پنجشنبه 27 فروردین 1383

بازتاب درخواست کمک آمريکا از ايران در مطبوعات عرب زبان، مهر

سرويس بين الملل خبرگزاري مهر: درخواست رسمي آمريکا از ايران مبني بر کمک براي پايان دادن به درگيري هاي جنوب عراق، بازتاب هاي متفاوتي در رسانه هاي عرب زبان داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه القبس کويت با اشاره به درخواست آمريکا از ايران براي کمک به حل بحران فزاينده عراق نوشت: آمريکا سرانجام متقاعد شد که بايد نقش مهم ايران در عراق را قبول کند.
به نوشته اين روزنامه ، خرازي وزير امور خارجه ايران اعلام کرد آمريکا از ما رسما درخواست کمک کرده است تا در حل ناآرامي ها و بحران عراق کمک کنيم.
القبس نوشت: ميانجي گري ايران که بنا به درخواست آمريکا صورت گرفته وضعيت را تغيير خواهد داد.
روزنامه القدس العربي نيز نوشت: آمريکا در تلاش براي خروج از بحران و بن بست خود در عراق دست به دامن ايراني شد که پيش از اين در ليست محور شرارت آمريکا قرار داشت، آمريکا از ايران براي حل بحران عراقي که تنها در طي يک هفته گذشته بيش از 80 آمريکايي را به کام مرگ کشانده درخواست کمک کرد.
روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط هم نوشت: آمريکا از تهران خواست براي حل بحران عراق مداخله کند.
اين روزنامه افزود: کمال خرازي تاکيد کرد آمريکا از ايران خواسته براي حل بحران وکاهش خشونت روزافزون در عراق به واشنگتن کمک کند.
الشرق الاوسط نوشت : ايران مدير بخش خليج فارس وزارت امور خارجه خود را براي کسب اطلاع از اوضاع عراق و ايجاد راه حل براي خروج از بحران اعزام کرد ، ايران از سياست اشغالگران آمريکايي در عراق به شدت انتقاد کرده است اما هيچ حمايتي از جريان شورش مقتدي صدر نکرده است.
روزنامه الايام بحرين هم نوشت: واشنگتن براي مهار بحران عراق دست تهران را به ياري طلبيد، يک مسوول آمريکايي که خواستار عدم افشاي نامش شد، در مورد دخالت ايران براي حل بحران عراق گفت: موضع ما اين است که همسايه هاي عراق مي توانند در آرامش اوضاع براي دستيابي به عمليات باثبات انتقال قدرت سهيم باشند و تلاشهاي آنها مورد استقبال ما است.
يک مسوول وزارت امور خارجه آمريکا گفت: انگليس از ايران خواسته است براي مهار بحران در جنوب عراق ميان شيعه و نظاميان ائتلاف هياتي را به اين کشور اعزام کند و آمريکا هم هيچ مخالفتي با اين کار نکرده است.
روزنامه عکاظ عربستان هم نوشت: پس از اينکه آمريکا از ايران براي حل بحران عراق کمک خواست صحنه عراق شاهد تحولات مهم بود که دست برداشتن مقتدي صدر از تمام شرايط خود براي گفتگو با آمريکايي ها با هدف تسهيل ماموريت ميانجي گري براي برقراري امنيت يکي از نتايج اين مداخله ايراني بود که به نظر مي رسد با ميانجي ايران که بنا به درخواست آمريکا صورت گرفت گام بزرگي به سمت حل بحران عراق برداشته شود.
روزنامه الوطن عمان هم نوشت: آمريکا به طور رسمي از ايران خواست براي خارج کردن فوري نظاميان آمريکايي از دامي که در آن افتاده اند، به کمک واشنگتن بشتابد.
روزنامه الرايه قطر نوشت: بنا به درخواست آمريکا ايران براي آرام کردن اوضاع عراق ميانجي گري مي کند.
روزنامه العرب اليوم اردن هم نوشت: در تحولي غيرمنتظره و جديد واشنگتن براي آرام کردن خشم ملت عراق به ايران متوسل شد، تا مشکل موجود ميان اشغالگران و مقتدي صدر را حل و فصل کند.
روزنامه الدستور نيز نوشت: آمريکا از ايران خواست براي حل بحران عراق مداخله کند، واشنگتن با تبديل ارتش المهدي به حزب سياسي موافقت کرده است.
روزنامه الخليج امارات هم نوشت: اشغالگران براي خروج از بن بستي که در آن گرفتار شده اند، دست به دامن ايران بردند.
به نوشته اين روزنامه ، آمريکا و انگليس از ايران خواستند براي حل بحران عراق وارد عمل شود.
روزنامه الحيات عربستان هم نوشت: ساعاتي پس از اعلان جرج بوش رئيس جمهوري آمريکا به لزوم احتياط و دورانديشي درعراق، آمريکا از ايران براي حل بحران فزاينده موجود در عراق درخواست کمک کرد تا از بروز فاجعه در نجف جلوگيري کند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6473

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازتاب درخواست کمک آمريکا از ايران در مطبوعات عرب زبان، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016