سه شنبه 26 اسفند 1382

ترور دانشمندان عراقی توسط "موساد"! احمد مزارعی

بنا به نوشته روزنامه «البيان» چاپ امارات متحده عربي در تاريخ نوزدهم فوريه 2004 يك استاد دانشگاه بغداد به نام محمدحسين علي در منطقه «راغبه خاتون» از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان سپرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گلوله از سمت راست به قلب وي اصابت كرده بود. خانواده اين استاد عراقي در تحقيقات اظهار داشتند كه وي با كسي عداوتي نداشته و نزديك به يك هفته بود كه از وي اطلاع نداشتند. منابع عراقي قتل اين استاد را به توطئه بيگانگان، بويژه «موساد» سازمان جاسوسي اسرائيل نسبت دادند.
اين اولين بار نيست كه شخصيتي علمي توسط«دستهاي مرموزي» به قتل ميرسد، اين رشته سر دراز دارد. «كنگره ملي اعراب» در ماه جون 2003 دو نفر را كه يكي گزارشگر با سابقه تلويزيون ملي لبنان و ديگري سياستمدار عراقي ساكن پاريس است براي تهيه گزارشي دقيق و مستند از اوضاع عراق به اين كشور ميفرستد. اين دو در تاريخ پانزدهم جون 2003 در جلسه عمومي كنگره حاضر ميشوند و گزارش خود را در زمينه هاي مختلف ارائه ميدهند، اما آن بخش كه مربوط به ترور دانشمندان عراقي است در اينجا به اختصار آورده ميشود/:... «موساد» سازمان جاسوسي اسرائيل در شهر بغداد مركزي به وجود مي آورد و مشغول شناسايي و ترور دانشمندان عراقي ميشود! تا تاريخ تهيه اين گزارش، آنان موفق به ترور دو دانشمند ميگردند. قتل اين دانشمندان موجب كنجكاوي مردم و كشف و شناسايي مركز موساد ميگردد.
مردم مركز موساد را مورد حمله مسلحانه قرار ميدهند، اما آنان مسلما جايشان را تغيير داده و در جاي ديگري به كار ميپردازند...
«گزارش عراق، اين نه آزادسازي بلكه قهر استعماري است» مندرج در سايت اينترنتي مجله العربي به تاريخ 29/7/2003: www.arabonline.org"

اما همچنان كه انتظار ميرفت تصفيه فيزيكي متفكران عراقي ادامه دارد و بنا به گزارش مفصل ديگري كه در سايت اينترنتي www.Iraq4allnews.dk منتشر شده، سخنگوي نيروهاي مسلح آمريكا در عراق به نام ژنرال«مارك كيميت»، در يك مصاحبه، چنين اظهار داشت:«حمله بسيار گسترده اي عليه تحصيلكرده ها و به قولي «يخه سفيدها» در عراق ادامه دارد كه تاكنون موجب قتل بيش از يك هزار نفر از آنان گرديده است. غالب اينان، فرهنگيان و مديران مختلف ادارات دولتي بوده اند.»
بنا به نوشته گزارش، اينان وابستگي نيز به رژيم سابق نداشته و هدف از تصفيه جدي اينان تهي كردن جامعه عراق از شخصيت هاي كارآمد است.غالب اينان معلم، مهندس، وكيل، پزشك، قاضي دادگاه و اساتيد دانشگاهي اند. پانزده نفر از اين ترورشدگان استادان دانشگاه هاي بغداد، موصل و مستنصر بوده اند. اينان غالبا در هيچ جناح سياسي نقشي نداشته اند. براي نمونه ميتوان ترور استاد عبداللطيف مياح «سرپرست بخش تحقيقات كشورهاي عربي» را در تاريخ پانزدهم ژانويه 2004 متذكر شد. وي شخصيتي محبوب و به دور از همه بند و بست هاي سياسي بوده است. استادان و دانشجوياني كه در تشييع جنازه وي شركت كرده بودند آمريكا و اسرائيل را مسئول ترور اين دانشمند گرانقدر ميدانستند. به باور آنان استعمارگران عراق با نابود كردن اين دانشمندان در نظر دارند كشور عراق را دهها سال به عقب بازگردانند.
جاي آن است كه دانشمندان ايراني، موسسات حقوقي و فعالان حقوق بشر عليه اين جنايت ظالمانه در عراق به اعتراض دست بزنند. اين گونه تجاوز به حقوق انسان تاكنون كمتر در جايي سابقه داشته است و نشاندهنده چهره حقيقي استعمارگران و مدعیان دروغین آزادی و دمکراسی است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5731

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ترور دانشمندان عراقی توسط "موساد"! احمد مزارعی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016