شنبه 8 آذر 1382

فرستاده آيت الله خامنه اي به عراق خواستار تدوين «قانون اساسي اسلامي» در آن كشور شد، حسن هاشميان

آيت الله محمد علي تسخيري فرستاده ولي فقيه به عراق ، امروز در شهر نجف، مردم آن كشور را دعوت كرد كه قانون اساسي اسلامي براي خود ايجاد كنند. او در اين ميان گفت « .. مرجع تقليد شيعه در اين باره به مسؤوليت خويش واقف است ». وي كه در افتتاح يك نمايشگاه فرهنگي سخن ميگفت، افزود : اكنون در اين مرحله نوشتن قانون اساسي فراروي شما قرار گرفته است و مرجعيت در اين كشور حساسيت اين مرحله را خوب درك ميكند.. مرجعيت آگاه و حوزه علميه مسؤوليت خود در قبال آنچه كه اين مرحله اقتضا ميكند را خوب ميشناسند.
همچنين آيت الله تسخيري عراقي ها را دعوت كرد كه لازم است آينده خود را با دست هاي خود ترسيم كنند و اجازه ندهند « اجانب » آنرا آنطور كه خود ميخواهند ، شكل دهند. در اينجا منظور اين روحاني ايراني از « اجانب » نيروهاي امريكا و همدستان آنها در عراق است كه بطور غير مستقيم اين چنين به آنان اشاره ميكند. او در سخنراني خود تأكيد كرد: به افراد غريبه اجازه ندهيد آينده عراق را براي شما بسازند .. كوچكترين سهمي در اين كار براي آنها قائل نشويد مگر اينكه مصلحت اقتضا كند.
از سوي ديگر ديروز در عراق فاش شد كه جرج بوش رئيس جمهور امريكا در ديدار دو ساعت و نيم خود از عراق، يك پيام شفاهي بوسيله دكتر موفق ربيعي عضو شيعه شوراي حكومت انتقالي و از نزديكان مرجعيت شيعه، براي آيت الله سيستاني فرستاده است. او در اين پيام گفته است « .. من و شما به يك چيز فكر ميكنيم و آن ايجاد دموكراسي براي ملت عراق است ». همچنين گفته شده است برخي از روحانيون تندرو در بغداد و نجف نسبت به بوسيدن خانم سلامه خفاجي عضو جايگزين شده شوراي حكومت انتقالي به جاي خانم عقيله هاشمي كه در ماه سپتامبر گذشته از سوي نيروهاي طرفدار صدام مورد هدف قرار گرفت و به قتل رسيد، بوسيله رئيس جمهور امريكا، ابراز خشم و نارضايتي كرده اند. خانم سلامه خفاجي عضو « حزب الدعوه » كه به همراه سه نفر ديگر از اعضاي شوراي حكومت انتقالي در مراسم « عيد شكر » سربازان امريكائي شركت كرده بود، ناگهان با ديدن جرج بوش از جاي خود برخاست و رئيس جمهور امريكا به رسم عادت غربيها و به شكل كاملاً عادي ، دو بار او را بوسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1751

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرستاده آيت الله خامنه اي به عراق خواستار تدوين «قانون اساسي اسلامي» در آن كشور شد، حسن هاشميان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016