پنجشنبه 3 مرداد 1387

حسين رضازاده پس از خداحافظی: پزشکان از پنج ماه پيش منعم کرده بودند، "ابوالفضل" رکوردهايم را خواهد شکست، ايسنا

- همسرم نذر کرده بود قهرمان المپيک شوم


حسين رضازاده پس از خداحافظی از دنيای ورزش قهرمانی گفت: پزشکان پنج ماه پيش به من گفته بودند که ورزش حرفه‌ای راکنار بگذارم، اما انگيزه کسب سومين مدال طلای المپيک به قدری قوی بود که خواستم تا آخرين لحظه برای حضور در المپيک و کسب اين افتخار برای ايران بجنگم.

قهرمان بازی‌های المپيک سيدنی و آتن و قوی‌ترين مرد جهان در هشت سال اخير در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: موضوع مشکلات پزشکی من موضوعی نيست که در اين اواخر مطرح شده باشد. من هر ماه توسط متخصصان چک می‌شوم. اسفند ماه به من گفتند تمرين حرفه‌ای را کنار بگذارم، اما با توجه به اينکه المپيک نزديک بود، نمی‌توانستم اين کار را بکنم. می‌خواستم بعد از المپيک کنار بروم، اما پزشکان تاکيد داشتند که استرس‌ها و فشار بيش از حد باعث می‌شود که رگهای من پاره شود. بنابراين برای المپيک کنار رفتم تا ديگران جای من را بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضازاده ادامه داد: حتی خانواده‌ام که هم اکنون در اردبيل هستند با توجه به اينکه دوری از من برايشان بسيار سخت است، اما باز هم از شنيدن اين خبر ناراحت شده بودند. همسرم می‌گفت دعا و نذرهای زيادی کرده بودم تا قهرمان المپيک شوی، اما متاسفانه نشد که دعای آنها را مستجاب کنم.

رکورددار دسته فوق سنگين جهان و المپيک در رشته وزنه‌برداری با تاکيد بر اينکه من دينم را به ملت ايران ادا کرده‌ام خاطر نشان کرد: من مدال‌هايم را گرفته‌ام و رکوردهايی را که بايد می‌زدم را زده‌ام، اما کسب سومين مدال المپيک انگيزه بسيار قوی بود که داشتم. اين مدال هم برای خودم خيلی خوب بود و هم برای ايران. با اين کار می‌توانستم نام خودم و ايران را جاودانه‌تر کنم، اما متاسفانه نتوانستم اين کار را انجام دهم.

رضا زاده با بيان اينکه المپيک پکن در دسته فوق سنگين يکی از سبکترين مسابقات المپيک در چند دوره اخير خواهد بود، يادآور شد: من فکر می‌کنم که در اين المپيک با رکوردی حدود ۴۵۰ کيلوگرم بتوان به مدال طلا دست يافت. در المپيک‌های قبلی هم به غير از المپيک سيدنی همين‌طور بود. من در المپيک سيدنی ۴۷۲ و نيم کيلوگرم را بالای سر بردم تا قهرمان شدم. در مسابقات و المپيک‌های ديگر هم من خارج از حد معمول وزنه می‌زدم. ساير حريفانم حتی از ۴۵۰ کيلوگرم هم نمی‌گذشتند.

وی در مورد شکسته شدن رکوردهايش درآينده و کسب مدال طلای المپيک در اين وزن توسط يک ايرانی گفت: من اميدوارم که مدال طلای المپيک را در دسته فوق سنگين يک ايرانی کسب کند و اميدوارم که يک ايرانی بتواند رکوردهايم را بشکند. اما مطمئن هستم که ابوالفضل ( فرزند پنج ساله رضازاده ) بتواند رکوردهايم را بشکند. من آرزو می‌کنم که ابوالفضل بتواند اين کار را انجام دهد. خودم مربی‌اش خواهم شد و تمام تلاشم را می‌کنم که روزی او جايگزين من شود. زدن رکوردها در تمرين خيلی مهم است، اما اينکه اين رکوردها در مسابقه به ثبت برسد مهم‌تر است. اميدوارم که خدا عمری به من بدهد تا بتوانم فرزندم را قهرمان المپيک و رکورددار جهان و المپيک کنم.

وی در پايان گفت: اگر کارهايم درست شود همراه کاروان ايران به المپيک می‌روم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37728

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين رضازاده پس از خداحافظی: پزشکان از پنج ماه پيش منعم کرده بودند، "ابوالفضل" رکوردهايم را خواهد شکست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016