دوشنبه 5 آبان 1382

الشرق‌‏الاوسط مدعي شد: ايران رهبر جماعت ‌‏اسلامي مصر را دستگير كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
همزمان با اعلام خبر استرداد افراد مظنون به عضويت در شبكه القاعده از سوي ايران به كشورهاي‌‏ متبوع آنها يك منبع وابسته به بنيادگرايان در انگليس از دستگيري "مصطفي احمد حسن حمزه" معروف به "ابوحازم" رهبر جماعت اسلامي مصر توسط ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران،‌ ‏ايلنا، روزنامه الشرق‌‏الاوسط چاپ لندن به نقل از يك منبع موثق نزديك به بنيادگرايان مصري به نام "هاني الباعي" مدعي شد: "مصطفي حمزه"، رهبر "جماعت اسلامي" مصر است.
به نوشته الشرق‌‏الاوسط وي گفت: "مصطفي حمزه" كه طراح عمليات سوءقصد به "حسني مبارك" رئيس‌‏جمهور مصر در آديس‌‏آبابا پايتخت اتيوپي در سال 1995 بوده است، اكنون در ايران و در اختيار نيروهاي امنيتي ايران است.
وي مدعي شد: "مصطفي حمزه" چند هفته قبل مهمان يك ضيافت رسمي در ايران بود.
الباعي افزود: ايران همچنين "محمد شوقي اسلامبولي" معروف به "ابوخالد" برادر خالد اسلامبولي قاتل "انور سادات" رئيس جمهور سابق مصر و نيز اشخاص ديگري از "جماعت اسلامي مصر" را نيز در اختيار دارد.
آخرين حكمي كه در مورد "ابوخالد" صادر شده است حكم غيابي اعدام در مورد قضيه عرب‌‏افغان‌‏هاي بازگشته از افغانستان" در دسامبر سال 1992 بوده است.
الباعي اظهار داشت: مسؤولان ايراني از وجود "مصطفي حمزه" و " اسلامبولي" در داخل ايران كاملاً آگاهند.
اصولگرايان لندن نيز در مورد مصطفي حمزه اعلام كردند: وي 46 ساله و پليس سابق ارتش مصر بوده است. در مورد وي دو حكم غيابي اعدام در مورد قضيه "بازگشتگان از افغانستان" در سال 1992 ونيز در مورد سوءقصد به حسني مبارك رئيس‌‏جمهور مصر صادر شده است.
اين منابع بنيادگرا گفتند: ايران بر اين اساس كه جماعت اسلامي مصر جزئي از ليست آمريكا نيست تا چندي قبل با اين گروه رابطه داشته است.
همين منابع افزودند: "مصطفي حمزه" عضو القاعده نيست ولي از تأسيس‌‏كنندگان اصلي "جماعت اسلامي مصر" بوده است.
الشرق‌‏الاوسط همچنين نوشت: يك عضو وابسته به بنيادگرايان به نام دكتر "سباعي" نيز ديروز در بيانيه‌‏اي كه تحت عنوان "ايران و مبادله با شيطان" منتشر شد و الشرق الاوسط نيز به نسخه‌‏اي از آن دست پيدا كرده است، گفت: ايران از بازي با تحويل ليست اسامي به كشورهاي‌ متبوع‏شان يا به آمريكا سود نخواهد برد.
وي پرسيده است: آيا ايران، آينده و امنيت‌‏ملي و منظومه فقهي خود را در برابر بهايي ناچيز و آرزوهاي مانند سراب و وعده‌‏هاي دروغين، قرباني خواهد كرد؟
ايراني‌‏ها اين مبادله را چه مي‌‏نامند؟ آيا اين مبادله با شيطان نيست؟
گفتني است روزنامه سعودي الوطن نيز در شماره امروز خود از تهديد تروريستي القاعده عليه منافع ايران در صورت استرداد اعضاي اين گروه به كشورهاي متبوع‌‏آنها و يا آمريكا خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/723

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الشرق‌‏الاوسط مدعي شد: ايران رهبر جماعت ‌‏اسلامي مصر را دستگير كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016