سه شنبه 27 آبان 1382

پاول: سولانا در ارزيابي خود از پرونده هسته‌‏اي ايران زياده‌‏روي كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
اتحاديه اروپا در ارزيابي خود در مورد پرونده هسته اي ايران و اين آراي كه ايران با صداقت عمل كرده است زياده روي كرده است.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا،" كالين پاول" در پايان مذاكراتن دوجانبه با "يوشكا فيشر" همتاي آلماني خود در گفت‌‏وگو با خبرنگاران بر نقش مهم همتايان آلماني، انگليسي و فرانسوي خود صحه گذاشت و گفت: قضاوت سولانا در مورد پرونده هسته‌‏اي ايران عجولانه بوده است.
وي با پافشاري بر مواضع گذشته آمريكا در اين‌‏باره گفت: همكاري ايران با آژانس انرژي اتمي و امضاي پروتكل‌‏الحاقي به پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي كشتارجمعي، تأكيدي بر اين مسأله است كه ايران برنامه‌‏هايي در جهت دستيابي به سلاح‌‏هاي اتمي داشته است و آمريكا بارها بر اين ادعاي خود پافشاري كرده است.
وي مدعي شد: آنچه ما اعتقاد داريم اين است كه برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران گسترده‌‏تر از برنامه توليد انرژي و برق است.
سولانا ديروز در گفت‌‏وگو با حسن روحاني دبير شوراي‌‏عالي امنيت ملي كشورمان، از همكاري‌‏هاي ايران با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي تقدير كرد و گفت: ايران با همكاري خود، اثبات كرده كه در پي بازي‌‏دادن دنيا نيست و در مورد مسائل هسته‌‏اي صادقانه عمل كرده است.
اين در حالي است كه سخنان اخير پاول درباره ايران نيز با واكنش بسيار گسترده از سوي گروه‌‏هاي داخلي و وزارت‌‏امورخارجه مواجه شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1362

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' پاول: سولانا در ارزيابي خود از پرونده هسته‌‏اي ايران زياده‌‏روي كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016