دوشنبه 3 آذر 1382

ديدار علني صدام حسين از يك روستا در «مثلث سني»، صوت الشعب (رأي ملت)، ترجمه حسن هاشميان

ديدار علني صدام حسين از يك روستا در «مثلث سني»
صوت الشعب (رأي ملت)
به گزارش شماره امروز روزنامه ساندي تايمز، صدام حسين حاكم سابق عراق از يك روستا در مركز مثلث سني نشين عراق بطور علني و در حضور مردم ديدار كرده است. اين ديدار در غروب يكي از روزهاي نخست ماه رمضان صورت گرفته و صدام ميهمان افطار يكي از شيوخ منطقه بوده است. اين روزنامه انگليسي بدون ذكر محل روستا و نام شيخ ميزبان مينويسد، حاكم پيشين عراق لاغر و رنگ پريده به نظر ميرسيد و از سفره افطار تنها مقداري نان ، شير گاوميش و خرما صرف كرد. نقل شده است كه شيخ ميزبان بر سر سفره افطار به شوخي به صدام حسين گفته است، آيا دوست داري الان تو را تحويل امريكائيها دهيم و 25 ميليون دلار جائزه آنرا بگيريم؟ در پاسخ صدام فقط لبنخد زده بود. او بعد از مدتي كه مكث كرده بود به سخن آمد و گفت، من ميدانم آنها ميخواهند مرا بكشند ولي حتي اگر چنين اتفاقي بيافتد، شماها دست از سر آنها برنداريد و تا آزادي كامل عراق به مبارزه عليه آنها ادامه دهيد. شيخ مزبور در پاسخ وي گفته است كه من ، فرزندانم و همه افراد عشيره فداي تو خواهيم بود.
روزنامه ساندي تايمز مينويسد اكنون كاملاً روشن است كه صدام حسين از يك مكان نامعلوم عمليات بر عليه نيروهاي ائتلاف را رهبري ميكند. او در اين اجتماع گفته است كه توانسته يك بار ديگر حزب بعث را بازسازي كرده به آن سازمان جديدي بدهد. افرادي كه در اين روستا صدام را مشاهده كرده بودند، اظهار كرده اند كه او بدون پروا و به شكل بسيار عادي با يك ماشين پژو سفيد رنگ وارد روستاي آنها شده بود. چند شاهد عيني گفته اند، او چندبار تكرار كرد كه اگر كشته شود ميليونها نفر از عراق دفاع خواهند كرد و تا آزادي سرزمين خود آرام نخواهند نشست.
يك شاهد عيني ديگر به فرستاده روزنامه ساندي تايمز گفته است، در هنگام خروج صدام حسين از روستا ، يك نوجوان عراقي از وي تقاضا كرد عكس يادگاري با وي بگيرد. او در پاسخ گفت، هنگامي كه عراق آزاد شود به اينجا ميآيم و هزاران عكس يادگاري با تو ميگيرم ، اما در حال حاضر اين كار ممكن نيست.
از سوي ديگر در عراق فاش شده است كه صدام حسين اخيراً اعضاي وفادار حزب بعث را به يك جلسه محرمانه دعوت كرده است و راههاي هجوم به نيروهاي امريكائي را با يكديگر بررسي كرده اند. او همچنين در اين جلسه اعتراف كرده است كه برخي از نزديكان وي از حزب بعث در هنگام حمله امريكا به عراق، به او خيانت كرده و با نيروهاي امريكا همكاري داشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1596

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار علني صدام حسين از يك روستا در «مثلث سني»، صوت الشعب (رأي ملت)، ترجمه حسن هاشميان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016