را بر گردن آويزم و اميدوارم اين امر محقق شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25745

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي شاهرخي، قهرمان پرتاب ديسك نوجوانان جهان: حمايت شوم طلاي جوانان جهان را كسب مي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016