شنبه 9 مهر 1384

سوريان، سومين طلاي جهان رابراي كشتي فرنگي به ارمغان آورد، ايرنا

بوداپست، ايرنا ‪۸۴/۰۷/۰9‬
خارجي. داخلي. ورزشي.

"حميد سوريان" كشتي‌گير جوان و دلاور كشورمان با پيروزي در ديدار فينال وزن ‪ ۵۵‬كيلوگرم پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني سال ‪ ۲۰۰۵‬جهان در بوداپست مجارستان ، سومين مدال طلاي قهرماني جهان را در تاريخ كشتي فرنگي ايران به ارمغان آورد.


به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به بوداپست، ديدار فينال وزن ‪۵۵‬ كيلوگرم اين مسابقه‌ها جمعه شب در سالن ورزشي "لاژلو پاپ" شهر بوداپست بين "حميد سوريان" از ايران و "پارك يون چول" از كره جنوبي برگزار شد كه كشتي‌گير كشورمان در دو وقت پي در پي با نتيجه نهايي ‪ ۶‬بر ‪ ۴‬برنده اين كشتي شد و مدال طلاي زرين اين مسابقه‌ها را بر گردن آويخت.

در وقت نخست و در يك دقيقه كشتي در سرپا، كشتي‌گير كره جنوبي با سرزير بغل سريع، سوريان را خاك كرد و يك امتياز گرفت.

براي ادامه كشتي در خاك، قرعه "تست" به نام حميد سوريان خورد و او در خاك كشتي‌گير كره‌اي نشست اما حريف نتوانست روي او فن را اجرا كند و يك نمره به سوريان تعلق گرفت.

سپس نوبت به "پارك يون چول" رسيد تا در خاك رقيب ايراني خود بنشيند.

وقتي كه كشتي‌گير كره‌اي در خاك نشست، سوريان كنده فرنگي را به شكل ناقص تاباند تا يك امتياز به او تعلق گيرد و وقت نخست با برتري ‪ ۲‬بر يك كشتي‌گير كشورمان به اتمام رسيد.

دروقت دوم، وقتي "حميد سوريان" در خاك "پارك يون چول" نشست، كشتي‌گير كره جنوبي دو بار فن بارانداز را پي در پي اجرا كرد، اما سوريان با رو كردن كشتي يك امتياز گرفت و نتيجه كشتي ‪ ۳‬بر يك شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بعد ، كشتي‌گير كره‌اي در خاك نشست و سوريان كنده فرنگي او را به زيبايي تمام تاباند و ‪ ۳‬نمره گرفت.

كشتي در وقت دوم با امتياز ‪ ۴‬بر ‪ ۳‬و در مجموع دو وقت با نتيجه ‪ ۶‬بر ‪۴‬ به سود "حميد سوريان" به پايان رسيد و كشتي‌گير كشورمان مدال طلا و كمربند قهرماني جهان را تصاحب كرد. مدال نقره به كشتي‌گير كره جنوبي رسيد و "استفان ماژورس" قهرمان بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از مجارستان و "يرمك كوكي توف" از قزاقستان برنده مدالهاي برنز مشترك شدند.

مدال طلاي "حميد سوريان" در واقع سومين مدال طلاي تاريخ كشتي فرنگي ايران از پيكارهاي جهاني است كه هر سه مدال طلا در وزن ‪ ۵۲‬يا ‪ ۵۵‬كيلوگرم به دست آمده است.

مرحوم "فيروز عليزاده" در پيكارهاي جهاني سال ‪ ۱۹۶۹‬در ماردل پلاتاي آرژانتين ، نخستين مدال طلاي كشتي فرنگي ايران را در وزن ‪ ۵۲‬كيلوگرم براي ايران كسب كرد و "حسن رنگرز" ‪ ۳۲‬سال بعد در مسابقه‌هاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۱‬در شهر "پاتراس" يونان ، طلاي دوم جهان را در وزن ‪ ۵۵‬كيلوگرم براي كشتي فرنگي ايران به دست آورد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26445

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوريان، سومين طلاي جهان رابراي كشتي فرنگي به ارمغان آورد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016