يكشنبه 1 ارديبهشت 1387

ارغوان رضایی در تیم ملی تنیس ایران، شیرزنان

فرشته موحد

باورش برای شنوندگان سخت است هر زمانی که از وجود تنیس حرفه ای زنان در ایران صحبت می کنیم. شاید یکی از دلایلش حضور کمرنگ زنان در این رشته باشد. حتی تا چندی پیش هیچکس نمی توانست دختران تنیسور کشورمان را به دلیل نوع پوشش این ورزش در میادین بین المللی تصور کند ولی با تصویب لباس تنیسورها با پوشش اسلامی همه چیز فرق کرد. وقتی ارغوان رضایی به عنوان یکی از تنیسورهای مطرح جهان معرفی شد، همگان به این می اندیشیدند که چرا به نام ایران بازی نمی کند و مسابقه نمی دهد. حال با تصویب لباس پوشیده تنیس زنان ایران می تواند اولین تیم ملی را در سال جدید تشکیل دهد و با ابراز علاقه مندی رضایی، او را نیز در کنار خود داشته باشند. حال باید به برنامه ریزی درست مسئولین و استفاده صحیح از توانایی های تنیسورها چشم دوخت تا ببینیم آینده این ورزش چه خواهد شد. برخی از این برنامه ها را در گفت و گو با خانم عزیزی نائب رئیس بخش بانوان فدراسیون تنیس می خوانیم:

خانم عزیزی از وضعیت تنیس بانوان بگویید.

ما دختران تنیسور خوبی داریم. خوشبختانه لباس با پوشش اسلامی نیز تصویب شده است و اولین قدم برای اعزام تیم های ما به مسابقات بین المللی همین مسئله بود که خدارا شکر حل شد.

برنامه هایتان برای این ورزش چیست؟

فعالیتهایمان را ادامه می دهیم تا به مرحله تولید برسد. هم اکنون نیز پرورش و برنامه ریزیها برای تیم ملی مدون شده است.

تیم ملی داریم؟

تا کنون به طور رسمی و جدی تیم ملی نداشته ایم. ولی امسال این کار را در برنامه هایمان خواهیم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برای توسعه این ورزش برنامه هایتان چیست؟

برنامه راهبردی 5 ساله تنظیم کرده ایم. در این 5 سال، هر سال به طور جداگانه برنامه خاص خود را خواهد داشت. طی امسال بیشتر زیر ساختی و زیربنایی عمل می کنیم. متاسفانه تاکنون با توجه به محدودیت ها حرکت بسیار کند بوده است بنابراین ما به شناسایی منابع پرداخته ایم و با مرتفع کردن آنها حرکت را سریعتر خواهیم کرد. برای این کار باید در آسیا حداقل با کشورهای هم سطح خودمان بازی کنیم تا به ارتقاء خود کمک کنیم.

و برنامه های دیگر؟

از کارهای دیگری که برای توسعه تنیس انجام خواهیم داد ارتقاء سطح آموزشی مربیان، برگزاری مسابقات کشوری و رایزنی با آموزش و پرورش و شهرداری است. البته اینها همه طرحهای اولیه است و تنها با حمایت مسئولین عملی خواهد شد.

در خصوص استعدادیابی اگر بخواهیم از آموزش و پرورش شروع کنیم بحث مینی تنیس را خواهیم داشت. به عقیده من اگر این رشته را جزء یکی از رشته های ورزشی قابل استفاده در مدارس معرفی کنیم، مطمئنا نتیجه خواهیم گرفت.

در شهرداری برنامه به چه صورت پیگیری می شود؟

با توجه به لباس تایید شده احتمالا زمینهای تنیس در پارکها برای خانم ها راه اندازی خواهد شد. کمااینکه در بسیاری از شهرها این مسئله پیش بینی شده است و حتی بعضی از استانها نیز از تهران جلوتر هستند.

اکثر افراد بر این باورند که تنیس ورزش پولدارهاست. نظر شما در این رابطه چیست؟

در حال حاضر اگر به تمام رشته های ورزشی نگاه کنیم به صورت تخصصی مدارسی ایجاد شده است که آن رشته را هم از لحاظ عملی و هم از لحاظ فنی با هم آموزش می دهند. تنیس در مقایسه با ورزشهای دیگر نه تنها ورزش پولدارها نیست بلکه در بیشتر موارد به آن کم لطفی نیز می شود. تنیس برای همه عموم است. حتی دستمزد مربیان نیز از خیلی از ورزشها کمتر است.

برای تیم ملی مربی خارجی می آورید؟

فعلا مشخص نیست. آموزش مربیان در 3 سطح یک و 2 و3 وارتقاء سطح آنها از اهداف اولیه ما است تا بتوانیم از مربیان ایرانی استفاده کنیم.

برای اتنخاب نفرات تیم ملی چه کارهایی انجام خواهید داد؟

امسال 3 دوره مسابقات کشوری برگزار می کنیم تا بهترین نفرات را برای تیم ملی انتخاب کنیم. ما در ایران بازیکنان و استعدادهای خوبی داریم و تنها باید آنها شناسایی و تقویت کنیم.

از ارغوان رضایی نیز برای حضور در تیم دعوت کرده اید؟

بله، در ترکیب تیم ملی صددرصد ارغوان رضایی را نیز خواهیم داشت. طی صحبتهایی که با وی داشته ایم تمایل خود را برای حضور در تیم ملی ایران ابراز کرده است و با پوشش اسلامی در تیم ما خواهد بود.

آیا به طور دائم در تیم می ماند؟

اینکه به چه صورت در تمرینات ما حضور داشته باشد هنوز مشخص نشده است.

آینده تنیس بانوان را چگونه می بینید؟

با توجه به گذشته تنیس بانوان پیش بینی آینده بسیار سخت است ولی اگر براساس برنامه پیش رویم با علاقه شدید تنیسورها مواجه می شویم و آینده خوبی خواهیم داشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36599

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ارغوان رضایی در تیم ملی تنیس ایران، شیرزنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016