شنبه 16 اسفند 1382

تحريم انتخابات رياست جمهوري الجزاير از سوي برجسته ترين حزب معارض، مهر

تحريم انتخابات رياست جمهوري الجزاير از سوي برجسته ترين حزب معارض
چند روز پس از حمايت دولت الجزاير از متوقف شدن فعاليت حزب جبهه آزاديبخش ملي از احزاب مخالف اين کشور، جبهه نيروهاي سوسياليست الجزاير در بيانيه اي خواستار تحريم انتخابات رياست جمهوري آينده اين کشور از سوي مردم الجزاير شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه اين جبهه در بيانيه اي ، تحريم گسترده انتخابات هشتم آوريل 2004 (19 فروردين 83) را براي مقابله با آنچه سياست خوار و ذليل کردن ملت الجزاير از سوي دولت خواند، خواستار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين جبهه که رياست آن را حسين آيت احمد برعهده دارد، دراين بيانيه آورده است: حکومت مصمم است تا انتخابات جديد را در فضايي از رعب و وحشت و هرج و مرج با سازمان دهي مضحک برگزار کند.
اين حزب نسبت به سلامت انتخابات آينده به دليل دورکردن معارضان واقعي ، کنترل دولت و انحصار تمام ارگان هاي دولتي ، ازبين بردن اموال عمومي ، در تنگنا قرار دادن مطبوعات خاص و ادامه حالت اضطراري و فوق العاده ابراز ترديد کرد.
حسين آيت احمد خود را براي انتخابات آوريل 1999 نامزد کرده بود، اما درشب برگزاري انتخابات به همراه 5 کانديد ديگر از انتخابات انصراف داد.
بوتفليقه رئيس جمهور فعلي بايد براي پيروزي مجدد خود با هشتم آوريل با 5 رقيب خود رقابت کند که مهمترين آن بن فليس دبيرکل جبهه آزاديبخش ملي (حزب واحد سابق) رئيس جمهور سابق الجزاير است که دادگاهي در الجزاير اواخر دسامبر (آذر82) تمام فعاليت هاي حزب وي را بلوکه کرد و شوراي حکومتي هم اين حکم را چهارشنبه گذشته در پي اعتراض حزب، موردتاييد قرار داد.
بوتفليقه علاوه بر بن فليس بايد با عبدالله جاب الله رهبر جنبش اصلاحات ملي که يک جنبش اسلامگراي تندرواست ، لويزه حنون رئيس حزب کارگران(تروتسکي)، سعيد سعدي نماينده تجمع به خاطر فرهنگ و دمکراسي و علي فوزي رباعين رهبرحزب "عهد54 " رقابت کند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5381

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحريم انتخابات رياست جمهوري الجزاير از سوي برجسته ترين حزب معارض، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016