یکشنبه 27 اردیبهشت 1383

کالين پاول: اگر مردم عراق حكومتي اسلامي مانند ايران را انتخاب كنند، آن را مي پذيريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
شبكه‌ي ان بي.سي گفت‌وگويي از كالين پاول را پخش كرد كه وي در آن گفته است: آمريكا بايد هر دولتي را كه در نتيجه‌ي انتخابات آزاد و عادلانه در عراق تشكيل مي‌شود، بپذيرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، كالين پاول وزير امور خارجه‌ي آمريكا، در گفت‌وگو با شبكه‌ي تلويزيوني ان.بي‌.سي در پاسخ به اين سوال كه آيا تشكيل حكومت ديني به سبك حكومت ايران در عراق براي جورج بوش قابل قبول است، گفت: ما بايد آنچه را كه مردم عراق درباره‌ا‌ش تصميم مي‌گيرند، بپذيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما وي خاطر نشان كرد: دولت آينده‌ي عراق براي اين كه بتواند در سراسر جهان قابل قبول باشد، بايد به اصول اساسي حقوق بشر از جمله حقوق اقليت‌هاي مذهبي احترام گذاشته و از سوي ديگر طبق اصول درست دموكراسي انتخاب شود.
پاول افزود: مطمئنا، همه مي‌فهمند كه اين ملتي است كه بر اصول اسلام پايه‌گذاري شده است.
وي گفت: اما آنها همچنين مي‌دانند براي اين كه به عنوان كشوري كه در قرن بيست و يكم تشكيل شده است موفق باشند، بايد به حقوق تمام افراد احترام گذاشته و اجازه ندهند يك رژيم كاملا بنيادگرا در اين كشور ظهور پيدا كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7759

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کالين پاول: اگر مردم عراق حكومتي اسلامي مانند ايران را انتخاب كنند، آن را مي پذيريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016