سه شنبه 21 آذر 1385

تيم ملی بسکتبال ايران با شکست ژاپن، پس از ۱۳ سال به نيمه نهايی بازی‌های آسيايی راه پيدا کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازيهای آسيايی دوحه


تيم ملی بسکتبال ايران با پيروزی مقابل ژاپن به مرحله‌ی نيمه نهايی بازی‌های آسيايی دوحه راه پيدا کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه، در ادامه‌ی رقابت‌های بسکتبال بازی‌های آسيايی دوحه، تيم ملی بسکتبال ايران در مرحله‌ی يک چهارم نهايی به مصاف تيم ملی ژاپن رفت که در پايان با ارايه‌ی يک بازی زيبا توانست حريف خود را با نتيجه‌ی ۶۸ بر ۶۴ شکست دهد.

تيم ملی بسکتبال ايران با اين پيروزی به جمع ۶ تيم برتر بازی‌های آسيايی دوحه راه يافت.

***

حامد حدادی پس از پيروزی تيم ملی بسکتبال:
رويای ما رسيدن به ديدار نهايی است
ژاپن را از خواب بيدار کرديم
بعضی از بازيکنان NBA حضور دارند

عضو تيم ملی ايران پس از صعود به جمع چهار تيم برتر رقابت‌های بسکتبال بازی‌های آسيايی گفت: رويای ما رسيدن به ديدار نهايی مسابقات است و برای رسيدن به اين رويا تمام تلاش خود را خواهيم کرد.

حامد حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه، درباره‌ی ايران برابر ژاپن اظهار کرد: سه روز در انديشه‌ی اين بازی بوديم. می‌دانستيم که ديدار راحتی نخواهد بود. ژاپن از قدرت‌های اصلی بسکتبال آسياست. اما معتقدم که آنها در خواب بودند و ما با پيروزی‌مان برابر اين تيم به آنها شوک وارد کرديم. آنها فکر می‌کردند که بازی آسانی را مقابل ايران پيش روی دارند اما، ما نظريه‌ی مخالف آنها را به اثبات رسانديم.

وی افزود: در بعضی از دقايق بازی از حريف عقب افتاديم که اين مساله باعث شد که روحيه‌ی تيم پايين بيايد اما، ما چون به فينال فکر می‌کرديم تمام توان خود را گذاشتيم و موفق شديم با پيروزی برابر اين تيم به ديدار نيمه نهايی رقابت‌ها صعود کنيم.

حدادی درباره‌ی ديدار نيمه نهايی گفت: به احتمال زياد بايد با قطر بازی کنيم اما، برايمان فرقی نمی‌کند که تيم بعدی چه تيمی خواهد بود، چرا که ما تنها رويای‌مان رسيدن به ديدار نهايی است. اگر قطر از بازيکنان کشور خود استفاده می‌کرد تضمين می‌دادم که به فينال می‌رسيديم اما، آنها از بازيکنان کشورهای آفريقايی استفاده می‌کنند و در واقع منتخب کشورهای خارجی است.

وی در پايان سطح رقابت‌های بسکتبال بازی‌های آسيايی دوحه را عالی توصيف کرد و افزود: تيم‌های قوی در اين مسابقات حضور دارند. همچنين شاهد حضور بعضی از بازيکنان NBA در اين رقابت‌ها هستيم. اميدوارم که بتوانيم با رسيدن به ديدار نهايی دل مردم ايران را شاد کنيم.

***

سرمربی تيم ملی بسکتبال پس ازپيروزی بر ژاپن:
مسابقه‌ی سختی را پشت سر گذاشتيم
سه امتيازی‌های ما گل می‌شد، با اختلاف بيشتری می‌برديم
دوست داريم با قطر بازی کنيم


سرمربی تيم ملی بسکتبال ايران پس از پيروزی مقابل ژاپن و راه‌يابی به مرحله‌ی نيمه نهايی بازی‌های آسيايی گفت: مسابقه بسيار سختی را پشت سر گذاشتيم.

فردريک اونيکا، سرمربی نيجريه‌ای تيم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه، اظهار کرد: اين بازی پلی آف بود که برای حضور در جمع چهار تيم برتر می‌جنگيديم. اين چنين بازی‌هايی که قرار است چهار پله بالا روی يا چهار پله سقوط کنی، بسيار سخت است. رقابت نزديکی با ژاپن داشتيم و سعی کرديم خوب دفاع و ريباند کنيم. متاسفانه ۳ امتيازی‌های ما گل نشد واگرنه با اختلاف بيشتری پيروز می‌شديم.

