يكشنبه 18 فروردين 1387

مصاحبه جهان ورزش با علي كريمي، دوست دارم به ايران برگردم

مدت زمان زيادي است كه علي كريمي از مصاحبه كردن طفره مي رود وبا هيچ رسانه اي مصاحبه نمي كند.البته برخي اوقات مدير برنامه هاي او نظرات كريمي را به رسا نه ها منتقل مي كند اما به هر حال جادوگر از مصاحبه مستقيم طفره مي رود .با اين همه خبرنگار جهان ورزش در امارات مصاحبه اختصاصي را با اودر مورد تيم ملي ومسائل ديگرانجام داده كه مي خوانيد.علي كريمي مي گويد دوست دارم به ايران برگردم.

* برآورد شما از بازي ايران و كويت
- متأسفانه نتيجه‌اي كه با كويت كسب كرديم، راضي كننده نبود و مي‌شد از اين بهتر نتيجه گرفت. تمام بچه‌ها تلاش خودشان را كردند. فوتبال جذابيتش در همين غير پيش‌بيني بودن نتايجش است.

* روحيه تيم قبل از شروع بازي در چه حدي بود؟
- ما از نظر روحي خوب بوديم. كسي انتظار اين شروع طوفاني را از ما نداشت. شما ديديد كه بعد از به ثمر رساندن گل بچه‌ها چگونه شادي كردند. اين خود نشانگر آمادگي بالاي روحي بازيكنان بود.

* تيم ما در چند مسابقه بود كه گل نزده بود كه حداقل اين طلسم شكسته شد.
- ما در ايام عيد در اردو بوديم. تمام بچه‌ها عهد كرده بودند كه به مردم و خانواده‌هايشان عيدي بدهند. اين باعث شده بود كه تمام بازيكنان با انگيزه بالايي وارد زمين شوند و اين عزم و اراده بود كه ما مي‌توانستيم كه در دقايق ابتدايي بازي به دو گل دست يابيم.

* عملكرد بازيكناني كه تازه به تيم ملي پيوستند، چطور بود؟
- بعضي از بازيكنان اولين بازي رسمي خودشان را انجام مي‌دادند. به نظر من خوب بازي كردند و ما بايد به آنها فرصت بدهيم تا تجربه لازم را كسب كنند. شما مطمئن باشيد آنها در آينده حرف براي گفتن بسيار دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* ما دو بر صفر از حريف جلو افتاديم اما نتوانستيم تيم را حفظ كنيم.
- من احساس مي‌كردم كه نيمه اول را با همين نتيجه به رختكن برويم، اما متأسفانه با يك اشتباه فردي كه جزء فوتبال است، دروازه تيم ما باز شد كه مايه نگراني من شد چون فاصله حريف با ما به حداقل رسيد. اين باعث شد كه با استرس نيمه دوم را شروع كنيم.

* اين نتيجه نگران كننده نيست؟
- من از مردم، مطبوعات، رسانه‌ها و تمامي علاقمندان تقاضا دارم كه به تيم ملي فرصت بدهند. اسكلت تيم تغيير كرده و بازيكنان براي هماهنگ شدن احتياج به زمان دارند. اميدوارم كه اين فرصت باشد و ما بتوانيم هماهنگ شويم تا بتوانيم در بازيهاي آينده نتايج بهتري بگيريم.

* چه زماني از بازي ملي خداحافظي مي‌كنيد؟
- ببينيد، هر آغازي، پاياني هم دارد. من دوست دارم كه با يك خاطره خوب از فوتبال ملي خداحافظي كنم. اميدوارم كه بتوانيم به جام جهاني صعود كنيم و بعد از آن از فوتبال ملي خداحافظي كنم و جاي خودم را به يك بازيكن جوانتر بدهم.

* يك كم از جو تيم ملي جدا شويم. وضعيت شما در باشگاه قطر چطور است؟
- من در روزهاي اول حضورم در ليگ قطر شروع خوبي نداشتم اما با گذشت زمان با تيم هماهنگ شدم و در حال حاضر هم خودم و هم مسئولين باشگاه راضي هستيم.

* شما در امارات بازي كرده‌ايد و الان در قطر كار مي‌كنيد. نگاه مسئولان باشگاه‌هاي اين دو كشور به بازيكنان خارجي چگونه است؟
- ببينيد، نگاه بعضي‌ها به باشگاه‌هاي عربي اين است كه چون آنها پول دارند، كاري به بازيكن ندارند اما اين نگاه درستي نيست. توقع مسئولين باشگاه‌هاي عربي از بازيكنان خارجي، چه ايراني، چه برزيلي و حتي آفريقايي بسيار زياد است. شما مرتب تحت فشار روحي هستي و همه ازشما توقع دارند كه يك تنه بتواني شق‌القمر كني.

* از انتخاب باشگاه قطر راضي هستي؟
- من از باشگاه قطر اطلاعات كافي نداشتم و قراردادم دو ساله است كه بعد از اتمام آن بايد براي باشگاه آينده‌ام با اطلاعات بهتري بتوانم انتخاب خوبي داشته باشم.

* آيا بعد از اينكه قراردادت با القطر تمام شد، قصد داري به اروپا برگردي؟
-من به خاطر خانواده‌ام دوست دارم برگردم ايران و فوتبالم را در ايران ادامه بدهم. من تجربه بازي در يكي از بهترين تيم‌هاي دنيا (بايرن مونيخ) را دارم و فكر مي‌كنم تجربه خوبي بود و دوست ندارم كه به اروپا برگردم.

* اگر از يك تيم آمريكايي پيشنهاد داشته باشي، مي‌پذيري؟
- از آمريكا بدم نمي‌آيد اگر تا آن زمان پيشنهادي داشتم، بر روي آن هم فكر مي‌كنم. چيزي در فوتبال و زندگي فوتبالي قابل پيش‌بيني نيست.

* به عنوان آخرين سئوال، آينده فوتبال ايران را چگونه مي‌بينيد؟
- ببينيد ما از امكانات بسيار ضعيفي برخوردار هستيم. فوتبال ما احتياج به برنامه‌ريزي بلند مدت دارد. فدراسيون بايد از مشاورين خارجي براي پيشرفت فوتبال استفاده كند. شما مطمئن باشيد با توجه به نيروي انساني خلاق و پويايي كه داريم، اگر تحت مشاوره‌هاي درست قرار بگيريم، حرف اول و آخر را در فوتبال آسيا خواهيم زد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36416

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصاحبه جهان ورزش با علي كريمي، دوست دارم به ايران برگردم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016