پنجشنبه 7 ارديبهشت 1385

علي‌آبادي در مجمع شنا‌: هر ركوردشكن شنا ۱۰ ميليون جايزه مي‌گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني براي اولين بار در مجمع عمومي فدراسيون هاي ورزش شركت كرد و گفت: دليل حضور من در مجمع شنا به دليل اهميتي است كه ما براي رشته‌هاي پايه قائل هستيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت‌بدني در اين مجمع با تاكيد بر تخصيص امكانات بيشتر به ورزش‌هاي پايه گفت‌: متاسفم كه در كشور 120 مكان ورزشي به ميزان يك ميليارد و 700 ميليون تومان اجاره داده مي‌شود و اين غارت است.

وي ادامه داد‌: براي يك زمين چمن ملي ماهي 300 هزار تومان، يك استخر قهرماني يك ميليون و 200 هزار تومان و يك استخر مرغوب 150 هزار تومان اجاره داده مي‌شود. مطمئن باشيد من اين راه را ادامه نمي‌دهم و اين مطلب را از ورزش پاك مي‌كنيم.

رييس سازمان تربيت‌بدني ادامه داد‌: تا اين مجموعه‌هاي ورزشي درست نشود، ورزش تكان نخواهد خورد.‌ من به يك استان مي‌روم و مي‌بينيم از اقوام هيات‌ها 35 نفر در ادارات تربيت بدني كار مي‌كنند و اين يعني صرف بودجه از بودجه‌ي ادارات كل تربيت‌بدني استان‌ها. بر همين اساس، سالي 120 ميليون هزينه افرادي مي‌شود كه ‌كارآيي ندارند. به همه استان‌ها اعلام كرده‌ام كه اگر حتي يك نفر را با چنين شرايطي ببينم، مديركل تربيت‌بدني را تعويض خواهم كرد.

وي ادامه داد‌: ما طي اين مدت دو ميليارد و 800 ميليون تومان در سازمان صرفه‌جويي كرديم و از اين مبلغ 500 ميليون تومان به صندوق حمايت از پيشكسوتان و يك ميليارد و 400 هزار تومان به استان‌ها كمك كرديم.

مهندس علي آبادي پيرامون سياست كلان ورزش گفت‌: سياست كلان سازمان تربيت‌بدني استفاده از تمام پتانسيل‌هاي ورزشي است. ‌بايد از نيروهاي بالقوه‌اي كه در مراكز مختلف مثل آموزش و پرورش، نيرو‌هاي مسلح، بسيج، وزارت كار و... وجود دارد, استفاده كنيم.

وي در رابطه با اختصاص اعتبار به استان‌ها و رشته‌هاي ورزشي گفت‌: يك بخش از اين امكانات به ورزش‌هايي بومي توانا در استان‌ها تعلق مي‌گيرد. بخش ديگر به ورزش‌هاي پايه شامل شنا، دوو ميداني، ژيمناستيك، قايقراني و تيراندازي تعلق مي‌گيرد.

علي‌آبادي بخش سوم را متعلق به ورزش‌هاي مدال‌آور ذكر كرد و افزود‌: امروز در دنيا 500 مدال سال به اين پنج رشته تعلق دارد كه سياست سازمان نيز تقويت اين رشته‌هاست. اگر شنا، قايقراني و... به حركت درآيد، مي‌تواند ما را در آسيا و المپيك چند پله بالا ببرد و جايگاهمان را ارتقا دهد. ما با تقويت اين پنج رشته مي‌توانيم يك جهش جدي در سطح ايران و جهان به وجود آوريم.

معاون رييس جمهور در خصوص اعتبارات اختصاص يافته به رشته‌ي شنا گفت‌: در نخستين قدم بيش از 100 استخر در اختيار همه‌ي هيات‌ها قرار مي‌گيرد و هر هيات استاني يك استخر در اختيار خواهد داشت. مرحله‌ي دوم اختصاص يك استخر به بانوان و يك استخر به مردان در هر استان است كه من از اين حركت حمايت جدي مي‌كنم. مرحله‌ي سوم هيات‌هاي شهرستاني است كه استخر اختصاصي در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص بودجه‌ي هيات‌ها در سال آينده گفت‌: سال آينده به هر هيات استاني 200 ميليون تومان بودجه و هر هيات شهرستان 10 ميليون بودجه تعلق مي‌گيرد. اين در حالي است كه بودجه هيات‌هاي ورزشي در سال آينده حدود سه برابر مي‌شود.

رييس سازمان تربيت‌بدني در پايان اين نويد را به شناگران داد كه از اين پس هر شناگري موفق به ركورد شكني شود، به شناگر، مربي و هيات شناي استان مذكور 10 ميليون تومان جايزه تعلق مي‌گيرد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29795

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي‌آبادي در مجمع شنا‌: هر ركوردشكن شنا ۱۰ ميليون جايزه مي‌گيرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016