دوشنبه 7 مرداد 1387

حضور غيرقانوني تيم كيك بوكسينگ در اسپانيا!، بی بی سی

سازمان تربيت بدنی ايران، حضور تيم کیک بوکسینگ ايران در مسابقات جهانی اين رشته در اسپانيا را غیرقانونی و مقامها و مدالهای کسب شده تیم ایران در اين مسابقات را فاقد اعتبار خواند.

به گزارش ایسنا غلامرضا پارسا، مدیر کل سازمان و مرکز توسعه ورزش همگانی و تفریحی گفته است که اين تیم بدون داشتن مجوز شورای برون مرزی اين سازمان در اين مسابقات شرکت کرده و به همین دلیل مدالهای بدست آمده توسط اعضای اين تیم، مورد تائید سازمان تربیت بدنی نیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تيم ایران در اين مسابقات که ماه گذشته با عنوان "جام گلادیاتورها" برگزار شد، موفق شد در مجموع يک مدال طلا، چهار نقره و یک برنز بدست آورد و عنوان قهرمانی مسابقات را بدست آورد. تيمهای اسپانیا و آمريکا دوم و سوم شدند.

مدال آوران تیم اين ایران علی حق شناس (طلا)، علی شیری، احسان محمدیان، جواد غلامپور، محمد فراهانی (نقره) و کورش شیری (برنز) بودند.

علی حق شناس قهرمان سنگين وزن این مسابقات و رئیس اتحادیه متخصصان ورزشهای رزمی که موسسه ای غیر دولتی است، در گفتگویی با بخش فارسی بی بی سی گفت که نیازی به کسب مجوز از سازمان تربیت بدنی نبوده، چون این موسسه خصوصی است و تيمی اعزامی به اسپانیا در قالب تيم ملی ايران در اين مسابقات شرکت نکرده است.

وی افزود که امیدوار است اين موضع رسمی سازمان تربیت بدنی نباشد و فقط نظر شخصی مدیر يکی از زیر مجموعه های این سازمان باشد.

ورزش رزمی کيک بوکسینگ در ایران فدراسیون مستقلی ندارد و به گفته آقای حق شناس فدراسیونهای کاراته و ورزشهای رزمی بر سر تحت پوشش قرار دادن اين ورزش در مجموعه خود اختلاف نظر دارند.

کيک بوکسینگ ورزشی است که در ژاپن پدید آمده و ترکبیی از ورزشهای کاراته و بوکس است. استفاده از ضربات پا و دست در اين ورزش مجاز است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37782

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حضور غيرقانوني تيم كيك بوكسينگ در اسپانيا!، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016