دوشنبه 31 تير 1387

هشدار به المپيکی ها! مدير کل فرهنگی سازمان تربيت بدنی: خالکوبی و مصاحبه با رسانه های بيگانه ممنوع، مهر


خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مدير کل فرهنگی سازمان تربيت بدنی و دبير کل ستاد نظارت فرهنگی بازيهای آسيايی، جهانی و المپيک، ورزشکاران اعزامی به پيکارهای المپيک پکن را از عواقب هر گونه گفتگو با رسانه های بيگانه و انجام عمل غير اخلاقی خالکوبی آگاه کرد.
محمود صيدانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه "ورزشکاران سفيران جمهوری اسلامی ايران هستند"، اظهارداشت: ورزش ايران در بسياری از رشته ها توانايی رقابت پاياپای با تيم های پيشرفته جهانی را ندارد اما در بحث اخلاقيات ورزشکاران ما می توانند رقابتی جدی با حريفانشان داشته باشند و مدال طلای اين رويارويی را از آن خود کنند.

وی تاکيد کرد: چگونگی حضور ورزشکاران ايرانی در رقابت های پکن بيشتر از نتايج حاصله حائز اهميت است. آنها می توانند با چگونگی برخورد و رفتار خود پيام های زيادی را به جهانيان اعلام کنند به همين دليل مسائل اخلاقی – فرهنگی مربوط به پيکارهای المپيک پکن را به شدت پيگيری می کنيم و با هر گونه تخلف در اين زمينه برخورد می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"ورزشکاران برخی از تيم های اعزامی به مسابقات المپيک ۲۰۰۸ پکن برروی نقاطی از بدن خود که اتفاقا در معرض ديد هم هست، طرح هايی را به صورت خالکوبی ايجاد کرده اند در حاليکه اين افراد به اين صورت حق شرکت در رقابت های المپيک را ندارند."

مديرکل فرهنگی سازمان تربيت بدنی با بيان اينکه خالکوبی مغاير با فرهنگ و موازين اسلامی بوده و برای يک ورزشکار ايرانی منع کامل دارد، تصريح کرد: ممنوعيت خالکوبی حوزه جغرافيايی نمی شناسد و در هر ميدانی - داخلی و خارجی - بايد رعايت شود.

وی افزود: اگر ورزشکاری اين موضوع را ناديده بگيرد و به خصوص درجريان مسابقات المپيک که توسط کل جهان پيگيری می شود با بدن منقش و خالکوبی شده وارد زمين مسابقه شود به عنوان متخلف شناخته شده و با وی برخورد می شود. ورزشکاران بايد قسمت های خالکوبی بدن خود را به هر نحوی که شده بپوشانند تا از معرض ديد خارج شود.

"چندی پيش برخی از بازيکنان و اعضای کادر فنی يکی از تيم های اعزامی به آمريکا مصاحبه هايی را با يکی از شبکه های راديويی آمريکا انجام دادند که البته از ديد مسئولان سازمان تربيت بدنی پنهان نماند و واکنش آنها را به دنبال داشت. اين درحاليست که نتيجه روی دادن چنين اتفاقی در زمان برگزاری مسابقات المپيک چين فراتر از يک واکنش خواهد بود."

دبيرکل ستاد نظارت فرهنگی بازی های آسيايی، جهانی و المپيک در اين زمينه به خبرنگار مهر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگونه گفتگوی ورزشکاران با رسانه های بيگانه را ممنوع کرده است. بر اين اساس ورزشکاران ما تحت هيچ شرايطی حق صحبت با خبرنگاران و نمايندگان رسانه های بيگانه ای که مورد تاييد نظام نيستند را ندارند.

سازمان تربيت بدنی در مورد ورزشکاران يا مربيانی که هريک از اين موارد را ناديده بگيرند چه تصميمی اتخاذ می کند؟
صيدانلو در پاسخ به اين سوال اظهارداشت: سرپيچی از اين موارد تخلف محسوب می شود و ما هم با متخلفين تعارف نداريم. نوع برخورد با افراد خاطی به عوامل متعددی از جمله شرايط رقابت ها بستگی دارد. حتی ممکن است برای آنها محروميت هايی را درنظر بگيريم، مخصوصا اگر دراين زمينه سابقه دار باشند.

"ورزشکاران ايران به هنگام نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ايران و بالارفتن پرچم کشورمان نبايد حرکت غيرمعمولی انجام دهند."

دبيرکل ستاد نظارت فرهنگی بازی های آسيايی، جهانی و المپيک با بيان اين مطلب تصريح کرد: احترام به سرود ملی و پرچم کشور بر هر ورزشکاری واجب است. نمايندگان ما در رقابت های المپيک بايد در لحظه پخش سرود و بالارفتن پرچم دست خود را روی سينه (قسمتی که قلب قرار دارد) گذاشته يا اينکه بدون حرکت و در حالت طبيعی بايستند.

وی يادآورشد: البته آمريکايی ها نيز اغلب برای ادای احترام به سرود و پرچم کشورشان دست خود را سينه می گذارند اما از آنجا که اين حرکت در زمان های دور برای اولين بار توسط ورزشکاران ايرانی باب شد هيچ مانعی برای اجرای آن وجود ندارد. قلب مهمترين عنصر عاطفی بشر و نشان دهنده اوج ارادت است.

مدير کل فرهنگی سازمان تربيت بدنی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر تمام ورزشکاران المپيکی را به پيروی از سياست های اتخاذ شده از سوی کشور ميزبان برای تردد در دهکده المپيک دعوت و خاطرنشان کرد: هرگونه رفت و آمد و برخورد ورزشکاران ما بايد شايسته و در شان نماينده يک کشور اسلامی باشد. آنچه مسلم است اينکه بسياری از مسائل سياسی، ورزش ايران را زير ذره بين قرار داده است. اعزام کاروان ورزشی ايران به مسابقات المپيک چين هم بهترين فرصت است تا واقعيت ايران و ايرانی را نشان دهيم و پاسخ محکمی به ناملايمت های جهانی دهيم.

صيدانلو تاکيد کرد: ورزشکاران ما مراقب نوع واکنش خود بعد از بردها و باخت ها باشند. سازمان تربيت بدنی برای پررنگ جلوه دادن مسائل فرهنگی در بين اعضای کاروان اعزامی به دهکده المپيک برنامه های زيادی را اجرا کرده است. حال ورزشکاران بايد در به نتيجه رسيدن اين برنامه ما را ياری کنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37695

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار به المپيکی ها! مدير کل فرهنگی سازمان تربيت بدنی: خالکوبی و مصاحبه با رسانه های بيگانه ممنوع، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016