جمعه 18 مهر 1382

پيام مهم رييس جمهور آذربايجان، پيمان پاک مهر

پيمان پاک مهر – روزنامه نگار در تبريز
Pakmehr88@hotmail.com
Tel,fax:+98 411 5531723

متن کامل پيام مهم حيدر علي اف رييس جمهور آذربايجان خطاب به ملت آذربايجان به شرح زير است :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

“حيدر علي اف”
هموطنان عزيز، آذربايجان محترم
اين روزها 34 سال رهبري من به جمهوري آذربايجان و 10 سال رهبريم در سمت رياست جمهوري جمهوري مستقل آذربايجان به پايان مي‌رسد. در طي اين سال ها چه در مقام يك آذربايجاني و شهروند جمهوري آذربايجان و چه در مقام رهبريت و رياست جمهوري، تمامي هم و غم من خدمت به شما، به ملتي كه به اندازه، همه عمر خويش دوستشان داشته‌ام، دولتمان و توسعه اقتصادي، سياسي و معنوي كشور بوده است. دراين طريق تمامي توان واراده خويش را از ملت فكور و قدر شناس آذربايجان وام گرفته‌ام.
در سخت‌ترين لحظات و در صعب‌ترين احوال تنها و تنها به ملتم پشت گرم بوده‌ام. اين نيز به من اراده بخشيده و تمام موفقيت‌هايم را رقم زده است.
ملت آذربايجان جايگاه خويش را در ميان ملل پيشرو دنيا يافته است دنياي غني از معنويتش، ميراث گرانبهايي را كه تقديم خزانه فرهنگ جهان نموده است و قابليتش در برخورداري از ارزش‌هاي دنياي متمدن بر هر كسي آشكار است.
اكنون اين كه آذربايجاني‌ها با تلاش و اراده خويش در تمامي عرصه‌ها داخل در جامعه جهاني شده‌اند ديگر هيچكس را متعجب نمي‌كند.
دولت مستقل‌مان امروزه با بهره‌گيري از پيشرفته‌ترين ارزش‌ها و تجربيات جهان اول در حال توسعه مي‌باشد .
با رهبريت بخشيدن به جامعه دمكراتيك، دولت حقوقي، بالا بودن حقوق شهروندان و انسان ها و اصول پلوراليزم سياسي، آذربايجان شانه به شانه اروپا و دول پيشرفته دنيا به فعاليت مي‌پردازد.
كشورمان در جهان بين الملل جايگاهي لايق به خود يافته است. امروزه برخي از استراتژي‌هاي اساسي و مسائل جهاني دنياي خارج، منطقه و جهان پيرامون ما بدون در نظر گرفته شدن رأي و منافع ما قابل حل نمي‌باشد ما را مي‌شناسد. قبول دارند و در مسائل مهم با ما مصلحت مي‌نمايند.
حيات اقتصادي آذربايجان دوباره برپا مي‌شود. به توسعه اقتصادي متداوم دست يافته و توسعه مي‌يابد. سرمايه‌گذاري خارجي در كشور هر ساله افزايش مي‌يابد. عرصه كشاورزي، صنايع سبك در حال مدرن شدن است. سهم بخش غير نفتي در اقتصاد در حال افزايش مي‌باشد. از ثبوت قيمت منات حمايت مي‌شود ، ذخاير ارزي در حال افزايش است، مراكز كاري جديدي با دستمزدهاي بالا در حال ايجاد است همه اين موارد در نتيجه استراتژي جديد نفت و توسعه اقتصادي مي‌باشد كه از سال 1994 آغاز گشته است. من اطمينان دارم در صورت تداوم اين روند ما در طي سال هاي آتي به هيچ شخص بيكار و مستضعفي بر نخواهيم خورد. دستمزدها، تقاعدات و درآمد عمومي اشخاص با سرعت رو به افزايش خواهد داشت. دولت آذربايجان و اشخاص حقيقي شاغل به كار خواهند توانست نه تنها در آذربايجان بلكه در خارج از كشور نيز در پروژه‌هاي درآمد زا و حائز ابعاد گسترده مشاركت كرده و سرمايه گذاري نمايند.
دولتمان با گذشت زمان قدرت مدافعه خود را افزايش داده و از نظر نظامي قوي‌تر مي‌شود . ارتش ملي‌مان به تجربيات و تكنولوژي هاي پيشرفته دست مي‌يابد و جوانانمان با علاقه راهي خدمت سربازي مي‌شوند.
هيچ يك از اين ها به راحتي به دست نيامده است. شما مردم مي‌دانيد كه در ادوار گذشته ما و شما در برابر چه اعمال مرتجعانه خطرناك و مخرب نيز ضد آذربايجان هم در داخل و هم در خارج از كشور ايستاده و در برابر چه سختي‌هايي سينه سپر كرده‌ايم.
حركات تجزيه طلبانه بي اساس ارامنه كه از سال 1988 آغاز شد در نتيجه عدم قاطعيت دولت وقت، به موقع مهار نشد. ارتش ارمنستان با سودجويي از بحران‌هاي سياسي و حكومتي و با بهره جستن از آشفتگي و عدم مديريتي كه در سالهاي 93ـ 1990 در جمهوري‌مان به وجود آمده بود اراضي آذربايجان را تحت اشغال درآورده بيش از يك ميليون تن از هموطنانمان را آواره و بي‌خانمان نمود.
در داخل كشور اشخاص تحريك شدند تا رو در روي هم سلاح به دست گرفته و با يكديگر درگير شوند ودر راه نابودي دولت و دولت مداري‌مان چه كوشش‌هايي كه انجام نپذيرفت. ما از تمام اين ها جلوگيري كرديم ليكن مساله خدشه‌دار شدن تماميت اراضي آذربايجان حاصل از دوران هرج و مرج و بازگرداندن آواره‌گان و مهاجرين به خانه و كاشانه‌شان همچنان حل نشده باقي مانده است من اطمينان دارم ما اين مساله را نيز مطلقاً حل خواهيم نمود.
علي رغم اين نيز در طي اين سال ها توانسته‌ايم مسائلي را كه داراي اهميتي سرنوشت‌ساز براي ملت و دولتمردان بوده‌اند مرتفع نماييم.
در درجهاول به ثبات سياسي ـ اجتماعي كه اساس دولت مردان را تشكيل مي‌دهد نائل شده و زير بناي جامعه‌اي مردمي را بنيان نهاده‌ايم كه تكيه بر وحدت ملي و برتري قوانين دارد.
دوم، اقتصاد كشور را كه دغدغه هر دولت و شرط حيات اوست احيا نموده و وارد راه توسعه كرده‌ايم .
سوم اين كه، در راستاي برآورده شدن آرزوي ملت آذربايجان توانسته‌ايم به تشكيل دولتي مقتدر، دموكراتيك و برخودار از تمامي سازه‌هاي موافق خويش نائل گرديم و استقلال بازگشتن را تأمين نماييم.
فقط با دولتي كه بر پايه وحدت ملي، برخورداري از ثبات سياسي، توسعه‌گير پيگير اقتصادي، سازه‌هاي دولتي مقتدر و جامعه مردمي استوار باشد، مي‌توان بر همه مشكلات از جمله تماميت ارضي و ديگر مسائل فائق آمد يقيناً اين چنين نيز خواهد شد.

