یکشنبه 5 بهمن 1382

دانشمندان هسته‌‏اي پاكستان: با ايران همكاري هسته‌‏اي داشته‌‏ايم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دانشمندان و كارمندان برنامه‌‏هاي تسليحات هسته‌‏اي پاكستان براي نخستين‌‏بار مدعي شدند كه اطلاعاتي در خصوص فناوري حساس براي ساخت بمب هسته‌‏اي در اختيار ايران قرار داده‌‏اند.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، بازجويان اين افراد تأييد كرده‌‏اند كه دست‌‏كم سه نفر از هشت نفر اعتراف كرده‌‏اند كه فناوري هسته‌‏اي را به ايران انتقال دادند.
به گزارش روزنامه تلگراف‌‏نيوز، دو دانشمند و يك كارمند آزمايشگاه تحقيقاتي عبدالقادرخان با همكاري نزديك وي، فناوري‌‏ هسته‌‏اي را به ايران انتقال داده‌‏اند.
روزنامه تلگراف‌‏نيوز، گزارش داد: يكي از اين افراد، مدير ارشد و كارشناس فناوري ساخت سانتريفيوژ مركز تحقيقاتي دكتر عبدالقادرخان مي‌‏باشد.
يكي از مقامات ارشد پاكستان نيز در مصاحبه با روزنامه تلگراف‌‏نيوز گفت: هر سه نفر، اين ادعا را كه آنان مستقيماً در تجهيز ايران به فناوري هسته‌‏اي دست داشته‌‏اند، رد كرده‌‏اند؛
يكي از دانشمنداني كه اين اتهام را پذيرفته، مدعي شده است: ما در مذاكرات محرمانه، اطلاعاتي را در مورد وسايل مورد نياز براي ساخت يك بمب هسته‌‏اي و همين‌‏طور تجهيزات و نام شركت‌‏ها و كشورهايي كه از آنجا مي‌‏توانند اين تجهيزات را فراهم كنند، در اختيار مقامات ايراني قرار داديم.
به گزارش روزنامه تلگراف‌‏نيوز، اين دانشمندان همچنين نام بعضي از افراد را از جمله يك مقام ارشد بازنشسته ارتش پاكستان و كارشناسان هسته‌‏اي كه نقش كليدي در معامله با ايران داشته‌‏اند، فاش كردند.
يكي از مقامات پاكستاني اظهار داشت: اين مسأله بسيار حساس است و بعضي از افراد كه هويت‌‏شان توسط دانشمندان فاش شده افراد بزرگي هستند و براي دولت آسان نيست كه سوي آنان دست‌‏درازي كند.
مقامات پاكستاني مي‌‏گويند: دولت پاكستان در تحقيقاتي در خصوص ثروت دانشمندان هسته‌‏اي و مقامات آزمايشگاهي هسته‌‏اي عبدالقادرخان بررسي مي‌‏كند؛ بسياري از آنان در خانه‌‏هاي اشرافي در مناطق ثرومندنشين زندگي مي‌‏كنند در حالي كه براي افرادي با حقوق دولت، داشتن چنين خانه‌‏هايي ناممكن است.
مقامات پاكستاني مي‌‏افزايند: ما نمي‌‏دانيم كه آيا آنها اين اموال را با بالا كشيدن بودجه آزمايشگاه تحقيقاتي به دست آورده‌‏اند و يا اين پول‌‏ها را بابت انتقال تجهيزات هسته‌‏اي دريافت كرده‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3874

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دانشمندان هسته‌‏اي پاكستان: با ايران همكاري هسته‌‏اي داشته‌‏ايم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016