دوشنبه 21 مرداد 1387

ناکامی برای پاروزنان ایرانی، بی بی سی

هما حسینی، پارو زن 19 ساله ایرانی و یکی از سه ورزشکار زن ایرانی حاضر در المپیک، نتوانست به عنوان برنده از گروه خود صعود کند.

هما حسینی که در گروه پنجم مقدماتی روئینگ (پاروزنی) تک نفره در مسافت 200 متر مسابقه می داد در رقابت با گابریل باسکلی (یازدهم جهان از ایتالیا)، پیپا سوج (استرالیا) و کامیلا وارگاس (استرالیا) توان برابری نداشت و از ابتدای مسابقه از رقیبان خود عقب افتاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او بطور متوسط در هر 500 متر 20 ثانیه از رقبای خود عقب افتاد و در نهایت با بیش از یک دقیقه و 18 ثانیه اختلاف نسبت به گابریل باسکلی از خط پایان عبور کرد.

هما حسینی جوان ترین شرکت کننده در گروه خود بود و در اقدامی بحث برانگیز از سوی مسئولان کاروان ایران، شب گذشته و در مراسم چهارساعته گشایش المپیک پرچمدار کاروان ایران بود.

این در حالی است که اکثر ورزشکارانی که امروز مسابقه داشتند، از حضور در مراسم افتتاحیه و رژه طولانی ورزشکاران چشم پوشی کرده بودند.

به این ترتیب هما حسینی برای کسب مقام های 25 تا 30 روئینگ تک نفره رقابت خواهد کرد.


محسین شادی در میانه مسابقه عملکرد بهتری داشت
در مسابقات مردان هم محسن شادی، از صعود از گروه خود بازماند.

این پاروزن 20 ساله که با نفرات هفتم، هشتم و نهم جهان رقابت داشت، شروع مناسب نداشت و در 500 متر اول مسابقه از دیگران عقب افتاد، اما به تدریج اختلاف خود را کم کرد و در فاصله 100 تا 1500 متری مسافت مسابقه، بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

او در نهایت در مقام پنجم گروه خود (جلوتر از پاروزنی از کنیا) و بیش از 31 ثانیه بعد از نفر اول گروه خود از خط پایان عبور کرد.

به این ترتیب این ورزشکار هم هنوز از دور مسابقات حذف نشده و در روزهای آتی باید برای تعیین رتبه نهایی خود مجددا مسابقه بدهد.

این اولین باری است که ایران در رشته روئینگ (پاروزنی) در المپیک شرکت می کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37950

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناکامی برای پاروزنان ایرانی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016