چهارشنبه 26 آذر 1382

آيا بعد از صدام نوبت اوسامه بن لادن است؟ ترجمه شير محمدي

ماخذ: روزنامه آلماني دي ولت

اوسامه بن لادن 26 ماه است که پنهان شده و هنوز گير نيافتاده. حال که صدام به دام نيروهاي عراقي و آمريکائي افتاده، روش دستگيري صدام براي خنثي سازي بن لادن نيز بکار گرفته خواهد شد. رئيس جمهور آمريکا اعلام کرده بود که زنده يا مرده فرقي نمي کند، بايستي او را يافت. اکنون پس از صدام نيروهاي آمريکائي در افغانستان در جستجوي بن لادن هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کوههاي صعب العبور و غارهاي خداداي تورا بورا براي بن لادن به او اين امکان را داد که در ماه نوامبر سال 2001 فرار کند و از بمبارانها جان سالم بدر برد. بنا به نوشته مطبوعات غرب ترورهاي بالي، کازابلانکا، مومبازا، رياض و استانبول نشان مي دهد که القائده اکنون روش جديد بکارگيري نيروهاي محلي را پيش مي برد و عملا مبدل به يک ستاد مرکزي دستور دهنده ترورها شده است.

30 هزار نيروهاي مختلف که در دوران رژيم قرون وسطائي طالبان در اردوگاهها آموزش ديده اند به موطنشان برگشته و يا در گوشه و کنار جهان پنهان شده اند. ايشان طريقه بمب گذاري، نحوه انجام هرگونه ترور را فرا گرفته اند.

بن لادن حتي پيش از بدام افتادن صدام نيز دشمن درجه يک ايالات متحده آمريکا محسوب مي شد. اکنون در مرکز توجه 11500 تن از نيروهاي آمريکائي مستقر در افغانستان قرار دارد و اکنون در مرزهاي افغانستان و پاکستان که به درازاي 2450 کيلومتر است توسط نيروهاي آمريکائي و افغاني بشدت براي دستگيري او تلاش مي شود. بسياري از کارشناسان امور تروريسم معتقدند که نحوه مخفي شدن بن لادن و صدام شباهت زيادي با هم دارند. ايشان معتقدند که همانگونه که صدام تاکنون در ميان قبائل و روستاهاي وفادار به رژيمش پنهان شده بود، بن لادن نيز در ميان قبائل هندوکوش مخفي شده و دائم مخفيگاه خود را تغيير مي دهد. اکنون پس از بدام افتادن صدام نيروهاي آمريکائي دست به عمليات دستگيري بن لادن مي زنند. روش به دام انداختن صدام بنا به ادعاي بسياري از کارشناسان امور تروريسم براي به دام انداختن بن لادن کمک خواهد کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2286

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيا بعد از صدام نوبت اوسامه بن لادن است؟ ترجمه شير محمدي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016