يكشنبه 16 مهر 1385

حسين رضازاده باز هم قهرمان جهان شد، بی بی سی

حسين رضازاده، وزنه بردار ايرانی و دارنده دو مدال طلای المپيک، برای چهارمين بار به مقام قهرمانی دسته سنگين وزن جهان رسيد.

اين ورزشکار ايرانی در حالی در رقابت های جهانی در دومينيکن شرکت کرد که هر 9 نفر عضو ديگر تيم وزنه برداری ايران به دليل مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ از اين مسابقات محروم بودند.

حسين رضازاده که خود رکورد جهانی و المپيک در دسته سنگين وزن را در اختيار دارد، شنبه شب (7 اکتبر) موفق شد وزنه های 202 کيلوگرمی و 246 کيلوگرمی را در حرکات يک ضرب و دو ضرب بالای سر برده و هر سه مدال طلای يک ضرب، دو ضرب و مجموع را به گردن بياويزد.

وی پيش از اين سه بار در مسابقات جهانی وزنه برداری و دو بار نيز در المپيک های سال 2000 سيدنی و 2004 آتن به مقام قهرمانی رسيده بود.

حسين رضازاده در حالی به مقام قهرمانی دست يافت که با رکوردهای پيشين خود فاصله داشت، اما در غياب دو رغيب اصلی او از قطر و بلغارستان ساير شرکت کنندگان نتوانستند تهديد جدی برای او ايجاد کنند.

به نظر می رسد قهرمانی مجدد رضازاده تا حدی به فضای بحران زده ورزش وزنه برداری ايران، که پس از نتيجه مثبت دوپينگ اکثر اعضای تيم بوجود آمده است، کمک کند.

مسئولان ورزش ايران دو هفته پيش و در پی اعلام نتيجه آزمايش دوپينگ اعضای تيم، اعلام کردند که سفر تيم وزنه برداری اين کشور به مسابقات جهانی لغو شده است.

با اين حال فدراسيون جهانی وزنه برداری اجازه شرکت حسين رضازاده، تنها وزنه بردار ايرانی که نتيجه آزمايش دوپينگش منفی بود، را صادر کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محروميت وزنه برداران ايران از مسابقات جهانی 2006 دومينيکن در شرايطی رخ داد که تيم اين کشوربه تازگی يک دوره محروميت را به دليل دوپينگ پشت سر گذاشته بود.

مقام های فدراسيون وزنه برداری و مسئولان ورزش ايران اميدوارند اين تيم برای شرکت در مسابقات آسيايی دوحه، پايتخت قطر، دچار مشکل محروميت نشود.




دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31678

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين رضازاده باز هم قهرمان جهان شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016