دوشنبه 28 اردیبهشت 1383

تظاهرات صد هزار نفره براي خروج از نوار غزه ، وقايع اتفاقيه

وقايع اتفاقيه: يكصد هزار نفر از مردم اسرائيل در تل آويو در تظاهراتي شركت كرده و از مقامات كشورشان خواستند تا از نوار غزه خارج شوند. برگزاركنندگان اين تظاهرات كه ائتلافي از گروه‌هاي حامي صلح است، گفتند كه هدف از اين تظاهرات درخواست براي خروج اسرائيل از نوار غزه پس‌ از رأي منفي حزب ليكود به چنين اقدامي است. پيشتر اعضاي حزب ليكود با طرح خروج از نوار غزه كه از سوي نخست وزير اسرائيل ارائه شده بود مخالفت كردند.
شيمون پرز، نخست وزير سابق اسرائيل در سخناني در جمع تظاهركنندگان گفت كه مذاكره با فلسطيني‌ها امكان‌پذير است. او افزود كه بيشتر اسرائيلي‌ها دولتي مي‌خواهند كه خواهان صلحي پايدار باشد. تظاهركنندگان در اطراف ميدان اسحاق رابين گردهم آمدند و با حمل پارچه نوشته‌هايي فرياد زدند اكثريت مردم تصميم خود را گرفته‌اند و بايد از نوار غزه عقب‌نشيني كنيم.

تظاهركنندگان همچنين پارچه نوشته‌هايي حمل مي‌كردند كه روي آنها نوشته شده بود ما طرفدار صلح هستيم و شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين را تخليه كنيد. طبق نظرسنجي‌ها حدود 70 درصد از اسرائيلي‌ها خواستار عقب‌نشيني نيروهاي اسرائيلي از نوار غزه هستند. در تحولي ديگر دادگاه عالي اسرائيل به‌طور موقت تخريب خانه‌هاي فلسطيني‌ها در رفح در جنوب نوار غزه را ممنوع اعلام كرد. اسرائيل قبلاً از اقدام خود در تخريب بالغ بر 90 خانه فلسطيني‌ها در رفح توسط بولدوزرهاي زرهي دفاع كرده بود. كوفي عنان دبيركل سازمان ملل، اين اقدام اسرائيل در ويراني ساختمان‌هاي فلسطيني‌ها را محكوم كرده و آن را مغاير با موازين حقوق بين‌الملل دانسته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7780

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تظاهرات صد هزار نفره براي خروج از نوار غزه ، وقايع اتفاقيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016