سه شنبه 22 آذر 1384

وحيد هاشميان در ارزيابي گروه D: مكزيك تيمي دونده و تكنيكي است، پرتغال هيچ‌گاه در نتيجه‌گيري تعادل نداشته، ايسنا

- آنگولا تيمي كه شايد شگفتي‌ساز باشد

وحيد هاشميان

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

مهاجم تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: كار كردن روي مسايل بدني، تمركز بر روي تاكتيك‌هاي دفاعي و دوندگي بازيكنان مي‌تواند به تيم ملي در جام جهاني كمك كند.

وحيد هاشميان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تمام تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني از قدرت بالايي برخوردارند، چرا كه هيچ يك از تيم‌ها با شانس به اين مسابقات صعود نكرده‌اند و با پشت سر گذاشتن مسير دشوار توانسته‌اند به اين جايگاه برسند.

وي درباره‌ي قرعه‌كشي رقابت‌هاي جام جهاني گفت: تمام گروه‌هاي هشت گانه دشوار هستند و نمي‌توان هيچ گروهي را آسان تصور كرد. چرا كه همه‌ي تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني با انگيزه‌ي بالا قصد ارايه‌ي بهترين نمايش را دارند.

هاشميان درباره‌ي گروهي كه در آن تيم ملي با مكزيك، پرتغال و آنگولا هم‌گروه است تصريح كرد: خوشبختانه يكي از بازي‌هاي مكزيك در جام كنفدراسيون‌ها را مشاهده كرده‌ام. آنها تيمي دونده و بسيار تكنيكي هستند و كمتر از پاس‌هاي هوايي استفاده مي‌كنند. مشكل آنها اين است كه در بازي قدرتي ضعف دارند و ما مي‌توانيم با استفاده از همين ضعف در مقابل آنها اميدوار به نتيجه‌گيري باشيم. هر چند كه در مجموع مكزيك تيم بسيار خوبي است.

وي پرتغال را تيمي پرنوسان ارزيابي كرد و گفت: به غير از رقابت‌هاي يورو 2004 پرتغال هيچ گاه در نتيجه‌گيري و بازي تعادل نداشته هر چند كه آنها بازيكنان بسيار خوبي دارند و شايد آنها سخت‌ترين تيم اين گروه باشند.

هاشميان در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا با ابراز بي‌اطلاعي از وضعيت تيم آنگولا گفت: بي‌ترديد تيمي كه موفق به حذف نيجريه شده تيم بسيار خوبي است و شايد بتواند شگفتي‌ساز باشد. آنها بازيكناني دارند كه در ليگ‌هاي اروپايي بازي مي‌كنند و ممكن است كه شناخت خوبي از فوتبال اروپا داشته باشند؛ اما، شايد كم تجربگي بازيكنان آنها بتواند براي اين تيم مشكل ايجاد كند.

وي گروه ‌D را گروهي سخت و آسان توصيف كرد و افزود: سخت به آن جهت كه تمام تيم‌ها با انگيزه‌ي بالا و براي كسب نتيجه به ميدان مي‌آيند و آسان به اين دليل كه مي‌توانيم با برنامه‌ريزي و برگزاري اردوهاي منسجم و ديدارهاي دوستانه سرنوشت خود را در دست گيريم. فوتبال ورزشي است كه پيش بيني آن بسيار مشكل است اما همه چيز به خود ما بستگي دارد. اگر موفق شويم با انجام ديدارهاي دوستانه با تيم‌هاي قدرتمند خود را‌ آماده كنيم مي‌توانيم هر چه بيشتر خود را قدرتمندتر كنيم. آنچه كه مسلم است اين است كه تيم‌هاي آسيايي راه يافته به جام جهاني بايد در مقايسه با ديگر تيم‌ها به لحاظ برنامه‌ريزي قدرتمندتر باشند.

هاشميان افزود: تيم ملي فوتبال ايران توانايي بالايي دارد. اما بايد با كار بيشتر بر روي مسايل بدني، تاكتيك دفاعي و دوندگي تيم منسجم‌تري را آماده‌ي مسابقات كنيم. استفاده از سيستم بسته‌ مي‌تواند در برابر تيم‌هايي نظير پرتغال و مكزيك كه براي پيروزي‌هاي پر گل مقابل تيم‌هايي مانند ايران صف‌آرايي مي‌كنند بهترين حربه باشد.

وي درباره‌ي شهرهاي ميزبان ايران در جام جهاني آلمان گفت: از لايپزيك اطلاعي ندارم چرا كه تا به حال در اين شهر در مسابقه‌ي فوتبالي شركت نكرده‌ام. اما فرانكفورت و نورمبرگ ورزشگاه‌هاي شناخته شده‌اي براي بازيكنان ايراني حاضر در بوندس‌ليگا است.

وي در بخش ديگري از گفت‌وگو با ايسنا به وضعيت خود اشاره كرد و افزود: پيش از تورنمنت چهارجانبه تهران به رغم اين كه نتوانسته بودم در آلمان گلزني كنم اما وضعيت بدني بسيار خوبي داشتم و پس از بازگشت به آلمان پس از تغييراتي كه در تيم صورت گرفته بود توانستم شرايط خوبي را به دست بياورم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشميان در پاسخ به اين پرسش كه آيا به واقع ارتباطي قلبي ميان تو و نويرورر وجود دارد گفت: در تيم‌هايي كه مربيان آن از شيوه‌ي هجومي استفاده مي‌كنند مي‌توانم گلزني كنم. سال گذشته تنها به اين دليل نتوانستم در بايرن موفق به گلزني شوم كه كمتر فرصت حضور در زمين را داشتم. امسال نيز هانوفر نياز به بازيكني بازي‌ساز دارد كه بتواند توپ‌هاي خوبي را در اختيار مهاجمان قرار دهد.

وي افزود: پيش از انجام تغييرات در تيم، هانوفر بسيار محتاط بازي مي‌كرد و در آن زمان نيز گفتم كه تيم نمي‌تواند با اين شيوه نتيجه‌گيري كند. اما تيم ما پتانسيل بسيار خوبي دارد و پس از تغييرات در چهار بازي گذشته موفق شديم نتايج خوبي كسب كنيم. هر چند كه در ديدار با گلادباخ نيز نمايش خوبي از خود ارايه نكرديم.

هاشميان درباره‌ي ديدار آينده‌ي هانوفر گفت: بايد در ورزشگاه لوركوزن به مصاف اين تيم برويم. ما تنها به فكر كسب نتيجه‌ي خوب در اين ديدار هستيم. اين آخرين ديدار ما در بوندس‌ليگا پيش از تعطيلات ژانويه است.

وي در پايان تصريح كرد: به دليل رقابت‌هاي جام جهاني تعطيلات ژانويه زودتر به پايان خواهد رسيد و تيم‌هايي كه به مراحل بالاي جام حذفي صعود كرده‌اند نيز بايد چهار، پنج روز كمتر نسبت به ساير تيم‌ها در تعطيلات باشند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27899

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وحيد هاشميان در ارزيابي گروه D: مكزيك تيمي دونده و تكنيكي است، پرتغال هيچ‌گاه در نتيجه‌گيري تعادل نداشته، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016