شنبه 26 مرداد 1387

المپيک: شکست تيم بسکتبال ايران از آرژانتين عليرغم عملکرد خوب، بی بی سی

تيم بسکتبال ايران در چهارمين ددار خود در المپيک پکن با نتيجه ۸۲-۹۷ به آرژانتين باخت.

در اين بازی ايران با دقت بيشتری نسبت به سه بازی قبل ظاهر شد و عملکرد حامد آفاق اسلاميه کمک بزرگی به صمد نيکخواه بهرامی و حامد حدادی کرد.

تيم ايران که در آستانه المپيک در جام "دايموند بال" چين به آرژانتين با نتيجه ۷۱-۸۱ باخته بود، در ابتدای مسابقه با نتيجه ۱۱-۷ از آرژانتين پيش افتاد اما نتوانست مانع هجوم بازيکنان آرژانتين و در راس آنها مانو جينوبلی، بازيکن باشگاه سن آنتونيو اسپرز آمريکا شود، که ۳۲ امتياز کسب کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در تيم ايران حامد حدادی با کسب ۲۱ امتيازو ۱۶ ريباند، حامد آفاق اسلاميه با ۱۹ امتياز (چهار پرتاب سه امتيازی) و صمد نيکخواه بهرامی با ۱۳ امتياز، بهترين بازيکنان بودند.

ايران در سه وقت اول مسابقه به ترتيب با نتايج ۱۴-۱۹، ۱۹-۲۳ و ۲۴-۳۰ مغلوب آرژانتين شد و در وقت چهارم هم اندازه آرژانتين امتياز کسب کرد (۲۵-۲۵).

روند بازی و تحليل عملکرد ايران

ايران که در ميانه کوارتر اول از آرژانتين پيش بود، مغلوب يورش ۱۲ امتيازی حريف شد و پس از آن اختلاف افزايش يافت.

تيم ايران بر خلاف بازی های گذشته خود، با دقت بيشتری بازی کرد و شمار توپ های لو داده خود را به تنها ۱۳ مورد کاهش داد که در استاندارد بين المللی رقم قابل قبولی محسوب می شود، هرچند در اين ديدار آرژانتين کمتر از نصف اين ميزان (۶ مورد) توپ لو داد.

ايران همچنين در ريباند (جمع کردن توپ های سرگردان روی حلقه ها) و پرتابهای سه امتيازی از آرژانتين، قهرمان دور قبل المپيک، موفق تر بود و بر اساس آمار يکی از عوامل اصلی شکست ايران مقابل آرژانتين را می توان درصد پايين تر پرتابهای دو امتيازی بازيکنان ايران قلمداد کرد.

بازيکنان آرژانتين از مجموع ۳۹ پرتاب دو امتيازی خود ۲۵ پرتاب را درون سبد ايران جای دادند (۶۴.۱ درصد) اما ايران از ۴۱ پرتاب خود در ۲۰ مورد موفق بود
(۴۸.۸ درصد).

ايران در بازی قبل مقابل استراليا متحمل سنگين ترين شکست خود در المپيک پکن شد (۱۰۶ - ۶۸).

اين تيم در بازی اول خود هم مقابل روسيه، قهرمان اروپا، شکست خورد و در دومين بازی مقابل ليتوانی مغلوب شد.

در ۶۰ سال گذشته اين اولين باری است که بسکتبال ايران به مسابقات المپيک راه يافته است و تيم ايران با تدارکات گسترده ای راهی مسابقات المپيک شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38010

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'المپيک: شکست تيم بسکتبال ايران از آرژانتين عليرغم عملکرد خوب، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016