اونيکا ادامه داد: در اين مسابقه پراسترس، فشار زيادی روی نفرات ما بود اما، سعی کرديم آنها را آماده نگه داريم. مهدی کامرانی و صمد نيکخواه در آخر خوب کار کردند و سعی کرديم شماره ۱۰ ژاپنی‌ها را نگه داريم.

وی در رابطه با بازی‌ همراه با نوسان تيم ايران در برخی مسابقات به ايسنا گفت: بايد قبول کنيم که تيم ما تا به حال در اين گونه رقابت‌ها حضور نداشته و برخی مواقع بازيکنان از لحاظ روحی بر هم می‌ريزند و تحت فشار بازی قرار می‌گيرند. در واقع ما هم تمرين می‌کنيم و تجربه به دست می‌آوريم و هم مسابقه می‌دهيم که کار سختی است. البته در ساير تيم‌ها نيز اين نوسان ديده می‌شود.

اونيکا در پايان در خصوص رقيب ايران در نيمه نهايی گفت: هنوز نمی‌دانيم با قطر بازی داريم يا چين تايپه اما، دوست داريم با قطر روبرو شويم تا اشتباهات بازی قبل با آنها را جبران کنيم. در بازی قبل خوب کار نکرديم و بازيکنان تمرکز نداشتند اما، حالا همه چيز را راجع به قطر می‌دانيم.

***

مربی تيم ملی بسکتبال:
حاصل تلاش يک کادر هماهنگ بود
اميدوارم مدال‌آور باشيم


مربی تيم ملی بسکتبال ايران پس از پيروزی مقابل ژاپن گفت: از اين که توانستيم پس از ۱۳ سال بسکتبال را دوباره به جمع چهار تيم برتر آسيا برسانيم بسيار خوشحاليم.

مهران حاتمی درباره‌ی پيروزی تيم ملی بسکتبال ايران مقابل ژاپن به خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه، گفت: بازيکنان ما بازی را بسيار خوب و زيبا شروع کردند، هر چند که در ادامه تا حدودی دچار افت شديم اما، با صحبت‌هايی که با بازيکنان داشتيم آرامش روحی و روانی را به آنها بازگردانده و خوشبختانه بازی را در دست گرفتيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بازيکنان ما در اين ديدار بسيار حرفه‌ای عمل کرده و در حالی که ما در اواخر بازی از حريف عقب افتاده بوديم امتيازها را جبران کرده و پيروز ميدان شديم. بازيکنان ما در اين ديدار از هيچ تلاشی فروگذار نکرده و از تمام توان خود برای پيروزی بهره گرفته‌اند. بنابراين بايد اين پيروزی را به نام تمامی اعضای تيم ملی و مربيان نوشت چرا که اين صعود حاصل تلاش يک کادر هماهنگ بود.

حاتمی با اشاره به قدرت فراوان ژاپن گفت: ژاپن يکی از قهرمانان نامی آسيا و از مدعيان جهانی اين رشته است. ژاپنی‌ها فکر نمی‌کردند که بازيکنان ايران تا اين اندازه آماده و سرحال باشند و موفق به ارايه بازی به اين زيبايی شوند. اما، خوشبختانه بازيکنان ما مزد زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود در چند ماه اخير را با اين پيروزی گرفتند.

مربی تيم ملی درباره‌ی ديدار آينده ايران در مرحله نيمه نهايی بازی‌های آسيايی دوحه گفت: به احتمال فراوان بازی آينده ما مقابل کشور ميزبان يعنی قطر خواهد بود. با بازی که بازيکنان ما مقابل ژاپن و کره انجام داند به پيروزی برابر قطر بسيار خوشبين هستيم. اگر داوری مشکلی نداشته باشد و از کشور ميزبان حمايت بی‌مورد صورت نگيرد ما می‌توانيم قطر را از پيش رو برداشته و به فينال راه يابيم. اميدوارم که اين اتفاق افتاده و مدال ارزشمندی را برای کاروان ايران کسب کنيم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32375

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملی بسکتبال ايران با شکست ژاپن، پس از ۱۳ سال به نيمه نهايی بازی‌های آسيايی راه پيدا کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016