مردم عزيز آذربايجان، ملت عزيزم !

من شصت سال از عمرم را با امروز و فرداي ملتم زيسته‌ام.
ده سال آخر اين عمر در خدمت به آذربايجان مستقل سپري گشته است. كارهايي كه در اين عرصه به انجام رسيده است بر شما آشكار است. ليكن من هنوز نقشه‌هاي حائز افق وسيع اما ناتمام مانده بسياري دارم. مشكلات جسماني كه در اين اواخر به آن دچار گشته‌ام مرا از اتمام كارهايي كه آغاز نموده‌ام و نتايج‌بخش را نيز نيك مي‌دانم باز مي‌دارد.
علي رغم اين نام من جهت شركت در انتخابات رياست جمهوري آذربايجان كه در تاريخ 15 اكتبر 2003 برگزار خواهد شد به عنوان نامزد انتخاباتي پيشنهاد شده و به ثبت رسيده است. صدها هزار نفر با پيوستن به تبليغات انتخاباتي براي نامزدي من تبليغ مي‌نمايند .
با بهره جستن از اين فرصت كمال تشكر خويش را از همه اين اشخاص، تمامي اعضاي حزب آذربايجان جديد كه مراحل نامزدي مرا پيش برده و از آن حمايت نموده‌اند، نمايندگان ديگر سازمان هاي سياسي ـ اجتماعي، خادمين امور علمي، تحصيلي و فرهنگي، روشنفكران وتمامي مردم آذربايجان كه از من حمايت مي‌كنند ابراز مي‌دارم.
اميدوارم بزودي سلامتي خود را بازيافته. به وطن بازگشته و دوباره در ميان مردم خويش باشم.
اينك به نفع “ الهام علي اف “ از نامزدي خود كناره‌گيري مي‌نمايم.

“ الهام علي اف “

رو به شما ـ هموطنان عزيز نموده و دعوتتان مي‌كنم تا در انتخابات رياست جمهوري آتي از كانديداي رياست جمهوري وارث سياسي من و معاون اول رئيس حزب آذربايجان جديد، الهام علي‌اف حمايت نماييد. او شخصيتي ذكي، داراي انديشه‌هاي سازنده برخوردار از آگاهي بالا به مسائل سياسي و اقتصادي جهان و شخص پر انرژي و مبتكر مي‌باشد. به شما اطمينان مي‌دهم كه هم الهام علي اف و هم حزب آذربايجان جديد از اين پس نيز لايق‌ترين فرزندان ملت را در كنار خويش متحد خواهند نموده در راه توسعه دولتمان و رفاه ملتمان كارهاي زيادي انجام خواهند دارد. يقين دارم كه مسائل، برنامه‌ها و كارهاي سرنوشت سازي را كه من موفق به اتمام آنها نشدم الهام علي اف با كمك و حمايت شما به اتمام خواهد رسانيد. من او را به اندازه خويش باور داشته و به آينده او بسي اميدوارم.
با احترامات عميق،
حيدر علي اف
رياست جمهوري آذربايجان
1 اكتبر 2003

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/93

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام مهم رييس جمهور آذربايجان، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016