جمعه 27 آبان 1384

هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري؛ چين قهرمان شد، ايران در مكان دهم ايستاد، ايسنا

قويترين مرد جهان: با حريفانم به راحتي رقابت كردم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري با قهرماني قوي‌ترين مرد جهان به پايان رسيد.

حسين رضازاده قوي‌ترين مرد جهان پس از كسب سومين قهرماني خود در مسابقات جهاني وزنه‌برداري گفت: مسابقه سختي بود، اما من با حريفانم به راحتي رقابت كردم.

قهرمان سه دوره‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري‏، دارنده دو مدال طلاي المپيك، ركورددار دسته فوق سنگين وزنه‌برداري جهان و المپيك و قوي‌ترين مرد جهان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه‌ي قطر گفت: مسابقه بسيار سخت و سنگيني بود؛ در حقيقت مانند يك مسابقه‌ي جهاني برگزار شد و در نهايت هم تنها چند كيلوگرم قهرمان را مشخص كرد.

وي ادامه داد: در دو ضرب كمي بدنم گرفت و مي‌توانستم حتي ركورد جهان را نيز بهبود بخشم.

رضازاده افزود: در حالي كه مسابقه سختي را پشت سر گذاشتيم و همه رقيبان به هم نزديك بودند، من مسابقه‌ي راحتي انجام دادم.


به گزارش ايسنا، پس از اين كه حسين رضازاده با ثبت ركورد 210 كيلوگرم در حركت يك ضرب بعد از قهرمان روسي در مكان دوم قرار گرفت، در حركت دو ضرب با به روي سربردن وزنه 251 كيلوگرم، در اولين حركت خود قهرمان دسته فوق سنگين جهان شد.

وي در حالي در حركت دو ضرب به روي صحنه آمد كه ساير حريفانش از كسب مدال طلا نااميد شده بودند و رضازاده با همان ركورد 251 كيلوگرم نشان داد كه قوي‌ترين مرد جهان است.

وي در دومين حركت دو ضرب، درخواست وزنه 263 كيلوگرم را كرد كه با ثبت اين ركورد مي‌توانست ركورد مجموع جهان را افزايش دهد؛ اما، موفق به مهار اين وزنه نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين رقابت بسيار سنگين و فشرده كه چگيشف روس در حركت يك ضرب به مدال طلا رسيد، در حركت دو ضرب با به روي سر بردن وزنه‌هاي 240 و پس از آن 246 كيلوگرم، در مجموع با 457 كيلوگرم در مكان دوم ايستاد، جابر سعيد سالم از قطر نيز با به روي سر بردن وزنه‌هاي 201 و 245 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب در مجموع با ركورد 446 كيلوگرم و كسب سه مدال برنز به كار خود پايان داد.


** در پايان هفتاد و چهارمين دوره مسابقات وزنه‌برداري در دوحه قطر تيم ايران با كسب دو مدال طلا و يك مدال نقره در مكان دهم قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، مسابقات جهاني وزنه‌برداري كه دوحه برگزار شد با قهرماني تيم چين به پايان رسيد.

در اين رقابت‌ها، تيم چين با هشت وزنه‌بردار ‌10 مدال طلا‏، پنج مدال نقره و يك مدل برنز و با ‌8 / ‌595 امتياز به عنوان قهرماني دست يافت.

تيم روسيه با هشت وزنه‌بردار، پنج مدال طلا، پنج مدال نقره و يك مدال برنز و ‌8 / ‌545 امتياز دوم شد و تيم بلاروس با يك مدال طلا و يك مدال نقره و ‌5 / ‌314 امتياز در مكان سوم جدول رده‌بندي قرار گرفت. تيم ملي ايران هم كه با چهار وزنه‌بردار در اين مسابقات شركت كرده بود با ‌4 / ‌215 امتياز مكان دهم رده‌بندي امتيازي را به خود اختصاص داد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27405

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري؛ چين قهرمان شد، ايران در مكان دهم ايستاد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016