سه شنبه 27 آبان 1382

گفت و گوي ايلنا با شيرين عبادي پيرامون مسئله فلسطين

تهران- خبرگزاري كار ايران
سازمان‌‏ملل‌‏متحد تاكنون قطعنامه‌‏هاي متعددي عليه اسرائيل صادر كرده است ولي بسيار جاي تعجب دارد كه چرا به اين قطعنامه‌‏ها بي‌‏توجهي مي‌‏شود.
"شيرين عبادي" برنده جايزه سال صلح نوبل در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران, ايلنا, در آستانه روز جهاني قدس، با بيان اينكه سازمان‌‏ملل تبلور وجدان بين‌‏المللي است، گفت: اگر قرار باشد به تصميمات اين سازمان بي توجهي شود نتيجه‌‏اي جز آنچه مي‌‏بينيم به بار نخواهد آمد.
وي با ابراز اميدواري نسبت به اجراي مصوبات مهم سازمان‌‏ملل‌‏متحد، تأكيد كرد: بعضي از تصميمات اين سازمان كه ضمانت اجرايي دارند همان زمان محقق مي شوند ولي بسياري از تصميمات فقط روي كاغذ مي‌‏مانند.
عبادي گفت: جهان به دليل گسترش ارتباطات تبديل به يك خانه بزرگ شده است و در اين خانه بزرگ همه ما زندگي مي كنيم بنابراين نمي‌‏توانيم نسبت به مسأله فلسطين كه بخشي از اين خانه است، بي‌‏تفاوت باشيم.
‌‏وي با اشاره به رويدادهاي جاري در عرصه فلسطين تصريح كرد: امروز ديگر مسائلي نظير جنگ, ‌‏وضعيت حقوق‌‏بشر و حفاظت محيط‌‏زيست، مسائلي صرفاً داخلي نيست و حساسيت تمام اعضاي خانواده جهاني را بر مي‌‏انگيزد.
برنده جايزه صلح نوبل همچنين در پايان با اشاره به وضع حقوق‌‏بشر در كشورمان گفت: در زمينه اجراي حقوق‌‏بشر مهم‌‏ترين كاري كه مي‌‏توان انجام داد اجراي تعهدات بين‌‏المللي است و دولت نيز پذيرفته است و همين اندازه كه به تعهدات بين‌‏المللي خود در زمينه حقوق‌‏بشر پايبند باشد و آن را اجرا كند، كفايت مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1382

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت و گوي ايلنا با شيرين عبادي پيرامون مسئله فلسطين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016