چهارشنبه 11 آبان 1384

رييس فدراسيون وزنه‌برداري آلمان: رضازاده در مسابقات جهاني دوحه با پيراهن آلمان وزنه خواهد زد! رضازاده: سرباز ايرانم، ايسنا

من در دوحه، در دهان آلمان‌ها خواهم زد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


رييس فدراسيون وزنه‌برداري آلمان روز گذشته، در سخناني به يكي از روزنامه‌هاي آلماني گفته بود كه رضازاده در مسابقات جهاني سال 2005 كه هفته‌ي ديگر در دوحه برگزار مي‌شود، با پيراهن تيم ملي وزنه‌برداري آلمان وزنه خواهد زد. در اين راستا حسين رضازاده به خبرنگار ايسنا گفت: عشق من ايران و ولايت است و اين‌ها را با دنيايي عوض نخواهم كرد؛ من سرباز ايران هستم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدال طلاي فوق سنگين در وزنه‌برداري جهان بسيار با ارزش است. باارزش‌تر از آن وقتي است كه در بازي‌هاي المپيك با كسب اين مدال، مي‌توان يكي از سه عنوان مهم المپيك يعني قوي‌ترين مرد جهان را نيز به خود اختصاص داد. اين عنوان كه براي هر كشور و هر قاره‌اي بسيار با اهميت است، با لطف خدا و با همت بالاي حسين رضازاده، پس از بازي‌هاي المپيك سيدني براي ايران به دست آمد. او در اين بازي‌ها به سلطه‌ي ساليان دراز آلمان‌ها و روس‌ها به اين مدال و اين عنوان پايان داد و اينك همه‌ي كشورهاي دنيا به هر قيمتي به دنبال كسب اين عنوان و مدال هستند.

با اين حال، حسين رضازاده دارنده‌ي دو مدال طلاي جهان، دو مدال طلاي المپيك، ركورددار دسته‌ي فوق سنگين و قوي‌ترين مرد جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مي‌گويد:« همه‌ي دنيا دوست دارند مدال طلاي فوق سنگين را داشته باشند، همچنين همه‌ي آنها و به خصوص آلمان‌ها و روس‌ها مي‌خواهند علاوه بر مدال طلا، عنوان قوي‌ترين مرد جهان را نيز داشته باشند. اين كشورها به هر قيمتي در پي كسب اين عنوان و مدال‌ها هستند.»

وي ادامه داد:« به عنوان مثال، پس از بازي‌هاي المپيك سيدني، رييس كميته‌ي ملي المپيك آلمان به هاشمي‌طبا گفته بود كه شما با چه امكانات و برنامه‌اي به مدال طلاي المپيك به عنوان قوي‌ترين مرد جهان دست يافته‌ايد؛ در حالي كه كشور آلمان با امكانات بسيار فراوان و پيشرفته و داشتن قهرماناني همچون روني ولر از شما شكست مي‌خورد و نمي‌تواند به اين عنوان دست يابد. اين افتخاري بزرگ براي مردم ايران است.

رضازاده در ادامه به پيشنهاد تابعيت آلمان‌ها اشاره كرد و گفت:« آلمان‌ها هم از مدتي قبل به دنبال من هستند، تا كنون نيز به صورت غير رسمي صحبت‌هايي كرده‌اند؛ در اين راستا به احتمال فراوان در مسابقات جهاني دوحه نيز با دست پر مي‌آيند تا هر طور كه شده و همان طور كه از قبل هم اعلام كرده‌اند، من را از آن خود كنند و آنها هنوز هم فكر مي‌كنند كه من براي آنها وزنه خواهم زد. پيشنهاد آنها به قدري وسوسه‌انگيز است كه مي‌تواند هر انساني را منحرف كند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قوي‌ترين مرد جهان افزود:« اما من تا كنون به عشق ايران، هموطنانم و ولايتم، وزنه زده‌ام؛ اين اولين پيشنهاد وسوسه‌انگيز براي من نيست. پيش از اين نيز ترك‌ها با ده ميليون دلار به من پيشنهاد تابعيت كرده بودند، همه خوب مي‌دانند كه مبلغ ده ميليون دلار به طور كلي مي‌توانست زندگي من را متحول كند. اما، من جواب آنها را همان موقع دادم و جواب آلمان‌ها را نيز در مسابقات جهاني دوحه خواهم داد. مدال طلاي فوق سنگين و عنوان قوي‌ترين مرد جهان براي ايران است و تا زماني كه توان دارم، اين عنوان را از دست نخواهم داد. من در دوحه در دهان آلمان‌ها خواهم زد.»

اين چندمين پيشنهاد تابعيت براي قوي‌ترين مرد جهان است. ديروز، ترك‌ها به دنبال او بودند؛ امروز آلمان و به طور حتم روز ديگر، كشورهاي ديگر به دنبال بهترين وزنه‌بردار جهان خواهند بود. اما، او بي‌ترديد با توكل به خدا و حمايت از رهبر و به عشق مردم به اين پيشنهادها همچون قبل جواب مي‌دهد. رضازاده تا كنون، با پول بيگانگان وسوسه نشده، اما مسوولان كشور نيز بايد پاسخ فداكاري‌هاي او را بدهند.

Copyright: gooya.com 2016