سه شنبه 4 آذر 1382

ايگور ايوانف، وزير امور خارجه‌ روسيه: آژانس بايد قطعنامه‌اي متعادل در خصوص ايران صادر كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي - خارجي
ايگور ايوانف اعلام كرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بايد قطعنامه‌اي متعادل در خصوص ايران صادر كند تا توافقات به دست آمده تاكنون را تاييد كند و گفت‌وگوهاي سازنده با تهران درباره‌ي تمام مسايل هسته‌يي را ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي «گيتوي توراشا»، ايگور ايوانف، وزير امور خارجه‌ي روسيه در گفت‌وگويي با شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره اعلام كرد: ‌طرف روسي اعتقاد دارد چنين قطعنامه‌اي به برطرف كردن تنشهاي مربوط به برنامه‌هاي هسته‌يي ايران كمك مي‌كند.
وي هم‌چنين تصريح كرد: به عبارت ديگر اگر تنشها را افزايش دهيم و مساله را براي بحث به شوراي امنيت سازمان ملل عرض كنيم، امكان دارد تجربه‌اي را كه با كره‌ي شمالي داشتيم، تكرار كنيم.
ايوانف در ادامه خاطرنشان كرد: فكر نمي‌كنم كسي بخواهد افزايش تنش‌ها به اين طريق را شاهد باشد.
وزير امور خارجه‌ي روسيه هم‌چنين اظهار داشت كه ايران به تمامي شروط جامعه‌ي بين‌الملل از جمله آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پاسخ داده است و حالا وظيفه‌ي ما اين است كه از شرايط مطلوب اخير براي از بين بردن نگراني‌هايي كه مي‌توانست درخصوص مسايل هسته‌يي ايران وجود داشته باشد، بهترين استفاده را بكنيم.
ايوانف در ادامه خاطرنشان كرد:‌ روسيه تمايل دارد كه ايران برنامه‌هاي هسته‌يي‌اش با اهداف صلح‌آميزش را دنبال كند.
وي در همين رابطه اظهارات اخير ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه را يادآور شد مبني بر اين‌كه روسيه از تصميمات اتخاذ شده از سوي مقامات ايراني خرسند است و قصد دارد همكاري با ايران از جمله در زمينه‌ي هسته‌يي را ادامه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1630

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايگور ايوانف، وزير امور خارجه‌ روسيه: آژانس بايد قطعنامه‌اي متعادل در خصوص ايران صادر كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016